Year 2007, Volume 4 , Issue 4, Pages 156 - 162 2013-11-19

Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”

Hüseyin ALTINBAŞ [1]


Markaların rolünün ve değerlendirilmesinin giderek daha önemli hale geldiği günümüzde sadece ürüne veya hizmete yönelik değil insanlara, yerlere, kurumlara da marka değerlendirmesi yapılmaktadır. Marka olmak hedef kitle gözünde daha değerli hale gelmek onun tercihi olmak anlamına gelmektedir. Bir ürün için var olan bu değer onun daha çok satılması ve kar elde etmesi anlamına gelirken, şehir için daha fazla ziyaretçi, daha fazla yatırımcı ve daha fazla gelir anlamına gelmektedir. Rekabetin hayatın her alanında ve global ölçekte arttığı günümüzde dünyanın her köşesinden yeni ziyaretçiler, yatırımcılar ve sakinler çekmek o şehrin yöneticileri, karar vericileri için önemli hale gelmeye başlamış, bu amaçla pazarlama çabalarına girişmeye, destek almaya başlamışlardır. Hedef kitlesi için cazip hale gelecek bir şehir, pazarlama stratejileri geliştirir ve bunları bütünleşik olarak uygulama iradesini gösterirse rekabetçi avantaj elde edebilecektir. Bu bilgiler ışığında bu çalışma ile şehirlerin markalaşması için yapılması gereken pazarlama iletişimi çabaları incelenmiştir.

 

Şehir pazarlaması; pazarlama iletişimi; şehir ve markalaşma
  • Ak M (2006) Marka Ürününüze Ruh Katar Marka Yönetimi, Akis Kitap, İstanbul.
  • Clarke J (2000) Torism Brands: An Explora- tory Study of the Brands Box Model, Journal of Vacation Marketing, 6 (4).
  • Deffner A ve Lioruris C (2005) City Marke- ting: A Significant Planning Tool for Urban Develeopment in a Globalised Economy, 45 th Congress of the European Regional Science Association, Vrije Universty, Amsterdam.
  • Doyle P (2001) Başarılı Markalar Oluşturma, Muharrem Ayın (çev), Reklamda Mükemmele Ulaşmak, Leslie Butterfield (ed.), Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Elden M, Ulukök Ö ve Yeygel S (2005) Şimdi Reklamlar, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Greenberg M (2000) Branding Cities, A Social History of the Urban Lifestyle Magazine, Ur- ban Affairs Review, 36 (2).
  • Kavaratzis M ve Ashworth G J (2005) City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Tansitory Marketing Trick?, Tijdschrift Voor Economische en Sociale Geografie,.96, (5).
  • Langer R (2000) Place Images and Place Mar- keting, Copenhagen Business School, Doktora Tezi.
  • Odabaşı Y ve Oyman M (2005) Pazarlama
Primary Language tr
Journal Section Makaleler
Authors

Author: Hüseyin ALTINBAŞ

Dates

Application Date : December 9, 2013
Acceptance Date : March 5, 2021
Publication Date : November 19, 2013

Bibtex @ { josc200747, journal = {Selçuk İletişim}, issn = {}, eissn = {2148-2942}, address = {}, publisher = {Selcuk University}, year = {2013}, volume = {4}, pages = {156 - 162}, doi = {10.18094/si.23937}, title = {Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”}, key = {cite}, author = {Altınbaş, Hüseyin} }
APA Altınbaş, H . (2013). Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması” . Selçuk İletişim , 4 (4) , 156-162 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/josc/issue/19014/200747
MLA Altınbaş, H . "Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”" . Selçuk İletişim 4 (2013 ): 156-162 <https://dergipark.org.tr/en/pub/josc/issue/19014/200747>
Chicago Altınbaş, H . "Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”". Selçuk İletişim 4 (2013 ): 156-162
RIS TY - JOUR T1 - Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması” AU - Hüseyin Altınbaş Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Selçuk İletişim JF - Journal JO - JOR SP - 156 EP - 162 VL - 4 IS - 4 SN - -2148-2942 M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Selçuk İletişim Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması” %A Hüseyin Altınbaş %T Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması” %D 2013 %J Selçuk İletişim %P -2148-2942 %V 4 %N 4 %R %U
ISNAD Altınbaş, Hüseyin . "Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”". Selçuk İletişim 4 / 4 (November 2013): 156-162 .
AMA Altınbaş H . Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”. Selçuk İletişim. 2013; 4(4): 156-162.
Vancouver Altınbaş H . Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”. Selçuk İletişim. 2013; 4(4): 156-162.
IEEE H. Altınbaş , "Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”", Selçuk İletişim, vol. 4, no. 4, pp. 156-162, Nov. 2013, doi:10.18094/si.23937