Bu araştırmanın amacı, rekreatif olarak çocuklarını spora gönderen ebeveynlerin ders dışı sportif etkinliklere karşı tutumlarını incelemektir. Amaca paralel olarak, araştırma kapsamında ebeveynlerin fiziksel aktivite düzeylerinin tespiti hedeflenmiştir. Araştırmanın içeriğine uygun olarak kolayda örnekleme metodu ile seçilen araştırma grubunu Kocaeli ilinde yaşayan ve çocuklarını spor faaliyetine gönderen 81 erkek ve 149 kadın toplam 230 gönüllü ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırma çerçevesinde veriler 2 aşamada toplanmıştır. 1. aşamada ilgili grubuna tanımlayıcı verilerini almak üzere araştırmacı tarafından geliştirilen bilgi formu, ikinci aşamada ise ebeveynlerin fiziksel aktivite düzeylerini belirlemek üzere Yılmaz ve Güven (2015) yılında geliştirdiği 17 soru, 3 faktör ve 5’li likert tipindeki ‘Ders dışı sportif etkinliklere yönelik ebeveyn tutum ölçeği’ uygulanmıştır. İlgili ölçeğin güvenirlik değeri .91’dir.Elde edilen veriler SPSS 26.0 programına aktarılarak analiz edilmiştir.Uygulanan normallik testi sonucunda veriler normal dağılım göstermediğinden parametrik istatistiklere uygun olmadığı tespit edilmiş ve bu nedenle çalışmada nonparametrik testlerden yararlanılmıştır. Bu kapsamda çalışmada, ikili karşılaştırmalar da Mann Whitney U, üç ve üzeri değişkenli karşılaştırmalardaiseKruskall Wallis testleri kullanılmıştır. Yapılan analizlerin sonrasında ebeveynin cinsiyeti, katıldığı spor dalı, spor süresi ve spor geçmişi parametrelerine bakıldığında ders dışı sportif etkinliklere yönelik tutumlarının anlamlı bir farklılık göstermediği görülmektedir.Diğer taraftan ebeveynlerin yaşı, eğitim ve gelir durumunun ders dışı sportif etkinliklere karşı tutumlarına etki ettiği sonucu ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçlarına göre genç üniversite mezunu ve gelir durumu yüksek olan ebeveynlerin, çocuklarını ders dışı sportif etkinliklere katılımı daha fazla desteklediği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 26, 2022 |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 2 |