Makale; dil, ana dili, yabancı dil, eğitim, yabancı dille eğitim ve yabancı dil eğitimi gibi önemli terimlerin açıklanması ile başlamaktadır. Daha sonra, yabancı dil eğitiminin Osmanlı’dan günümüze kadar olan gidişatı üzerinde durulmuştur. Türkiye’de yabancı dil öğretimindeki amaçlar ele alınmış, yabancı dil öğretiminde ne denli başarılı olunduğu irdelenmiştir. Bunun yanında, yabancı dil eğitiminden zaman içersinde yabancı dille eğitime geçildiği, bu durumun ise zararlı olduğu belirtilmiştir. En sonda ise yabancı dil eğitiminin nasıl olması gerektiği konusunda önerilere yer verilmiştir.
The article starts with the explanation of terms like language, mother language, foreign language, education, education in foreign language and foreign language education. Later on, foreign language teaching is focused on from Ottoman times to present. The aims in foreign language teaching in Turkey are handled, and it is discussed whether success has been reached or not in foreign language education. Besides, it has been stated that in time there has been a shift from foreign language education to education in foreign language, and this has been very harmful. In the end, is has been given place how foreign language education should be in Turkey.
Makale; dil, ana dili, yabancı dil, eğitim, yabancı dille eğitim ve yabancı dil eğitimi
gibi önemli terimlerin açıklanması ile başlamaktadır. Daha sonra, yabancı dil eğitiminin
Osmanlı’dan günümüze kadar olan gidişatı üzerinde durulmuştur. Türkiye’de yabancı dil
öğretimindeki amaçlar ele alınmış, yabancı dil öğretiminde ne denli başarılı olunduğu
irdelenmiştir. Bunun yanında, yabancı dil eğitiminden zaman içersinde yabancı dille
eğitime geçildiği, bu durumun ise zararlı olduğu belirtilmiştir. En sonda ise yabancı dil
eğitiminin nasıl olması gerektiği konusunda önerilere yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 2 Issue: 1 |