Research Article
BibTex RIS Cite

SINIRSIZ KARDEŞLİK: MUŞ İLİ İÇİN BÜTÜNLEŞİK DESTİNASYON BAĞLAMINDA ROTA/TUR ÖNERİLERİ

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 200 - 212, 30.12.2020

Abstract

Bu çalışmada Muş ilinin etrafındaki çevre illerle bütünleşik destinasyon olarak tur programlarına dahil edilmesine yönelik alternatif
tur rotası ve tur programlarının önerilmesi amaçlanmaktadır. Muş’a coğrafi bakımdan yakın olan önemli turistik kaynaklara sahip
kentlerin olması bütünleşik destinasyon uygulamasının başarı şansını artırmaktadır. Çalışma ikincil veri kaynaklarına, literatür
taramasına ve uzman görüşlerine dayanmaktadır. Literatürdeki destinasyon çekim unsurları ve bütünleşik destinasyon konularına ve
Muş’a yakın kentlerin uzaklıklarına ilişkin bilgilere dayanarak alternatif rotalardaki turlara göre bütünleşik destinasyon rotaları
önerilmektedir. Bu rotaların oluşturulmasında yapılacak turların ne kadar süreceği en belirleyici faktördür. Çalışmanın sonuçlarına
göre Muş destinasyonu gerçekleşen turların zamanına da bağlı olarak birkaç farklı bütünleşik destinasyon tur programında dahil
edilebilir. Bunlar Muş-Bitlis, Muş-Diyarbakır, Muş-Bitlis-Van, Muş-Bitlis-Diyarbakır, Muş-Ağrı-Erzurum ve Muş-Bitlis-VanAğrı’dır. Böylece Muş bir turistik destinasyon olarak daha fazla talep çekerken, turistlerde seyahat programlarında alternatif bir
destinasyonu daha görme fırsatına sahip olmaktadır.

References

  • Akat, Ö. (2016). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği. Bursa: Ekin Basım Yayın
  • Bahar, O. & Kozak, M. (2005), Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik, Ankara: Detay Yayıncılık, s. 78.
  • Başarangil, İ. & Ulaş, Ş. (2018). Destinasyon Çekim Unsurlarının Ziyaretçi Tatmini Üzerine Etkisi: Kırklareli İli Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (33): 189-204.
  • Beerli, A. & Martin, J. (2004). Tourists' Characteristics and the Perceived İmage of Tourist Destinations: A Quantitative Analysis- a Case Study of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25 (5), 623-636.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, (21) 97-116.
  • Cho, B. H. (2000). Destination. In: J. Jafari, (Eds.), Encyclopaedia of Tourism, London: Routledgeand New York
  • Climate-Data. (2019). İklim Muş. (Erişim 20.08.2020) https://tr.climate-data.org/asya/tuerkiye/mus/mus277/#climate-graph, Esteves, E. T., & Fernandes, P. O. (2016). Fatores de eleição do destino turístico para a região norte de Portugal alto Trás-os-Montes: uma análise multivariada. Revista Anais Brasileiros de Estudos Turísticos, 6(2), 40-48.
  • Hosany, S., Ekinci, Y. & Uysal, M. (2006). Destination Image and Destination Personality: An Application of Branding Theories to Tourism Places. Journal of Business Research, (59): 638-642.
  • Hsu, T., Tsai, Y. & Wu, H. (2009). The Preference Analysis for Tourist Choice of Destination: A Case Study of Taiwan. Tourism Management, 30(2), 288-297.
  • Hung, K. & Petrick, J. (2011). Why do you cruise? Exploring the motivations for taking cruise holidays, and the construction of a cruising motivation scale. Tourism Management, (32): 386-393.
  • Jin, X. Weber, K. ve Bauer, T. (2012). Impact of Clusters on Exhibition Destination Attractiveness: Evidence from Mainland China. Tourism Management (33): 1429-1439
  • Kaynar, Ö. (2019). Kurtik´te Yapılacak Kayak Merkezi Muş´un Kaderini Değiştirecek. (Erişim 21.08.2020), http://www.30nisan.com/haber/kurtikte-yapilacak-kayak-merkezi-musun-kaderini-degistirecek30154.html, Kim, S., Lee, C. & Klenosky, D. (2003). The influence of push and pull factors at Korean national parks. Tourism Management, 24(2): 169-180.
  • Kozak, M. & Rimmington, M. (1998). Benchmarking: Destination Attractiveness And Small Hospitality Business Performance. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 10(5): 184- 188
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2019). Turizm İstatistikleri, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, (Erişim 20.08.2020), https://www.ktb.gov.tr/TR-96268/turizm.html,
  • Limburg, B. V. (1998). City Marketing: A Multi-Attribute Approach. Tourism Management, 19(5): 475-479 Muş İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2018). Muş İlindeki Konaklama Tesislerinin Bilgisi, Elden Alınan Veriler
  • Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Paddison, R. (1993). City Marketing, İmage Reconstruction And Urban Regeneration. Urban Studies, 30(2): 339-350
  • Reitsamer, B. F., Sperdin, A. B. & Sauer, N. E. S. (2016). Destination Attractiveness and Destination Attachment: The Mediating Role of Tourists' Attitude. Tourism Management Perspectives, (19): 93– 101 Şengel, Ü. & Zengin, B. (2019). Muş İlinde Kış Turizmi ve Kış Sporları. İçinde: Ö. Kaynar (Eds.), Tarihsel Süreç İçinde Muş’ta Spor Kültürü, (s. 139-164), Ankara: Akademisyen Kitabevi
  • T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı Meteoroloji Genel Müdürlüğü. (2019). İllerimize ait İstatistiki Veriler/Muş, (Erişim: 20.08.2020), https://www.mgm.gov.tr/ veridegerlendirme/il-ve-ilceler istatistik.aspx?k=A&m=MUS,
  • Wang, Y. (2008). Collaborative Destintion Marketing: Roles and Strategies of Convention and Visitors Bureaus, Journal of Vacation Marketing, 14(3): 191-209.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 200 - 212, 30.12.2020

