İngilizce öğrenebilmek ve bu dili etkin olarak
kullanabilmek bugün dünyada milyonlarca insanın büyük emek harcadığı bir uğraşı
olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle İngilizcenin tüm dünyada ortak dil
(lingua franca) statüsü kazanmış olması ve kısa vadede bu gücü İngilizcenin
elinden almaya aday başka bir dilin bulunmaması insanların İngilizce öğrenmeye
atfettikleri önemin giderek artacağına işarettir. Nitekim farklı ülkelerdeki
dil öğretim politikalarına göz attığımızda Orta Doğu ve Afrika ülkeleri dâhil
pek çok ülkede İngilizcenin ilkokul birinci sınıftan itibaren çocuklara
öğretildiği görülmektedir. Bu bağlamda Türkiye’de de son birkaç yıldır
İngilizcenin devlet okullarında ilkokul ikinci sınıftan itibaren öğretildiğini
görmekteyiz. Bu sürecin özel okullarda birinci sınıftan hatta anaokulundan
itibaren başlatıldığını söyleyebiliriz. Atılan bu adımları güçlendirmek
amacıyla geçtiğimiz yıl yeni eğitim anlayışlarının entegre edildiği güncel
öğretim programları yürürlüğe girmiştir. Ancak Türkiye’nin İngilizcenin ikinci
dil değil de yabancı dil olarak öğretildiği bir ülke olması İngilizce öğrenme
sürecini biraz güç kılmaktadır. Özellikle de yetişkinler açısından bu süreç
daha da zorlu olabilmektedir. Tüm bu hususlara ek olarak, ülkemizde İngilizce
öğrenmek ve İngilizceyi kullanabilmek arasında ciddi farklar gözlenmektedir.
Örneğin ÖSYM’nin yaptığı Yabancı Dil Sınavından 80 puanı olan birisi yurtdışına
çıktığında sözlü olarak kendini ifade edemeyebiliyor. Aslında ihtiyacı olan
dilbilgisi yapılarını ve sözcükleri bilmekte, ancak zihninde var olan bu
bilgiyi ihtiyacı olduğu anda pratiğe dökememektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Book / Article Reviews |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2019 |
Submission Date | February 4, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research