BibTex RIS Cite

Çocuk Romanlarının Demokratik Kültür Bilinci Edimine Etkisi (Burdur İli Örneği)

Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 51 - 70, 27.12.2016

Abstract

Araştırmada, ortaokul 2. sınıfta çocuk romanlarıyla oluşturulan eğitim durumlarının demokratik kültür bilinci edinimine etkisi bakımından araştırılması ve betimlenmesi amaçlanmıştır. Burdur merkezde bulunan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Ortaokulu’nda gerçekleştirilen araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek uygulanmıştır. Ölçeğin iç tutarlılık güvenirlik katsayısı 0.87 olarak bulunmuştur. Ölçeğin faktör yüklerinin de 0.43-0.83 arasında değiştiği görülmektedir. Uygulanan ölçek 10 boyut ve 52 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğe eklenen yönergede öğrencilerin cinsiyetlerini, anne ve babalarının eğitim durumunu ve mesleğini yazmaları için de bir bölüm oluşturulmuştur. Çözümlemeler için bağımlı ve bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Eğitim durumlarını oluşturmak için üç yerli üç yabancı çocuk romanı alan uzmanları tarafından belirlenmiştir. Bu romanlarla oluşturulan eğitim durumları deney grubunda on iki hafta boyunca uygulanmıştır. İstatistiksel çözümlemeler sonucunda deney ve kontrol grubunun demokratik kültür bilinci edinimleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Deney ve kontrol grubundaki kız ve erkek öğrencilerin demokratik kültür bilinci edinimleri arasında erkek öğrenciler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Gelişim sürecine bakıldığında ise kızların daha yüksek oranda gelişim gösterdiği gözlenmiştir.Anahtar Sözcükler:Demokrasi, Demokratik Kültür Bilinci, Demokratik Kültür Bilinci Ölçeği, Çocuk Romanı.

Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 51 - 70, 27.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Research Articles
Authors

Yasemin Gül Gedikoğlu Özilhan

Publication Date December 27, 2016
Submission Date July 27, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Gedikoğlu Özilhan, Y. G. (2016). Çocuk Romanlarının Demokratik Kültür Bilinci Edimine Etkisi (Burdur İli Örneği). Journal of Language Education and Research, 2(3), 51-70.

________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research