Research Article
BibTex RIS Cite

Yeni Medyanın Özel Bir Amaç İçin Kullanımı: Markaların Kanaat Önderine Dönüştürülmesi: Tinkoff Bankası Örneği

Year 2024, Volume: 2 Issue: 1, 22 - 38, 28.06.2024

Abstract

İletişim teknolojilerinin hızla geliştiği günümüzde, bilgi tüketimi biçimleri ve kitle iletişim araçları önemli değişiklikler göstermektedir. Dijital medya çağında halkla ilişkilerin evrimini ve markaların kanaat önderlerine dönüşüm süreçlerini incelemek bu süreci anlamak açısından son derece önemlidir. Tinkoff Bankası örneğinde olduğu gibi, markalar artık direkt hedef kitlelerine ulaşabilmekte ve medya olarak kendileri hizmet verebilmektedir.
Bu çalışmada, halkla ilişkilerin tanımı ve tarihsel gelişimi üzerinden başlayıp, yeni medya araçlarının bu alandaki rolünü ele alınmaktadır. İnternetin ve sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte, kanaat önderleri ve influencer'lar, markalar için hedef kitleler üzerinde güven ve etki yaratma konusunda kritik öneme sahip hale gelmiştir. Özellikle Tinkoff Bankası, kendi dijital yayınları aracılığıyla müşteri etkileşimi ve marka sadakati oluşturma konusunda öncü bir örnek teşkil etmektedir.
Halkla ilişkiler stratejileri, dijital platformlar aracılığıyla yeniden şekillenmekte ve markaların kanaat önderi olarak konumlandırılması, tüketici davranışları üzerinde derin etkiler yaratmaktadır. Bu yeni yaklaşımlar, markaların doğrudan tüketiciyle etkileşimde bulunmasını sağlayarak, geleneksel medya kanallarının ötesine geçmekte ve daha etkili iletişim stratejileri sunmaktadır.

References

  • Abadan, N. (1964). Modern Toplumlarda Halkla Münasebet, Ankara: TODAİE Yayini.
  • Akın Bahadır (2001); Yeni Ekonomi-Strateji, Rekabet, Teknoloji Yönetimi, Konya, Çizgi Kitapevi Yayınları.
  • Asna, A. (2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları.
  • Bakunin, M. (2020). Agile-Marketing İnternet. Moskova: ACT.
  • Budak, G., & Budak, G. (2014). İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Chaumely, J., & Huisman, D. (1967). Les Relations Publiques. Paris: Presses Universitaires de France.
  • Çakırer, M. A. (2018). Halkla İlişkiler. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2006). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara: Erk Yayınları.
  • Glider Agency. (n.d.). Tinkoff Journal. https://glider.agency/tinkoff (Erişim Tarihi: 21 Mart 2024).
  • Güçdemir, Y. (2015). Sanal Ortamda İletişim “Bir Halkla İlişkiler Perspektifi” İstanbul: Derin Yayınları.
  • Hanımoglu, B., & Ozturk, M. C. (2022). Markaların İletişim Kanallarında Yeni Bir Arayış: PESO Modeli. Kurgu, 30(1), 47-62.
  • İlyahov, M. (2019). Tupoy i eshyo tupeye: Samyy polnyy razbor oshibok i plokhikh praktik v tekste. Erişim adresi: https://maximilyahov.ru/blog/all/t-j-beginning/
  • İlyahov, M.(2019, Şubat 21). Kak pisat' v "Tinkoff-zhurnal". Chast' 1: Tsel' i Tema. https://maximilyahov.ru/blog/all/tinkoff-bootcamp-1/ (Erişim Tarihi: 21 Mart 2024).
  • İlyahov, M. (2021). Yasno, ponyatno: Kak donasit mysli i ubeldat lyudey s pomoshyu slov. Moskova: Alpina Publisher.
  • Katz, E. (1957). The two step flow of communication: an up to date report on an hypothesis. Public Opinion Quarterly, 21(1), 61-78.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2016). Halkla İlişkiler. Bursa: Aktüel Yayınları.
  • Savaş, T. & Kuşay, Y. (2006). Kurumsal İletişimde Yeni Medya. Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı, ss. 403-411.
  • Sezgin M. (2012). Halkla İlişkiler, 3. Baskı, Konya: Yüce Medya Yayınları.
  • Tinkoff Journal. (t.y). About. https://journal.tinkoff.ru/about/ (Erişim Tarihi: 21 Mart 2024).
  • Topsümer, F., Elden, M. ve Yurdakul, N. (2009). Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Weimann, G., Tustin, D. H., van Vuuren, D., & Joubert, J. P. R. (2007). Looking for opinion leaders: Traditional vs. modern measures in traditional societies. International Journal of Public Opinion Research, 19(2), 173-190.
Year 2024, Volume: 2 Issue: 1, 22 - 38, 28.06.2024

