Günümüzde televizyon-video bağlamında, bilgisayar kullanımının da yoğunlaşmasıyla, hergün yeni bir uygulama, bir üst kullanım, ya da bir üst model ile karşılaşmaktayız. Yeni teknolojiler, yeni verici sistemleri ya da iletişim alanında yeni ortaklıklar biz kullanıcılara tanıtılmaktadır. Gerçekten önümüze serilen bu yoğun bilgilendirme ortamı, modern teknoloji ile örtüşüp, kullanıcının yeteneği doğrultusunda harmanlanınca, ortaya çıkan ürün de içinde bulunduğumuz XXI. Yüzyıla uygun bir yapı sergilemektedir. Bugün evlerde kullanılan videolar ele alınacak olursa, dünün yalnızca kiralanıp izlenen kasetlerinin, günümüzde izleyiciyi kullanıcı konumuna getiren, yani edilgen bir yapıdan kurtarıp, katılımcı, etken bir yapıya dönüştüren iletişim araçları olarak karşımıza çıktıklarını görmekteyiz. Birbirine yakın teknolojilerin, birlikte kullanılma alanlarının gitgide genişlediği ve buna bağlı olarak da yoğun bir rekabet ortamının bulunduğu bir dünyada yaşamaktayız. İletişim çağında, bilgiye ulaşmanın bu denli kolay olduğu ortamlarda, salt tüketen konumundan sıyrılıp, bilgiye bir şeyler eklemenin ve üretken konuma geçmenin yollarını aramak gerekmektedir. Bilgiye sistematik olarak ulaşmayı reddedenler, yaşadıkları topluluğa sosyo-politik ve toplumsal alanda katılım şansını da yitirmiş olacaklardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | May 12, 2014 |
Submission Date | May 12, 2014 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 2 Issue: 1 |