Bu çalışma, Türkiye’de yabancı dil öğretimi vasıtasıyla değer eğitimi ile ilgili yapılan lisansüstü tezleri incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nin veri tabanında yer alan ilgili 19 teze ulaşılmış ve bu tezler analiz edilmiştir. Betimsel tarama yöntemi ile yürütülen bu çalışmada, doküman incelemesi ile elde edilen veriler analiz edilmiştir. Yapılan bu araştırmada, ilgili tezlerin çoğunun yüksek lisans düzeyinde olduğu, 2015-2022 yılları arasında yürütüldüğü fark edilmiştir. Ayrıca yürütülen tezlerin çoğunluğunun nitel araştırma yöntemlerine başvurularak hazırlandığı ve veri kaynağı olarak ders kitaplarının tercih edildiği görülmüştür. Tez konularına bakıldığında, ders kitaplarında yer verilen değerlerin incelenmesi ön plana çıkmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 8, 2023 |
Publication Date | June 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 1 |