Son yıllarda zekâ ile ilgili
araştırma bulguları eğitim alanına yeni anlayış ve yöntemleri gündeme
getirmiştir. Gardner tarafından savunulan Çoklu Zekâ Kuramı zekâ kavramına çok
farklı bir boyut kazandırmıştır. Bu kuram her bireyin sekiz zekâ türünün
olduğunu ve öğrencileri geleneksel yöntemde olduğu gibi sadece sayısal ve sözel
zekâya sahip bireyler olarak değerlendirmememiz gerektiğini savunmaktadır.
Günümüzde öğrenme kuralları ve ilkeleri gelişmiş olan ülkelerde büyük oranda
değişmişken ülkemizde hala geleneksel öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
Geleneksel yöntem bilgiyi içselleştirmek yerine, öğrenciyi ders ortamında pasif
hale getiren, ezberciliğe iten bir yöntemdir. Bu doğrultuda bu makalede,
hemşirelik öğrencilerinin eğitiminde bireysel öğrenme ihtiyaçlarını karşılamada
başarısız olan ve farkına varmadan öğrencinin sesini susturan geleneksel
yöntemi terk edip, çeşitli stratejiler kullanarak öğrenmeyi, eleştirel ve
yaratıcı düşünmeyi kolaylaştıran Çoklu Zekâ Kuramı ile bu kuramın hemşirelik
eğitimine yansıması hakkında bilgi vermek amaçlanmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 22, 2017 |
Submission Date | June 22, 2017 |
Acceptance Date | June 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |