Halkla ilişkiler çağımızın popüler meslek dallarından bir tanesidir. Gelişmiş ülkelerde özellikle ABD'de belli bir mesleki olgunluğa ulaşmasına rağmen, Türkiye'de bu konuda bazı problemler bulunmaktadır.
Bir faaliyet alanının meslekleşebilmesi için bazı önşartlann bulunması gerekmektedir. Bunlar; mesleğin faaliyet alanın belirlenmesi ve işin tanımlanması, görevlisinin vazgeçilmez bir rol üstlenmesi, eğitim, işe alma ve ahlak standartlarının bulunması, meslek görevlilerinin örgütlenmesi vb. şeklinde sıralanabilir. Belirtilen faktörler halkla ilişkiler açısından bu makalede ele alınmakta, Türkiye'de meslekleşmenin istenilen düzeye ulaşabilmesi için nelerin yapılması gerektiği tartışılmakta ve bazı öneriler getirilmeye çalışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | May 12, 2014 |
Submission Date | May 11, 2014 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 1 Issue: 1 |