Programlamaya ilişkin başarıyı etkileyen faktörlerden öz yeterlilik algısı ve ön deneyim, özellikle giriş seviyesindeki derslerde en çok ele alınan faktörler olarak ortaya çıkmaktadır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri de ön deneyim bakımından farklı lise tiplerinden (meslek lisesi, teknik lise, anadolu lisesi, anadolu meslek vb.) öğrencilerin geldiği bölümler olduğundan lisans öğrenimlerindeki programlama derslerine başlarkenki öz yeterlilik algıları ve ön deneyimleri de farklılaşmaktadır. Bu çalışmanın amacı, programlama dersinin BÖTE bölümü öğrencilerinin programlamaya ilişkin öz yeterlilik algıları üzerindeki etkisini ön deneyime sahip olup olmama durumuna göre incelemektir. Çalışma grubunu Hacettepe Üniversitesi BÖTE bölümü 2. Sınıf öğrencilerinden 64 kişi oluşturmuştur. Çalışmada veriler Altun ve Mazman (2012) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Programlamaya ilişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçek öğrencilere üniversite öğretimlerinde ilk kez programlama dersinin verildiği ikinci sınıfın güz yarıyılının başında bir kez ve dersi aldıktan sonraki ikinci yarıyılın başında bir kez uygulanmıştır. Verilerin tekrarlı ölçümler varyans analizi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonunda programlama dersi hem ön deneyimi olan grup hem de olmayan grupta programlamaya ilişkin özyeterlilik algısını anlamlı bir şekilde arttırmış ve bu artışın ön deneyimi olmayan grup için ön deneyimi olan gruba göre daha fazla olduğu bulunmuştur. Ayrıca ön deneyime sahip olan ve olmayan gruplar arasındaki öz yeterlilik algıları arasındaki fark programla dersi sonunda azalmıştır.
Anahtar Kelimeler: Programlama-I dersi, öz yeterlilik algısı, ön deneyim
Programlamaya ilişkin başarıyı etkileyen faktörlerden öz yeterlilik algısı ve ön deneyim, özellikle giriş seviyesindeki derslerde en çok ele alınan faktörler olarak ortaya çıkmaktadır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri de ön deneyim bakımından farklı lise tiplerinden (meslek lisesi, teknik lise, anadolu lisesi, anadolu meslek vb.) öğrencilerin geldiği bölümler olduğundan lisans öğrenimlerindeki programlama derslerine başlarkenki öz yeterlilik algıları ve ön deneyimleri de farklılaşmaktadır. Bu çalışmanın amacı, programlama dersinin BÖTE bölümü öğrencilerinin programlamaya ilişkin öz yeterlilik algıları üzerindeki etkisini ön deneyime sahip olup olmama durumuna göre incelemektir. Çalışma grubunu Hacettepe Üniversitesi BÖTE bölümü 2. Sınıf öğrencilerinden 64 kişi oluşturmuştur. Çalışmada veriler Altun ve Mazman (2012) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Programlamaya ilişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçek öğrencilere üniversite öğretimlerinde ilk kez programlama dersinin verildiği ikinci sınıfın güz yarıyılının başında bir kez ve dersi aldıktan sonraki ikinci yarıyılın başında bir kez uygulanmıştır. Verilerin tekrarlı ölçümler varyans analizi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonunda programlama dersi hem ön deneyimi olan grup hem de olmayan grupta programlamaya ilişkin özyeterlilik algısını anlamlı bir şekilde arttırmış ve bu artışın ön deneyimi olmayan grup için ön deneyimi olan gruba göre daha fazla olduğu bulunmuştur. Ayrıca ön deneyime sahip olan ve olmayan gruplar arasındaki öz yeterlilik algıları arasındaki fark programla dersi sonunda azalmıştır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | FOURTH ISSUE |
Authors | |
Publication Date | May 9, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 3 - ISSUE 3 |