Bu çalışmanın amacı üç bölümden oluşmaktadır. Öncelikle, öğretmenlerin inançları ve bağlamsal faktörler
arasındaki ilişki araştırılmıştır. İkinci olarak öğretmenlerin algılarına göre inançları üzerindeki en etkili faktör
sunulmuş ve son olarak özel okul ve devlet okullarında çalışmakta olan İngilizce öğretmenleri arasında
bağlamsal faktörler açısından anlamlı bir farklılaşmanın varlığı araştırılmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda
araştırmacılar tarafından İngilizce öğretmenleri ile ön görüşmeler yaparak ve ilgili literatür taranarak bir ölçek
geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçek Türkiye‟nin farklı illerindeki özel ve devlet okullarında çalışmakta olan 82
İngilizce öğretmeninin katılımıyla pilot çalışmaya tabi tutulmuş ve toplanan veri üzerinde SPSS ile güvenirlik
analizi yapılmıştır. Devlet okulları ve özel okullarda görev yapmakta olan 210 İngilizce öğretmeni çalışmaya
katılmıştır. Daha fazla veri elde etmek amacıyla 14 katılımcı ile görüşme yapılmıştır. Toplanan verilerin ışığında
bağlamsal faktörler ile İngilizce öğretmenlerinin inanç ve uygulamaları arasında yüksek düzeyde ilişki
gözlemlenmiştir. Ayrıca öğrenci kaynaklı bağlamsal faktörlerin katılımcı İngilizce öğretmenler üzerinde en
yüksek etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmen kaynaklı ve okul yönetimi kaynaklı bağlamsal
faktörler dışında politika, sınıf, teftiş ve öğrenci kaynaklı bağlamsal faktörler açısından özel okul ve devlet
okullarında çalışmakta olan İngilizce öğretmenleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur .
The purpose of this research is threefold. First, the relationship between teachers’ beliefs and contextual factors is explored. Second, the factor which is most significant as perceived by the teachers themselves will be presented and finally, the existence of a meaningful difference between public and private school English teachers in terms of perceived impact of contextual factors will be examined. A scale was developed by the researchers and 210 public and private school English teachers completed it. For further data, 14 participants were interviewed. The data revealed a significant relationship between contextual factors and English language teachers’ beliefs and practices. It was also found out that student oriented contextual factors have the greatest impact on English language teachers. Except teacher and management oriented contextual factors, meaningful difference was observed between public school and private school English teachers in terms of policy, classroom, inspection, and student oriented contextual factors.
Other ID | JA74GM72SU |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 2 |