Bu araştırma, öğretmenlerin sınıf içinde karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarını belirlemeyi ve bu davranışlarla başa çıkma yöntemlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Tarama araştırma modeli kullanılarak, basit seçkisiz örnekleme dayalı olarak 196 öğretmenden (128 erkek, 68 kadın) oluşan bir örneklemle çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak, İstenmeyen Öğrenci Davranışları Ölçeği ve İstenmeyen Davranışlarla Başa Çıkma Yöntemleri Ölçeği kullanılmıştır. SPSS 25.00 paket programı ile verilerin analizi gerçekleştirilmiş olup, analizler arasında ortalama, frekans, yüzde, t-testi, ANOVA ve Tukey testi bulunmaktadır. Bulgular, öğretmenlerin en sık karşılaştığı istenmeyen öğrenci davranışlarının izin almadan konuşmak, derste bir şeyler yemek, şikâyet etmek, ders dışı şeylerle ilgilenmek gibi davranışlar bulunmaktadır. Bu sonuçlar, öğretmenlerin sınıf içi disiplini korurken özellikle izin almadan konuşma ve şikâyet etme gibi davranışlarla başa çıkmak için daha fazla çaba sarf etmeleri gerektiğini göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin istenmeyen davranışlarla başa çıkma yöntemlerinde genel olarak tepkisel ve olumsuz özellik gösteren modeller yerine önleyici ve iyileştirici modellerin tercih edilmesi önerilmektedir.
Sınıf yönetimi istenmeyen davranışlar başa çıkma stratejileri davranış yönetimi sınıf içi zorluklar
This research aims to identify undesirable student behaviors that teachers encounter in the classroom and to examine methods of dealing with these behaviors. Using the survey research model, a sample of 196 teachers (128 males, 68 females) was studied based on simple random sampling. Unwanted Student Behavior Scale and Unwanted Behavior Coping Methods Scale were used as data collection tools. Data analysis was carried out with the SPSS 25.00 package program, and analyzes include mean, frequency, percentage, t-test, ANOVA and Tukey test. Findings show that the most common undesirable student behaviors encountered by teachers include talking without permission, eating in class, complaining, and being interested in things outside of class. These results show that teachers need to make more efforts to cope with behaviors such as speaking without permission and complaining, while maintaining classroom discipline. According to the results of the research, it is recommended that preventive and curative models should be preferred instead of reactive and negative models in teachers' methods of coping with undesirable behaviors.
Classroom management Unwanted behaviors coping strategies behavior management Classroom difficulties
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 2, 2024 |
Submission Date | April 25, 2024 |
Acceptance Date | June 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 2 |