Türkiye‟de yabancı dil eğitim ve öğretimini, Avrupa Birliği (AB) standartlarına yaklaştırmak için Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bünyesinde, yıllardan beri çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. AB‟de yabancı dil eğitimi ve öğretimi, Avrupa Konseyi‟nin belirlediği hedef ve ilkelere göre yürütülmektedir. Konseyin önemsediği hedeflerden biri ise, yabancı dil öğretiminde süreklilik ilkesidir. Bu çalışmada, AB‟nin söz konusu ilkesinden hareketle ülkemizde, ilköğretim okullarından ortaöğretim okullarına geçiş sürecinde yabancı dil öğretimi alanındaki uygulamalar incelenecektir. Yabancı dilde süreklilik ilkesi ile bağdaşmayan sorunlar tartışılacak ve çözüm önerileri sunulacaktır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 6 Issue: 1 |