Research Article
BibTex RIS Cite

AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİ’NİN, ÖĞRENCİLERİN MANYETİZMA KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE TARTIŞMA İSTEKLİLİKLERİNE ETKİSİ

Year 2016, Volume: 5 Issue: 3, 135 - 143, 30.10.2016

Abstract

Bu  araştırmada, akran  öğretimi  yönteminin  10.  sınıf öğrencilerinin  manyetizma konusundaki başarılarına etkisine bakılmış ve tartışma istekliliklerine etkisi araştırılmıştır. Çalışmada, ön test-son test  kontrol  gruplu  yarı  deneysel  araştırma  deseni kullanılmıştır. Araştırmaya  2015-2016  eğitim-öğretim  döneminde  Ordu  Fen  Lisesi‟nde  öğrenim  gören  60  öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Kavram Başarı Testi ve Tartışmacı Anketi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan beş öğrenci ile de yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Buradan elde edilen sonuçlar, deney grubunun başarısının kontrol grubuna göre istatistiksel olarak daha anlamlı olduğunu göstermiştir (t=-10.46,  p=.000). Akran öğretim yöntemi uygulaması sonunda  öğrencilerin  tartışmacı  son  test  puanlarının (X=68.03) ön test puanlarına (X=67.06) göre arttığı bulunurken, bu artışın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur (t=-.493; p>.05).

References

  • Fagen, A. P., Crouch, C. H. & Mazur, E. (2002). Peer instruction: Results from a range of classrooms. The Physics Teacher, 40(4), 206-209.
Year 2016, Volume: 5 Issue: 3, 135 - 143, 30.10.2016

Abstract

References

  • Fagen, A. P., Crouch, C. H. & Mazur, E. (2002). Peer instruction: Results from a range of classrooms. The Physics Teacher, 40(4), 206-209.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section THIRTEENTH ISSUE
Authors

Önder Şimşek This is me

Kadir Yayla

Publication Date October 30, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Şimşek, Ö., & Yayla, K. (2016). AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİ’NİN, ÖĞRENCİLERİN MANYETİZMA KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE TARTIŞMA İSTEKLİLİKLERİNE ETKİSİ. Öğretim Teknolojileri Ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 5(3), 135-143.