Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri özellikle küresek kriz dönemlerinde daha fazla dikkat çekmekte ve işletmelerin fark yaratmalarını sağlamaktadır. Bu çalışmada, Covid 19 döneminde otel işletmelerinin KSS uygulamalarını yerli turistlerin nasıl algıladıklarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi tercih edilmiştir. Görüşmeler, 2020 yılı Nisan ve Mayıs aylarında gönüllü 28 katılımcı ile online olarak gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler, Maxqda 18 analiz programına girilerek analiz edilmiştir.
Yapılan çalışmada elde edilen sonuçlara bakıldığında katılımcıların Covid-19 döneminde otellerden özellikle “çevreye ve topluma karşı” sorumluluklarını yerine getirmelerini bekledikleri görülmüştür. Katılımcı ifadeleri doğrultusunda beklenen çevresel sorumlulukların; “doğal çevreyi koruma, atıkların kontrolü ve değerlendirilmesi, temizlik, hizmete kapanma, gıda önlemleri ve çevre dostu uygulamaların hayata geçirilmesi” olduğu belirlenmiştir. Ayrıca toplumsal sorumluluklar konusunda ise, “sağlık sektörüne hizmet, topluma hizmet, koruyucu önlem ve güvenlik tedbirlerinin alınması, hizmete kapanma ve toplu etkinlikleri erteleme” ifadeleri öne çıkmıştır. Son olarak katılımcılar, KSS sahip otelleri çevrelerine daha çok tavsiye edeceklerini ve konaklamak için daha çok bu otelleri tercih edeceklerini belirtmişlerdir.
Corporate social responsibility activities attract more attention especially in times of global crisis and enable businesses to make a difference. In this study, it is aimed to determine how domestic tourists perceive the CSR practices of hotel businesses during the Covid 19 period. In the study, the interview method, one of the qualitative research methods, was preferred. Interviews were held online with 28 volunteer participants in April and May 2020. The data obtained from the interviews were analyzed by entering the Maxqda 18 analysis program.
Considering the results obtained in the study, it was seen that the participants expected the hotels to fulfill their responsibilities especially "to the environment and society" during the Covid-19 period. Expected environmental responsibilities in line with participant statements; It has been determined that "protection of the natural environment, control and evaluation of wastes, cleaning, closure of service, food measures and implementation of environmentally friendly practices". In addition, in terms of social responsibilities, the expressions "service to the health sector, service to the community, taking preventive and security measures, closing the service and postponing collective events" came to the fore. Finally, the participants stated that they would recommend the hotels with CSR more to their friends and they would prefer these hotels for accommodation.
Corporate social responsibility hotel businesses tourist Covid-19
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Journal of Business, Innovation and Governance Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.