Bu çalışmada çevrimiçi fen dersinde Web 2.0 araçlarının kullanımının ortaokul öğrencilerinin 21.yy becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 7. sınıfta öğrenim gören 8 kız ve 6 erkek olmak üzere 14 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya katılacak öğrencilerin seçiminde kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada ünite konuları çevrimiçi ortamda web 2.0 araçları kullanılarak işlenmiştir. Çalışma toplamda 6 hafta sürmüştür ve uygulama süresince öğrencilere her hafta farklı bir Web 2.0 aracı tanıtılmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın modeli nicel ve nitel yöntemlerin bir arada olduğu karma modeldir. Bu doğrultuda araştırmada nicel veri toplama aracı olarak Gülen & Çakır (2013) tarafından geliştirilen “21. Yüzyıl Öğrenme Becerilerinin Düzeyi Envanteri”, nitel veri toplama aracı olarak ise araştırmacı tarafından geliştirilen “21. Yüzyıl Becerileri Açık Uçlu Soru Formu” ve 21. Yüzyıl becerilerinin gelişimini belirlemek için “Sınıf Gözlem Formu” uygulanmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS programı, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda 21.yy becerilerine yönelik yapılan ön test ve son test sonucunda son test lehine anlamlı bir farklılık olduğuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin 21.yy öğrenme ve yenilenme becerileri, liderlik ve sorumluluk, problem çözme, medya ve teknoloji okuryazarlığı, iletişim, iş birliği, girişimcilik ve üreticilik temalarında olumlu yönde gelişme gösterdiğine ulaşılmıştır.
In this study, the effect of using Web 2.0 tools in online science lessons on middle school students' 21st century skills was examined. The sample of the research consists of 14 students (8 girls, 6 boys) studying in the 7th grade. In the study, unit topics were handled online using web 2.0 tools. The study lasted for a total of 6 weeks and a different Web 2.0 tool was introduced and applied to the students every week in practice. The model of the research is a mixed model in which quantitative and qualitative methods are combined. In this direction, as a quantitative data collection tool in the research, “21. Century Learning Skills Level Inventory" and "21st Century Skills Open Ended Questionnaire" and "Classroom Observation Form" developed by the researcher were applied as qualitative data collection tools. SPSS program was used in the analysis of quantitative data, and content analysis was used in the analysis of qualitative data. As a result of the research, it was determined that there was a significant difference in favor of the post-test as a result of the pre-test and post-test for 21st century skills. It has been determined that students show positive developments in 21st century learning and innovation skills, leadership and responsibility, problem solving, media and technology literacy, communication, cooperation, entrepreneurship and productivity themes.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2022 |
Submission Date | September 27, 2022 |
Acceptance Date | October 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |