Bu çalışma, Gaziantep'teki Shell Kavşağı'nın trafik akışını optimize etmek amacıyla yapılan bir analizi sunmaktadır. Artan nüfus ve araç sayısı nedeniyle şehirdeki trafik sorunları giderek artmakta, özellikle merkezi kavşaklarda yoğunluk yaşanmaktadır. Çalışmada, PTV-Vissim mikro-simülasyon yazılımı kullanılarak mevcut durum analiz edilmiş ve alternatif senaryolar geliştirilmiştir. Saha gözlemleri ve zirve saat trafik sayımları kullanılarak oluşturulan modeller üzerinden performans analizleri gerçekleştirilmiştir. Mevcut durumda "F" hizmet seviyesinde olan kavşağın, önerilen Tek Nokta (Single Point) kavşak tasarımı ve optimize edilmiş sinyal planları ile "B" ve "C" hizmet seviyelerine yükseltilmesi hedeflenmiştir. Sonuçlar, önerilen değişikliklerin ortalama araç gecikmesini %85-93 oranında azaltabileceğini ve ortalama hızı %195-239 oranında artırabileceğini göstermektedir. Bu çalışma, akıllı ulaşım sistemlerinin entegrasyonu ve geometrik düzenlemeler yoluyla kentsel trafik yönetiminin iyileştirilmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
This study presents an analysis aimed at optimizing traffic flow at the Shell Intersection in Gaziantep. Due to increasing population and vehicle numbers, traffic problems in the city are growing, especially at central intersections. Using PTV-Vissim micro-simulation software, the current situation was analyzed and alternative scenarios were developed. Performance analyses were conducted on models created using field observations and peak hour traffic counts. The intersection, currently at service level "F", is targeted to be elevated to service levels "B" and "C" through the proposed Single Point intersection design and optimized signal plans. Results indicate that the proposed changes could reduce average vehicle delay by 85-93% and increase average speed by 195-239%. This study aims to contribute to the improvement of urban traffic management through the integration of intelligent transportation systems and geometric arrangements.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Transportation and Traffic, Transportation Engineering, Intelligent Mobility |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 18, 2024 |
Publication Date | October 22, 2024 |
Submission Date | May 9, 2024 |
Acceptance Date | August 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |