Book Review
BibTex RIS Cite

PISA ve Okuma Kültürü

Year 2024, , 684 - 692, 29.10.2024
https://doi.org/10.31464/jlere.1537689

Abstract

Doç Dr. İbrahim Seçkin Aydın ve Dr. Ömer Yahşi’nin editörlüğünü yaptığı bu çalışma PISA değerlendirmesine yönelik bir kitaptır. Kitabın yayınlanma amacı ülkemizdeki eğitim koşullarının durumunu, başarılı ülkelerin eğitim anlayışlarını ve PISA’nın niteliklerini “Okuma” çerçevesinde ele alarak sorunların saptanması ve çözümüne yönelik bir adım atabilmektir. Uluslararası düzeyde başarı gösteren ülkelerin okuma odaklı eğitim yaklaşımlarını inceleyen, metni anlamlandırmayla ilgili çeşitli kuramsal bilgilere yer verilerek PISA çerçevesinde değerlendirmeler yapan, okuryazarlık kavramından, öğretim programlarına varana kadar geniş bir bakış açısıyla ele alınan eser çeşitli program geliştirmecilerine, özellikle okuma kültürü ve PISA sınavına yönelik araştırma yapan eğitimcilere bilgiler sunmaktadır. Kitap, bölüm yazarları ile konularından sonra editörlerin kaleme aldığı kısa bir ön söz ve içindekiler bölümüyle başlamaktadır. Bunun ardından gelen yirmi ana bölümü kapsamaktadır. Her bölümün sonunda “Kaynakça” kısmı yer almaktadır.

Ethical Statement

Bu yazının bilimsel ölçüt ve ilkelerine uygun biçimde hazırlanmış olduğunu beyan ederim.

References

  • Aydın, İ. S.& Yahşi, Ö. (2021). PISA ve Okuma Kültürü. Nobel Akademik Yayıncılık.

PISA ve Okuma Kültürü

Year 2024, , 684 - 692, 29.10.2024
https://doi.org/10.31464/jlere.1537689

Abstract

ÖZ: Doç Dr. İbrahim Seçkin Aydın ve Dr. Ömer Yahşi’nin editörlüğünü yaptığı bu çalışma PISA değerlendirmesine yönelik bir kitaptır. Kitabın yayınlanma amacı ülkemizdeki eğitim koşullarının durumunu, başarılı ülkelerin eğitim anlayışlarını ve PISA’nın niteliklerini “Okuma” çerçevesinde ele alarak sorunların saptanması ve çözümüne yönelik bir adım atabilmektir. Uluslararası düzeyde başarı gösteren ülkelerin okuma odaklı eğitim yaklaşımlarını inceleyen, metni anlamlandırmayla ilgili çeşitli kuramsal bilgilere yer verilerek PISA çerçevesinde değerlendirmeler yapan, okuryazarlık kavramından, öğretim programlarına varana kadar geniş bir bakış açısıyla ele alınan eser çeşitli program geliştirmecilerine, özellikle okuma kültürü ve PISA sınavına yönelik araştırma yapan eğitimcilere bilgiler sunmaktadır. Kitap, bölüm yazarları ile konularından sonra editörlerin kaleme aldığı kısa bir ön söz ve içindekiler bölümüyle başlamaktadır. Bunun ardından gelen yirmi ana bölümü kapsamaktadır. Her bölümün sonunda “Kaynakça” kısmı yer almaktadır.
Anahtar kelimeler: PISA, Okuma Kültürü, Okuduğunu Anlama

References

  • Aydın, İ. S.& Yahşi, Ö. (2021). PISA ve Okuma Kültürü. Nobel Akademik Yayıncılık.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Book / Article Reviews
Authors

Nur Kaya 0009-0008-9992-5148

Early Pub Date October 29, 2024
Publication Date October 29, 2024
Submission Date August 23, 2024
Acceptance Date October 5, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Kaya, N. (2024). PISA ve Okuma Kültürü. Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 10(2), 684-692. https://doi.org/10.31464/jlere.1537689

________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research