Bu çalışma, dört tam günlük mesleki gelişim oturumunun, ikinci dil olarak Fransızca öğretmenlerinin, öğrencilerinin okuma gelişimini destekleyecek stratejileri kullanma konusundaki özgüvenleri üzerindeki etkisini incelemektedir. Okuma biliminin yeni İngilizce müfredatının gelişimini etkileyen bir odak konusu haline geldiği Ontario, Kanada'da yer alan bu çalışmada ikinci dil olarak Fransızca öğretmenleri, mesleki gelişimleri için böyle bir odaklanma talep etmiştir. Öğretmenler, okuma bilimine ve diller arası aktarıma odaklanan bir ön ve son anketi tamamladılar. Ayrıca mesleki gelişim sonrası yarı yapılandırılmış görüşmelere de katıldılar. Sonuçlar öğretmenlerin, öğrencilerinin okuma gelişimini destekleme ve özellikle okuma bilimi yaklaşımlarını kullanma konusunda güven kazandıklarını gösterdi.
103407
This study examines the impact of four full-day professional development sessions on French as a second language teachers’ confidence to use strategies to support their students’ reading development. Situated in Ontario, Canada where the science of reading has become a topic of focus influencing the development of new English language curriculum, the French as a second language teachers in this study requested such a focus for their professional development. The teachers completed a pre- and post-questionnaire that included a focus on the science of reading and transfer between languages. They also participated in post-professional development semi-structured interviews. The results showed that teachers gained confidence in supporting their students’ reading development and in particular using science of reading approaches.
second language education French as a second language education reading in a second language
103407
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Applied Linguistics and Educational Linguistics |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | 103407 |
Early Pub Date | October 29, 2024 |
Publication Date | October 29, 2024 |
Submission Date | July 4, 2024 |
Acceptance Date | August 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research