Research Article
BibTex RIS Cite

PAZARLAMADA ORTAK DEĞER YARATMA SÜRECİNE KAVRAMSAL BİR BAKIŞ

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 93 - 106, 31.12.2024
https://doi.org/10.24013/jomelips.1496496

Abstract

Bu çalışmanın amacı; hizmet kavramının altında özellikle kalite ölçülmesinde anahtar niteliğindeki değer kavramının zaman içerisinde boyut değiştirmesine dönük olarak literatüre sonradan giren ortak değer yaratma kavramının tüketiciler ve işletmeler için irdelenmesi ve ortak değer yaratma kavramının pazarlama disiplinindeki uygulamalarının kavramsal bir bakış açısıyla değerlendirmesidir. Çalışmada öncelikle değer kavramı üzerinde durularak, sonrasında ortak değer yaratma kavramı ve bu kavram Prahalad ve Ramaswamy’in geliştirdiği Dart Modeli ile detaylandırılmıştır. Sonuç kısmında işletmelerin ortak değer yaratma üzerinden sağlayacakları üstünlükler üzerinde durulmuştur.

References

  • Albinsson, P. A., Perera, Y. B., & Sautter, P. T. (2016). DART Scale Development: Diagnosing A Firm’s Readiness For Strategic Value Co-Creation. Journal of Marketing Theory and Practice, 24(1), 42-58.
  • Altuntaş, M. H. (1999). Müşteri Tatmininden Müşteriye Değer Sağlama Analizine Doğru Yapılanma ve Bir Analiz Önerisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Yayımlanmamış Doktora Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi S.B.E.
  • Belliveau, P., Griffin, A., & Somermeyer, S. (2002). The PDMA Toolbook for New Product Development. New York: John& Wiley Sons.
  • Çağlar, Y. (2020, 4). Süpermarket (Hizmet) Sektöründe Satış Personelinin Tavsiye Verme Davranışının Ortak Yaratma (Co- Creation) Etkisi. Ankara.
Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 93 - 106, 31.12.2024
https://doi.org/10.24013/jomelips.1496496

Abstract

References

  • Albinsson, P. A., Perera, Y. B., & Sautter, P. T. (2016). DART Scale Development: Diagnosing A Firm’s Readiness For Strategic Value Co-Creation. Journal of Marketing Theory and Practice, 24(1), 42-58.
  • Altuntaş, M. H. (1999). Müşteri Tatmininden Müşteriye Değer Sağlama Analizine Doğru Yapılanma ve Bir Analiz Önerisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Yayımlanmamış Doktora Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi S.B.E.
  • Belliveau, P., Griffin, A., & Somermeyer, S. (2002). The PDMA Toolbook for New Product Development. New York: John& Wiley Sons.
  • Çağlar, Y. (2020, 4). Süpermarket (Hizmet) Sektöründe Satış Personelinin Tavsiye Verme Davranışının Ortak Yaratma (Co- Creation) Etkisi. Ankara.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Oğuzhan Kocatürk 0000-0001-5773-2796

Melih Başkol 0000-0002-5257-9160

Publication Date December 31, 2024
Submission Date June 5, 2024
Acceptance Date August 3, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Kocatürk, O., & Başkol, M. (2024). PAZARLAMADA ORTAK DEĞER YARATMA SÜRECİNE KAVRAMSAL BİR BAKIŞ. Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami Ve Politik Bilimler Dergisi, 9(2), 93-106. https://doi.org/10.24013/jomelips.1496496

Papers are controlled by the Ithenticate program against plagiarism

             All published articles have the DOI number.



  cc by nc sa 4.0 ile ilgili görsel sonucu JOMELIPS is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

.