Research Article
BibTex RIS Cite

Rudolf Steiner'in Düşünce Dünyası ve Çalışmaları

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 665 - 683, 23.10.2020

Abstract

Çok yönlü çalışmalarıyla dikkat çeken Rudolf Steiner, tıp, eğitim, sanat ve tarım gibi alanların yanı sıra özellikle ezoterizm ve okültizm alanında yaptığı önemli çalışmalarla tanınmaktadır. Bu makalede Steiner’in kurduğu Antropozofi’nin fikri alt yapısı, etkisi ve Steiner’in kendine has şekilde oluşturduğu tin bilimi çalışmalarına değinilmiştir. Rudolf Steiner, Goethe’nin doğa öğretisi, Gülhaçcılık, Kabala, Hinduizm, Gnostik ve Mistik Hıristiyanlık gibi farklı ekolleri kendi sistemi içerisinde eriterek eklektik bir sistem kurmuştur. Steiner’in çalışmalarında evrensellik hâkimdir. Onun bütün insanlığı kapsayıcı fikirleri kendi dönemindeki Nazilerin tepkisini çekmiştir. Steiner, duyu ve duyuüstü (tinsel) dünya ayrımı yaparak insanların duyuüstünü keşfetme potansiyeline dikkat çekmiştir. İnsanlardaki tinsel dünyayı keşfetme güdüsü ve gücü, onun çalışmalarında çok önemli bir paya sahiptir. Tinsel dünyayı bizzat gördüğünü ve tecrübe ettiğini söyleyen Steiner sayesinde tinsel dünyayla ilgili diğer insanların daha fazla bilgiye sahip olması hedeflenmiştir. Makalede yöntem olarak literatür taraması seçilmiştir. Farklı kaynaklardan derlenen bilgiler çerçevesinde Steiner’in çalışmalarını daha iyi anlama şansı yakalanabilir.

References

  • Akan, B. (Erişim Tarihi: 18.05.2019), “Antroposofi: İnsan Olmanın Bilgeliği”, http://www.derki.com/ezoterik/antroposofi-insan-olmanin-bilgeligi/.
  • Bayturan, N. (Erişim Tarihi: 16.05.2019), “Rudolf Steiner, Antroposofi ve Biyolojik-Dinamik Tarım”, http://apelasyon.com/Yazi/754-rudolf-steiner-antroposofi-ve-biyolojik-dinamik-tarim.
  • Biodinamicaportugal.com. (Erişim Tarihi: 18.05.2019), “Anthroposophy – Man's Holistic Science”, http://www.biodinamicaportugal.com/wp-content/uploads/2014/06/ANTHROPOSOPHY.pdf.
  • Britannica.com. (Erişim Tarihi: 22.05.2019), “Rosicrucians”, https://www.britannica.com/topic/Rosicrucians.
  • Cevizci, A. (2000), Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Cevizci, A. (2005), Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Çelik, M. (2013), Öğrenme Çocuk ile Büyür: Erken Çocukluk Eğitiminde Waldorf Yaklaşımı, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2): 39-51.
  • Gray F. (2010), Rudolf Steiner: Occult Crank or Architectural Mastermind?, Architectural Theory Review, 15(1): 43-60.
  • Hançerlioğlu, O. (2000), Felsefe Ansiklopedisi Cilt 1, İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Koca, C. (2015). Bir Waldorf Anaokulunun Yöneticisi, Öğretmenleri ve Bu Okuldaki Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle İlgili Bazı Kavramlar ile Waldorf Yaklaşımına İlişkin Görüşleri. (Yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Kotaman, H. (2009). Rudolf Steiner ve Waldorf Okulu, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1): 171-194.
  • Laurency, H. (Erişim Tarihi: 20.05.2019), “Antroposophy – Steiner’s Spiritual Science”, https://www.laurency.com/KVe/kr6.pdf.
  • McDermott, R. (2016). Rudolf Steiner and Antroposophy, (Ed: Glenn Alexander Magee), The Cambridge Handbook of Western Mysticism and Esotericism, s. 260-271, New York: Cambridge University Press.
  • Miller, S. (Erişim Tarihi: (18.05.2019), “Contemporary Life and the Esoteric Path of Anthroposophy”https://www.academia.edu/168763/Contemporary_Life_and_the_Esoteric_Path_of_Anthroposophy.
  • Rosenthal, M. – Yubin, R. (1997). Felsefe Sözlüğü, (çev. Aziz Çalışlar). İstanbul: Sosyal Yayınları.
  • Salt, A. & Çobanlı, C. (2010). Meta Ansiklopedisi, İstanbul: Ruh ve Madde Yayınları.
  • Sparby, T. (2016). Rudolf Steiner’s Idea of Freedom: As Seen in the Panorama of Hegel’s Dialectic, Epoche, 21(1): 173-196.
  • Sparby, T. (2017). Rudolf Steiner’s Conception of Meditation and Spirituality, Studies in Spirituality. 27: 195-218.
  • Staudenmaier, P. (2008). Racial and Ethnic Evolution in Rudolf Steiner’s Anthroposophy, Nova Religio: The Journal of Alternative and Emergeni Religions, 11(3): 4-36.
  • Steiner, R. (1987). Teozofi, (çev. Ayşe Domeniconi), İstanbul: Say Yayınları.
  • Steiner, R. (2001). Gerçek ve Bilim, (çev. Akın Kanat), İzmir: İlya Yayınevi.
  • Steiner, R. (2003a). Gizli Bilim, (çev. Ayşe Domeniconi), İstanbul: Omega Yayınları.
  • Steiner, R. (2003b). Kozmik Hafıza, (çev. Anita Tatlıer), İstanbul: Samsara Kitapları.
  • Steiner, R. (2015). Mathematics and Occultism, (çev. David W. Wood). Journal Southern Cross Review, ss. 1-9.
  • Uhrmacher, P. B. (1995). Uncommon Schooling: A Historical Look at Rudolf Steiner, Antroposophy, and Waldorf Education, Curriculum Inquiry, 25(4): 381-406.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 665 - 683, 23.10.2020

