Bu araştırma, bir devlet üniversitesinde Turizm Rehberliği Bölümü'nde öğrenim gören İngilizce yabancı dil öğrencilerinin Kültürlerarası İletişim Kaygısı, Küresel Vatandaşlık ve İngilizce Dilinde İletişim İsteklilikleri arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Nicel araştırma deseni benimsenen bu çalışmada demografik sorular, Kültürlerarası İletişim Kaygısı ölçeği, Küresel Vatandaşlık ölçeği ve İngilizce Dilinde İletişim İstekliliği ölçeğini içeren bir anket uygulandı. Turizm Rehberliği Bölümü'nde kayıtlı olan toplam 94 öğrenci çalışmaya dahil edildi. Bu çalışma, veri analizi, cinsiyet, sınıf ve bağımlı değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için t-testleri, varyans analizi ve korelasyon analizini içermektedir. Bu çalışmanın bulguları, cinsiyetin İngilizce Dilinde İletişimde İsteklilik ve Kültürlerarası İletişim Kaygısı üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığını ortaya koymuştur. Ancak, cinsiyetin Küresel Vatandaşlık inançları üzerinde önemli bir etkisi olduğu bulunmuştur. Ayrıca, sonuçlar, Kültürlerarası İletişim Kaygısı ile hem Küresel Vatandaşlık hem de İngilizce Dilinde İletişimde İsteklilik arasında önemli korelasyonlar bulunduğunu ortaya koymaktadır. Küresel Vatandaşlık ile İngilizce Dilinde İletişimde İsteklilik arasında anlamlı bir korelasyon bulunamamıştır. Bu bulgular, üniversitelerin Turizm Rehberliği Bölümlerinde sunulan programların dinamikleri hakkında öngörüler sunmaktadır.
Kültürlerarası İletişim Kaygısı Küresel Vatandaşlık İngilizce Dilinde İletişimde İsteklilik Turizm Rehberliği.
This research aimed to investigate the relationship between the Intercultural Communication Apprehension (ICA), Global Citizenship (GC), and Willingness to Communicate (WCT) in English of EFL learners who are studying at the Tourism Guidance Department in a public university. A quantitative research design was adopted in this study and a questionnaire was implemented including demographic questions, ICA scale, GC scale, and WCT in English scale. A total of 94 students were included in the study, who were enrolled in the Department of Tourism Guidance. The data analysis included t-tests, analysis of variance (ANOVA), and correlation analysis to examine the relationship among gender, class, and the dependent variables. The findings of this study revealed that there was no statistically significant effect of gender on WCT in English and on ICA. However, gender was found to have a significant effect on GC beliefs. Furthermore, the results revealed that there were significant correlations between ICA and both GC and WCT in English. However, no significant correlation was found between GC and WCT in English. These findings offer valuable insights into the dynamics of programs offered in Tourism Guidance Departments of universities.
Intercultural Communication Apprehension (ICA) Global Citizenship (GC) Willingness to Communicate (WCT) in English Tourism Guidance.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 23, 2024 |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | May 14, 2024 |
Acceptance Date | June 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 2 Issue: 1 |