Dünyada ve Türkiye’de medikal turistlerin önemli bir kısmının plastik ve estetik cerrahi müdahaleler için seyahat ettikleri
görülmektedir. Plastik ve estetik cerrahiye dayalı medikal turizmde rekabet avantajı elde edebilmek için pazarlama karmasının
yönetilmesi önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, plastik ve estetik cerrahi uygulamalarının hizmet pazarlama
karması açısından teorik bir değerlendirmesini yapmaktır. Bu çalışma, plastik ve estetik cerrahi uygulamalarının medikal turizm
içindeki yerini gösterdiği için literatüre önemli bir katkıda bulunmaktadır. Ayrıca, pazarlama karmasının yönetilmesi
konusunda sektöre, merkezi ve siyasi otoritelere öneriler sunduğu için önemlidir. Çalışmanın sonuçlarına göre plastik ve estetik
cerrahi uygulamalar medikal turizmde önemli bir paya sahiptir. Türkiye pazarlama karmasını oluşturan ürün, fiyat, süreç,
fiziksel ortam ve insan unsurları konusunda avantajlı bir konumdadır. Dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini geliştirmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |