Bu araştırmada, akran öğretimi yönteminin 10. sınıf öğrencilerinin manyetizma konusundaki başarılarına etkisine bakılmış ve tartışma istekliliklerine etkisi araştırılmıştır. Çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim-öğretim döneminde Ordu Fen Lisesi‟nde öğrenim gören 60 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Kavram Başarı Testi ve Tartışmacı Anketi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan beş öğrenci ile de yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Buradan elde edilen sonuçlar, deney grubunun başarısının kontrol grubuna göre istatistiksel olarak daha anlamlı olduğunu göstermiştir (t=-10.46, p=.000). Akran öğretim yöntemi uygulaması sonunda öğrencilerin tartışmacı son test puanlarının (X=68.03) ön test puanlarına (X=67.06) göre arttığı bulunurken, bu artışın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur (t=-.493; p>.05).
Journal Section | THIRTEENTH ISSUE |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 3 |