Amaç: COVID-19 salgının yeni varyantlarla devam ettiği bu günlerde yeni eğitim-öğretim dönemini
açmaya hazırlanan eğitmenler, öğrenciler ve ebeveynler eğitim-öğretimin nasıl gerçekleşeceği, ne
yapılması, nasıl davranılması gerektiğine dair oldukça karmaşık hisler içerisinde bulunmaktadırlar.
Yeni normal ve COVID-19 sonrası dönemde, ortaya çıkan fırsatlar ve zorluklar ışığında eğitimin
yeniden planlanması gerekmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, öğretmenlerin ve öğrencilerin
motivasyonunda değişikliklerin beklendiği yeni normal dönemde, muhasebe öğrencilerini gelecekteki
işyerlerine daha iyi hazırlayabilmek için muhasebe eğitiminde öğretme ve öğrenme sürecinde yapılması
gereken değişikliklere odaklanmaktır.
Yöntem: Bu nedenle çalışmada, muhasebe eğitiminin geleceği ile ilgili güncel literatürü kapsamlı bir
şekilde ele alan teorik bir yaklaşım benimsenmiştir. Bu alanda yayınlanan uluslararası raporlar, ulusal
ve uluslararası çalışmalar çeşitli kriterler açısından değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda, başlığında
“COVID-19 sonrası dönemde Muhasebe Eğitimi”, “Muhasebe Eğitiminin Geleceği”, “Muhasebe
Eğitiminde Öğretme-Öğrenme Ortamı”, ve “Muhasebe Eğitiminde Öğretme-Öğrenme Yöntemleri” gibi
ifadeler geçen 20 adet ulusal, 60 adet uluslararası çalışma ve 5 adet uluslararası sektör raporu
incelenmiştir. Ayrıca çalışma kapsamında Avrupa’da ve Türkiye’de bulunan 26 üniversitenin web
sayfaları da incelenmiştir.
Bulgular: Literatür taraması sonucunda muhasebe eğitiminde müfredat, öğretim ortamı ve öğretim
yöntemleri olmak üzere değişmesi gereken 3 sorunsal tespit edilmiştir. Diğer taraftan incelenen
üniversiteler arasında müfredatların çoğunda teori ile uygulama arasında boşluk olduğu görülmüştür.
Sonuç: Bu yüzden çalışmada, değişen şartlara uyum sağlayabilmek için muhasebe eğitiminde olası
öğretim ortamlarına, müfredatlara eklenebilecek yeni derslere ve aktif öğrenme yöntemleri
kullanımlarına yönelik örnekler verilmiştir. Çalışmanın, COVID-19 sonrası dönemde muhasebe eğitimi
ile ilgili mesleğin beklentilerinin karşılanabilmesi için belirlenen değişiklikler çerçevesinde eğitim
politika yapıcılarına, uygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunarak literatüre katkı sağlaması
öngörülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 1 Issue: 1 |
JOLDE Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.