Abstract

References

  • Akan, B. (Erişim Tarihi: 18.05.2019), “Antroposofi: İnsan Olmanın Bilgeliği”, http://www.derki.com/ezoterik/antroposofi-insan-olmanin-bilgeligi/.
  • Bayturan, N. (Erişim Tarihi: 16.05.2019), “Rudolf Steiner, Antroposofi ve Biyolojik-Dinamik Tarım”, http://apelasyon.com/Yazi/754-rudolf-steiner-antroposofi-ve-biyolojik-dinamik-tarim.
  • Biodinamicaportugal.com. (Erişim Tarihi: 18.05.2019), “Anthroposophy – Man's Holistic Science”, http://www.biodinamicaportugal.com/wp-content/uploads/2014/06/ANTHROPOSOPHY.pdf.
  • Britannica.com. (Erişim Tarihi: 22.05.2019), “Rosicrucians”, https://www.britannica.com/topic/Rosicrucians.
  • Cevizci, A. (2000), Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Cevizci, A. (2005), Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Çelik, M. (2013), Öğrenme Çocuk ile Büyür: Erken Çocukluk Eğitiminde Waldorf Yaklaşımı, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2): 39-51.
  • Gray F. (2010), Rudolf Steiner: Occult Crank or Architectural Mastermind?, Architectural Theory Review, 15(1): 43-60.
  • Hançerlioğlu, O. (2000), Felsefe Ansiklopedisi Cilt 1, İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Koca, C. (2015). Bir Waldorf Anaokulunun Yöneticisi, Öğretmenleri ve Bu Okuldaki Çocukların Ebeveynlerinin Eğitimle İlgili Bazı Kavramlar ile Waldorf Yaklaşımına İlişkin Görüşleri. (Yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Kotaman, H. (2009). Rudolf Steiner ve Waldorf Okulu, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1): 171-194.
  • Laurency, H. (Erişim Tarihi: 20.05.2019), “Antroposophy – Steiner’s Spiritual Science”, https://www.laurency.com/KVe/kr6.pdf.
  • McDermott, R. (2016). Rudolf Steiner and Antroposophy, (Ed: Glenn Alexander Magee), The Cambridge Handbook of Western Mysticism and Esotericism, s. 260-271, New York: Cambridge University Press.
  • Miller, S. (Erişim Tarihi: (18.05.2019), “Contemporary Life and the Esoteric Path of Anthroposophy”https://www.academia.edu/168763/Contemporary_Life_and_the_Esoteric_Path_of_Anthroposophy.
  • Rosenthal, M. – Yubin, R. (1997). Felsefe Sözlüğü, (çev. Aziz Çalışlar). İstanbul: Sosyal Yayınları.
  • Salt, A. & Çobanlı, C. (2010). Meta Ansiklopedisi, İstanbul: Ruh ve Madde Yayınları.
  • Sparby, T. (2016). Rudolf Steiner’s Idea of Freedom: As Seen in the Panorama of Hegel’s Dialectic, Epoche, 21(1): 173-196.
  • Sparby, T. (2017). Rudolf Steiner’s Conception of Meditation and Spirituality, Studies in Spirituality. 27: 195-218.
  • Staudenmaier, P. (2008). Racial and Ethnic Evolution in Rudolf Steiner’s Anthroposophy, Nova Religio: The Journal of Alternative and Emergeni Religions, 11(3): 4-36.
  • Steiner, R. (1987). Teozofi, (çev. Ayşe Domeniconi), İstanbul: Say Yayınları.
  • Steiner, R. (2001). Gerçek ve Bilim, (çev. Akın Kanat), İzmir: İlya Yayınevi.
  • Steiner, R. (2003a). Gizli Bilim, (çev. Ayşe Domeniconi), İstanbul: Omega Yayınları.
  • Steiner, R. (2003b). Kozmik Hafıza, (çev. Anita Tatlıer), İstanbul: Samsara Kitapları.
  • Steiner, R. (2015). Mathematics and Occultism, (çev. David W. Wood). Journal Southern Cross Review, ss. 1-9.
  • Uhrmacher, P. B. (1995). Uncommon Schooling: A Historical Look at Rudolf Steiner, Antroposophy, and Waldorf Education, Curriculum Inquiry, 25(4): 381-406.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mücahit Özdoğan 0000-0002-7127-3554

Publication Date October 23, 2020
Submission Date July 28, 2020
Acceptance Date September 24, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Özdoğan, M. (2020). Rudolf Steiner’in Düşünce Dünyası ve Çalışmaları. Journal of Human and Social Sciences, 3(2), 665-683.

29132 28231 20141  17383   17384  18989  18990   19735 19045 20991 21031 18996