Research Article
BibTex RIS Cite

Mersin Province Elementary and Secondary Schools in the Source Separation of Solid Waste, Collection and Cost Account

Year 2015, Volume: 5 Issue: 1, 29 - 35, 31.03.2015

Abstract









Nowadays rapid population growth, technological advance, and increase in the urbanisation and
industrialization have brought solid waste forth as one of the most important environmental problem. The increase
in the amount of solid waste increases solid waste management and the cost of its disposal. Hence recycling of solid
waste and its management until it is asided should be within an integrated system. How the types of solid waste
are going to be evaluated and how they are going to be incorporated into the integrated system are determined by
characterization studies. The characterization of solid waste studies have been conducted in 12 schools in Mezitli
and Yenişehir districts of Mersin. Throughout the characterization studies, samples have been taken on Mondays
and Tuesdays in order to evaluate the solid waste existed in the weekdays and at the weekends. According to the
results of these studies, the solid waste produced by per person has been identi ed. It has been identi ed that the
organic waste is 7.15 g (person day)
-1 and package waste is 48.91 g (person day)-1 in Yenişehir district while the
organic waste is 5.2 g (person day)
-1 and package waste is 33.20 g (person day)-1 in Mezitli district. The recycling
of the organic waste by composting and the package waste by reprocessing is a great potential in terms of national
economy and a major opportunity for energy recovery. As these studies conducted in Mersin hasn’t been conducted
before, they are an examplary for both Mersin municipalities and the other municipalities in Turkey. 





References

  • Anonim 1991. T.C Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, ‘Katı Atıkların Kontrolü Yönetmeliği’ Resmi Gazete Tarihi: 14.03.1991. Sayısı: 20814
  • Anonim 2003. Çevre ve Orman Bakanlığı Türkiye Çevre Atlası, Ankara, 2003. ÇED ve Planlama Genel Müdürlüğü Çevre Envanteri Dairesi Başkanlığı, s. 418
  • Anonim 2013. Katı Atıklardan Numune Alma Kuralları, TSE 12090 https://intweb.tse.org.tr/TSEIntWeb/Standard/ Standard /StandardAra.aspx, (Erişim tarihi 29.04.2013)
  • Torunoğlu E, 2008. “Küreselleşme, Türkiye, Çevre ve Gelecek”, Memleket ve Mevzuat, Cilt.31

Mersin İli İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Katı Atıkların Kaynağında Ayrılması, Toplanması ve Maliyet Hesabı

Year 2015, Volume: 5 Issue: 1, 29 - 35, 31.03.2015

Abstract





Günümüzde hızlı nüfus artışı, teknolojik gelişme, kentleşme ve sanayileşmenin artması katı atıkları
en önemli çevre sorunlarından biri haline getirmiştir. Katı atık miktarındaki bu artış, katı atık yönetimi ve
uzaklaştırılması maliyetlerini arttırmaktadır. Dolayısıyla katı atıkların oluşumundan geri kazanım ve bertarafına
kadar yönetilmesi bir entegre sistem dahilinde olmalıdır. Katı atıkların hangi türlerinin nasıl değerlendirileceği ve
ne şekilde entegre sisteme dahil edileceği karakterizasyon çalışmaları ile belirlenmektedir. Mersin İli Mezitli ve
Yenişehir ilçelerindeki toplam 12 okulda katı atıkların karakterizasyonu çalışmaları yapılmıştır. Karakterizasyon
çalışmalarında, hafta içi ve hafta sonu oluşan atıkların değerlendirilebilmesi için numuneler Pazartesi ve Salı
günleri alınmıştır. Yenişehir ilçesinde organik atık 7.15 g (kişi gün)
-1 ambalaj atığı 48.91 g (kişi gün)-1 Mezitli
ilçesinde ise organik atık 5.2 g (kişi gün)
-1 ambalaj atığı 33.20 g (kişi gün)-1 olarak tespit edilmiştir. Bu çalışma
sonucu okullardan kişi başına günlük üretilen atık miktarı belirlenmiştir. Organik atıkların kompostlama yoluyla
geri kazanımı ve ambalaj atıklarının geri kazanımı ülke ekonomisi açısından için büyük bir potansiyel olup enerji
kazanımı için fırsat niteliğindedir. Mersin ilinde yapılan bu çalışma daha önceden yapılmadığı için, çalışma sonucu
Mersin ili belediyeleri ve Türkiye’deki diğer belediyeler için örnek niteliği taşımaktadır. 





