Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi dersler sırasındaki motivasyon, başarı,
tutum ve bilişsel yük düzeylerini incelemektir.
Yöntem: Çalışma karma araştırma desenine sahiptir. Katılımcılara bir anket formu gönderilmiştir ve
algı ve tutumlarını öğrenmek için katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmanın sonunda motivasyonu yüksek öğrencilerin düşük motivasyona sahip
öğrencilere göre daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. Çevrimiçi öğretime karşı olumlu tutumları
olan katılımcıların, çevrimiçi kurslara düşük zihinsel çaba harcadıkları anlaşılmıştır. Başka bir deyişle,
çevrimiçi derslerde çok yüksek zihinsel çaba harcayan, yüksek bilişsel yüke sahip öğrencilerin çevrimiçi
öğrenmeye yönelik olumsuz tutumlara sahip olduğu sonucuna varılmıştır
Sonuç ve Öneriler: Çalışma, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi İngilizce derslerindeki tutumlarını,
motivasyonlarını, başarıları ve bilişsel yüklerini araştırmıştır. Bu çalışma 50 öğrenci ile sınırlıdır.
Sonraki çalışmalar daha fazla öğrenci ile yapılabilir ve farklı sonuçlar elde edilebilir. Ön test ve son
test uygulanabilir. Böylece karşılaştırmalı bir çalışma yapılabilir.
Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi dersler sırasındaki motivasyon, başarı,
tutum ve bilişsel yük düzeylerini incelemektir.
Yöntem: Çalışma karma araştırma desenine sahiptir. Katılımcılara bir anket formu gönderilmiştir ve
algı ve tutumlarını öğrenmek için katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmanın sonunda motivasyonu yüksek öğrencilerin düşük motivasyona sahip
öğrencilere göre daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. Çevrimiçi öğretime karşı olumlu tutumları
olan katılımcıların, çevrimiçi kurslara düşük zihinsel çaba harcadıkları anlaşılmıştır. Başka bir deyişle,
çevrimiçi derslerde çok yüksek zihinsel çaba harcayan, yüksek bilişsel yüke sahip öğrencilerin çevrimiçi
öğrenmeye yönelik olumsuz tutumlara sahip olduğu sonucuna varılmıştır
Sonuç ve Öneriler: Çalışma, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi İngilizce derslerindeki tutumlarını,
motivasyonlarını, başarıları ve bilişsel yüklerini araştırmıştır. Bu çalışma 50 öğrenci ile sınırlıdır.
Sonraki çalışmalar daha fazla öğrenci ile yapılabilir ve farklı sonuçlar elde edilebilir. Ön test ve son
test uygulanabilir. Böylece karşılaştırmalı bir çalışma yapılabilir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 1 Issue: 1 |
JOLDE Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.