ÖZ: Yapay zekâ, son zamanlarda hızla gelişen teknolojilerden biri haline gelerek hemen her sektöre yansımaları olmuştur. Yaşanan bu gelişmeler, yapay zekâ ve diğer teknolojik ürünlerin kullanım alanlarının genişlemesini ve çeşitlenmesini sağlamıştır. Teknolojinin ve yapay zekânın gelişimi, eğitim sistemlerini sadece yetiştirilmesi gereken bireylerin özelliklerinin oluşturulması bağlamında etkilememiş, ayrıca, eğitimin yapısı ve işleyişi de bu durumdan etkilenmiş, bu etkilenmelere dair eğilimleri konu alan yayınlar alan yazına kazandırılmaya başlanmıştır. Bu araştırmada, dil eğitimi alanında gerçekleştirilen yapay zekâ ve teknoloji konulu çalışmaların detaylı literatür analizi sunulmuştur. Araştırma kapsamında incelenen çalışmalar, Web of Science (WoS) akademik/bilimsel veri tabanı kayıtları taranarak elde edilmiştir. Detaylı taramalar neticesinde, nihai olarak araştırma kapsamında olduğu değerlendirilen 51 çalışma analiz edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, dil eğitimi alanında yapay zekâ ve teknoloji konularında gerçekleştirilen çalışmalar ve eğilimler hakkında çeşitli ipuçlarına ulaşılmasını sağlamaktadır. Alan yazında konuyla ilgili bibliyometriye dayalı bilimsel çalışmaların sınırlı sayıda olduğu da düşünüldüğünde, bu çalışmanın disiplinler arası dil eğitimi yazınına katkı sağlayacağına inanılmaktadır.
Anahtar sözcükler: Dil Eğitimi, Yapay Zekâ, Teknoloji, Bibliyometrik Analiz
Artificial intelligence has become one of the rapidly developing technologies recently and has
had reflections on almost every sector. These developments have enabled the expansion and
diversification of the usage areas of artificial intelligence and other technological products.
The development of technology and artificial intelligence has not only affected education
systems in the context of creating the characteristics of individuals that need to be trained, but
also the structure and functioning of education has been affected by this situation, and
publications on the trends regarding these effects have begun to be included in the literature.
In this research, a detailed literature analysis of studies on artificial intelligence and
technology carried out in the field of language education is presented. The studies examined
within the scope of the research were obtained by scanning Web of Science (WoS)
academic/scientific database records. As a result of detailed screening, 51 studies that were
ultimately considered to be within the scope of the research were analyzed. The findings
obtained from this research provide various clues about the studies and trends in artificial
intelligence and technology in the field of language education. Considering the limited
number of scientific studies based on bibliometrics on the subject in the literature, it is
believed that this study will contribute to the interdisciplinary language education literature.
Key Words: Language Education, Artificial Intelligence, Technology, Bibliometric Analysis
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistic Performance Science, Applied Linguistics and Educational Linguistics, Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 29, 2024 |
Publication Date | October 29, 2024 |
Submission Date | April 2, 2024 |
Acceptance Date | July 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research