Abstract

References

  • Abadan, N. (1964). Modern Toplumlarda Halkla Münasebet, Ankara: TODAİE Yayini.
  • Akın Bahadır (2001); Yeni Ekonomi-Strateji, Rekabet, Teknoloji Yönetimi, Konya, Çizgi Kitapevi Yayınları.
  • Asna, A. (2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları.
  • Bakunin, M. (2020). Agile-Marketing İnternet. Moskova: ACT.
  • Budak, G., & Budak, G. (2014). İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Chaumely, J., & Huisman, D. (1967). Les Relations Publiques. Paris: Presses Universitaires de France.
  • Çakırer, M. A. (2018). Halkla İlişkiler. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2006). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara: Erk Yayınları.
  • Glider Agency. (n.d.). Tinkoff Journal. https://glider.agency/tinkoff (Erişim Tarihi: 21 Mart 2024).
  • Güçdemir, Y. (2015). Sanal Ortamda İletişim “Bir Halkla İlişkiler Perspektifi” İstanbul: Derin Yayınları.
  • Hanımoglu, B., & Ozturk, M. C. (2022). Markaların İletişim Kanallarında Yeni Bir Arayış: PESO Modeli. Kurgu, 30(1), 47-62.
  • İlyahov, M. (2019). Tupoy i eshyo tupeye: Samyy polnyy razbor oshibok i plokhikh praktik v tekste. Erişim adresi: https://maximilyahov.ru/blog/all/t-j-beginning/
  • İlyahov, M.(2019, Şubat 21). Kak pisat' v "Tinkoff-zhurnal". Chast' 1: Tsel' i Tema. https://maximilyahov.ru/blog/all/tinkoff-bootcamp-1/ (Erişim Tarihi: 21 Mart 2024).
  • İlyahov, M. (2021). Yasno, ponyatno: Kak donasit mysli i ubeldat lyudey s pomoshyu slov. Moskova: Alpina Publisher.
  • Katz, E. (1957). The two step flow of communication: an up to date report on an hypothesis. Public Opinion Quarterly, 21(1), 61-78.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2016). Halkla İlişkiler. Bursa: Aktüel Yayınları.
  • Savaş, T. & Kuşay, Y. (2006). Kurumsal İletişimde Yeni Medya. Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı, ss. 403-411.
  • Sezgin M. (2012). Halkla İlişkiler, 3. Baskı, Konya: Yüce Medya Yayınları.
  • Tinkoff Journal. (t.y). About. https://journal.tinkoff.ru/about/ (Erişim Tarihi: 21 Mart 2024).
  • Topsümer, F., Elden, M. ve Yurdakul, N. (2009). Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Weimann, G., Tustin, D. H., van Vuuren, D., & Joubert, J. P. R. (2007). Looking for opinion leaders: Traditional vs. modern measures in traditional societies. International Journal of Public Opinion Research, 19(2), 173-190.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Language Studies (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Halil İbrahim Özkay 0009-0004-5663-021X

Zhazgul Kulenbekova 0009-0007-9736-5725

Early Pub Date June 23, 2024
Publication Date June 28, 2024
Submission Date April 24, 2024
Acceptance Date May 31, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Özkay, H. İ., & Kulenbekova, Z. (2024). Yeni Medyanın Özel Bir Amaç İçin Kullanımı: Markaların Kanaat Önderine Dönüştürülmesi: Tinkoff Bankası Örneği. Uluslararası Özel Amaçlar için İngilizce Dergisi, 2(1), 22-38.