Mankind has searched for answers to the questions
such as “who I am, how I was created, and how the World was created" since
he existed and made trips through the destination that would take him to his
answers. Faith-based travels to sacred places has emerged in the context of
priority travel motivation since the earliest periods of history and these
travels still remain important today. Azerbaijan is a destination that has not
had too long tourism history, with coastal-sea tourism and spa tourism being
widely used but also having various cultural values. In this research, it is aimed to determine whether
Azerbaijan has sufficient tourism potential to provide international tourism
mobility by evaluating the potential of religious tourism and its marketing
potential. Qualitative research approach was done in the research. The
interviews it was performed with tourism stakeholders in the region.
Suggestions will be presented in context of the religious tourism marketing in
Azerbaijan according to the results.
İnsanoğlu, var olduğu
günden bugüne kadar “nasıl var olduğu, kim olduğu ve nasıl yaratıldığı”
sorularına yanıtlar aramıştır ve yanıtlarına onu götürecek olan noktalara doğru
seyahatler yapmıştır. Kutsal mekanlara yapılan inanç temelli seyahatler,
tarihin en eski dönemlerinden beri öncelikli seyahat motivasyonu bağlamında
ortaya çıkmıştır ve bu seyahatler hala günümüzde önemini korumaktadır.
Azerbaycan, turizm geçmişi çok uzun olmayan, kıyı-deniz turizmi ile kaplıca
turizminin yaygın olarak kullanıldığı ancak çok çeşitli kültürel değerlere de
sahip olan bir destinasyondur. Araştırmada, Azerbaycan’ın inanç turizmi
potansiyeli ve pazarlamadaki yeterliliği değerlendirilerek, uluslararası turizm
hareketliliğini sağlayacak yeterli turizm potansiyeline sahip olup olmadığının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımından
yararlanılmıştır. Böylece Azerbaycan turizm paydaşlarının görüşlerinin
derinlemesine incelenebileceği ve inanç turizmi potansiyeline ve pazarlanmasına
ilişkin ayrıntılı verilere ulaşılabileceği düşünülmektedir. Nitel yaklaşım
çerçevesinde veri toplama tekniği olarak yarı yapılandırılmış görüşme; veri
analiz yöntemi olarak da betimsel analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına
göre kamu, turizm sektörü yöneticilerine ve paydaşlara Azerbaycan’ın inanç
turizmine yönelik yapılabilecekler konusunda öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 5 |