References

  • Anonim 1991. T.C Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, ‘Katı Atıkların Kontrolü Yönetmeliği’ Resmi Gazete Tarihi: 14.03.1991. Sayısı: 20814
  • Anonim 2003. Çevre ve Orman Bakanlığı Türkiye Çevre Atlası, Ankara, 2003. ÇED ve Planlama Genel Müdürlüğü Çevre Envanteri Dairesi Başkanlığı, s. 418
  • Anonim 2013. Katı Atıklardan Numune Alma Kuralları, TSE 12090 https://intweb.tse.org.tr/TSEIntWeb/Standard/ Standard /StandardAra.aspx, (Erişim tarihi 29.04.2013)
  • Torunoğlu E, 2008. “Küreselleşme, Türkiye, Çevre ve Gelecek”, Memleket ve Mevzuat, Cilt.31
There are 4 citations in total.

Details

Journal Section Çevre Mühendisliği / Environment Engineering
Authors

Mutlu Yalvaç

Fatma Sadioğlu Kalaycı̇ This is me

Halil Kalaycı̇ This is me

Publication Date March 31, 2015
Submission Date September 1, 2015
Acceptance Date March 3, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Yalvaç M., Kalaycı̇ F. S., & Kalaycı̇ H. (2015). Mersin İli İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Katı Atıkların Kaynağında Ayrılması, Toplanması ve Maliyet Hesabı. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 29-35.
AMA Yalvaç M, Kalaycı̇ FS, Kalaycı̇ H. Mersin İli İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Katı Atıkların Kaynağında Ayrılması, Toplanması ve Maliyet Hesabı. J. Inst. Sci. and Tech. March 2015;5(1):29-35.
Chicago Yalvaç Mutlu, Kalaycı̇ Fatma Sadioğlu, and Kalaycı̇ Halil. “Mersin İli İlköğretim Ve Ortaöğretim Okullarında Katı Atıkların Kaynağında Ayrılması, Toplanması Ve Maliyet Hesabı”. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5, no. 1 (March 2015): 29-35.
EndNote Yalvaç M, Kalaycı̇ FS, Kalaycı̇ H (March 1, 2015) Mersin İli İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Katı Atıkların Kaynağında Ayrılması, Toplanması ve Maliyet Hesabı. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5 1 29–35.
IEEE Yalvaç M., Kalaycı̇ F. S., and Kalaycı̇ H., “Mersin İli İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Katı Atıkların Kaynağında Ayrılması, Toplanması ve Maliyet Hesabı”, J. Inst. Sci. and Tech., vol. 5, no. 1, pp. 29–35, 2015.
ISNAD Yalvaç Mutlu et al. “Mersin İli İlköğretim Ve Ortaöğretim Okullarında Katı Atıkların Kaynağında Ayrılması, Toplanması Ve Maliyet Hesabı”. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5/1 (March 2015), 29-35.
JAMA Yalvaç M, Kalaycı̇ FS, Kalaycı̇ H. Mersin İli İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Katı Atıkların Kaynağında Ayrılması, Toplanması ve Maliyet Hesabı. J. Inst. Sci. and Tech. 2015;5:29–35.
MLA Yalvaç Mutlu et al. “Mersin İli İlköğretim Ve Ortaöğretim Okullarında Katı Atıkların Kaynağında Ayrılması, Toplanması Ve Maliyet Hesabı”. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 5, no. 1, 2015, pp. 29-35.
Vancouver Yalvaç M, Kalaycı̇ FS, Kalaycı̇ H. Mersin İli İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Katı Atıkların Kaynağında Ayrılması, Toplanması ve Maliyet Hesabı. J. Inst. Sci. and Tech. 2015;5(1):29-35.