Bu çalışmada kitle iletişim araçları sayesinde küçük bir köy “global köy” haline gelen dünyamızda güçlü ülkelerin güçsüz ülkeler üzerindeki emperyalist düşüncelerini uygulamalarında kullandıkları silahlardan birisi olan marka olgusu üzerinde durulmuştur. Dünyaca ünlü MC Donald's, Coca Cola ve Lipton Yellow Çayları örnek verilerek ülkelerin marka silahı ile emperyalist düşüncelerini gelişmemiş ve gelişmekte olan ülkelere nasıl empoze ettikleri vurgulanmaya çalışılmıştır. Ayrıca Üçüncü Dünya ülkelerinin bağımsızlıklarını kazanmalarıyla emperyalist baskıların bitmediği, şekil değiştirerek kültür emperyalizmi şeklinde varlığını sürdürdüğü de gözler önüne serilmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | May 12, 2014 |
Submission Date | May 12, 2014 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 2 Issue: 4 |