Abstract

References

  • Akat, Ö. (2016). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği. Bursa: Ekin Basım Yayın
  • Bahar, O. & Kozak, M. (2005), Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik, Ankara: Detay Yayıncılık, s. 78.
  • Başarangil, İ. & Ulaş, Ş. (2018). Destinasyon Çekim Unsurlarının Ziyaretçi Tatmini Üzerine Etkisi: Kırklareli İli Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (33): 189-204.
  • Beerli, A. & Martin, J. (2004). Tourists' Characteristics and the Perceived İmage of Tourist Destinations: A Quantitative Analysis- a Case Study of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25 (5), 623-636.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, (21) 97-116.
  • Cho, B. H. (2000). Destination. In: J. Jafari, (Eds.), Encyclopaedia of Tourism, London: Routledgeand New York
  • Climate-Data. (2019). İklim Muş. (Erişim 20.08.2020) https://tr.climate-data.org/asya/tuerkiye/mus/mus277/#climate-graph, Esteves, E. T., & Fernandes, P. O. (2016). Fatores de eleição do destino turístico para a região norte de Portugal alto Trás-os-Montes: uma análise multivariada. Revista Anais Brasileiros de Estudos Turísticos, 6(2), 40-48.
  • Hosany, S., Ekinci, Y. & Uysal, M. (2006). Destination Image and Destination Personality: An Application of Branding Theories to Tourism Places. Journal of Business Research, (59): 638-642.
  • Hsu, T., Tsai, Y. & Wu, H. (2009). The Preference Analysis for Tourist Choice of Destination: A Case Study of Taiwan. Tourism Management, 30(2), 288-297.
  • Hung, K. & Petrick, J. (2011). Why do you cruise? Exploring the motivations for taking cruise holidays, and the construction of a cruising motivation scale. Tourism Management, (32): 386-393.
  • Jin, X. Weber, K. ve Bauer, T. (2012). Impact of Clusters on Exhibition Destination Attractiveness: Evidence from Mainland China. Tourism Management (33): 1429-1439
  • Kaynar, Ö. (2019). Kurtik´te Yapılacak Kayak Merkezi Muş´un Kaderini Değiştirecek. (Erişim 21.08.2020), http://www.30nisan.com/haber/kurtikte-yapilacak-kayak-merkezi-musun-kaderini-degistirecek30154.html, Kim, S., Lee, C. & Klenosky, D. (2003). The influence of push and pull factors at Korean national parks. Tourism Management, 24(2): 169-180.
  • Kozak, M. & Rimmington, M. (1998). Benchmarking: Destination Attractiveness And Small Hospitality Business Performance. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 10(5): 184- 188
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2019). Turizm İstatistikleri, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, (Erişim 20.08.2020), https://www.ktb.gov.tr/TR-96268/turizm.html,
  • Limburg, B. V. (1998). City Marketing: A Multi-Attribute Approach. Tourism Management, 19(5): 475-479 Muş İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2018). Muş İlindeki Konaklama Tesislerinin Bilgisi, Elden Alınan Veriler
  • Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Paddison, R. (1993). City Marketing, İmage Reconstruction And Urban Regeneration. Urban Studies, 30(2): 339-350
  • Reitsamer, B. F., Sperdin, A. B. & Sauer, N. E. S. (2016). Destination Attractiveness and Destination Attachment: The Mediating Role of Tourists' Attitude. Tourism Management Perspectives, (19): 93– 101 Şengel, Ü. & Zengin, B. (2019). Muş İlinde Kış Turizmi ve Kış Sporları. İçinde: Ö. Kaynar (Eds.), Tarihsel Süreç İçinde Muş’ta Spor Kültürü, (s. 139-164), Ankara: Akademisyen Kitabevi
  • T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı Meteoroloji Genel Müdürlüğü. (2019). İllerimize ait İstatistiki Veriler/Muş, (Erişim: 20.08.2020), https://www.mgm.gov.tr/ veridegerlendirme/il-ve-ilceler istatistik.aspx?k=A&m=MUS,
  • Wang, Y. (2008). Collaborative Destintion Marketing: Roles and Strategies of Convention and Visitors Bureaus, Journal of Vacation Marketing, 14(3): 191-209.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Ümit Şengel This is me

Publication Date December 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Şengel, Ü. (2020). SINIRSIZ KARDEŞLİK: MUŞ İLİ İÇİN BÜTÜNLEŞİK DESTİNASYON BAĞLAMINDA ROTA/TUR ÖNERİLERİ. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel, 3(2), 200-212.