Yapay zekâ ve robotların gelişiminin son
yıllarda başka bir boyut alması ve bu gelişmelerin artık katma değer yaratan
şirketler tarafından yoğun olarak kullanılmaya başlanması, şirketlerde farklı
değişimlere ve etkilere sebep olmaya başlamıştır. Havacılık sektörü hizmet
yoğun bir sektördür ve imalat endüstrisinin aksine tüm süreçlerde müşteri bu
süreçlerin parçası olmaktadır. Bu sebeple imalat sektörünün aksine kullanılan
robotlar birebir yolcular ile iletişim kurmaktadır. Bu çalışmada havayollarının
operasyonel süreçlerde kullandıkları akıllı sistemlerin, havayolu şirketleri
üzerine etkileri araştırılmaya çalışılmıştır. Cari oran, Arz edilen koltuk-km,
Akıllı sistem kullanma ve Ücretli yolcu mesafesi değişkenleriyle havayolu
şirketlerinin akıllı sistem kullanmalarının finansal açıdan şirketlere etkisi
araştırılmaya çalışılmıştır. Yapılan regresyon ve bağımsız örneklem t-testi ile
bu değişkenlerin aralarındaki ilişki ve havayolu şirketlerinden akıllı sistem
kullananlar ve kullanmayanlar arasında fark olup olmadığı belirlenmeye
çalışılmıştır. Sonuç olarak akıllı sistemlerden faydalanmanın finansal açıdan
havayolu şirketleri üzerinde etkilerinin olduğu ve kullanan ve kullanmayan
şirketlerin aralarında anlamlı bir farklılığın olduğu bulgusuna erişilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2018 |
Submission Date | August 9, 2018 |
Acceptance Date | September 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |