BibTex RIS Cite

Kurum İtibarının Bileşenleri Üzerine Bir Araştırma: Sağlık Hizmeti Üreten Bir Kamu Kurumunda İç Paydaşlar İtibarı Nasıl Algılıyor?

Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 15 - 25, 19.11.2013

Abstract

Kurumlarda gelişen ve değişen iletişimin stratejik rolüne paralel olarak halkla ilişkiler disiplini de farklılaşmaktadır. Bu bağlamda kurumların finansal sorumluluklarına paralel olarak üslendikleri kurumsal sosyal sorumluluk, kuruma duyulan güven, paydaşlarla ilişkiler ve hizmetin kalitesi gibi bileşenlerle ilişkilendirilen itibar, halkla ilişkilerin yeni rekabet koşulları içinde kurumsal becerilerinin kaynağını oluşturmaktadır. Çünkü itibar, kurumlarda ne yapıldığına ve nasıl yapıldığına odaklanan ve paydaşların deneyimlerine bağlı olarak algıya dayanan çok yönlü bir bileşendir. Böylece halkla ilişkiler uygulamacıları da itibarı oluşturan bu bileşenleri ön plana çıkararak kurumların gelişimleri için ihtiyaç duydukları gücü oluşturur. Kurumsal itibar bileşenlerinin hangi sosyal paydaşlar tarafından nasıl algılandığını ortaya çıkarmak, kurumsal itibar yönetimi için halkla ilişkiler uygulamacılarına kolaylık sağlar. Bu nedenle kurumsal itibarın genel olarak kurum iletişiminin ve daha özel olarak da halkla ilişkilerin araçlarından olduğunu söyleyebiliriz. Bu çalışmada da kurumsal itibar bileşenlerinin iç paydaşlar tarafından nasıl algılandığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Kurum itibarı analizi bir alan araştırması olup betimsel türde bir çalışmadır. Kurumsal itibarın kamu sağlık hizmet örgütü olan bir hastanenin iç paydaşları baz alınarak ölçümlenmesi bu çalışmanın sınırlılığıdır.

 

References

  • Bennett R ve Kottasz R (2000) Practitioner Perceptions of Corporate Reputation: An Emprical Investigation, Corporate Communi-cation: An International Journal, 5(4), 224-235.
  • Bromley B D (2001) Relationships Between Personal and Corporate Reputation, European Journal of Marketing, 35(3-4), 316-334.
  • Dentchev A N ve Heene A (2004) Managing the Reputation of Restructuring Corporations: Send the Right Signal to the Right Stakeholder, Journal of Public Affairs, 4 (1), 56-70.
  • Dolphin R R (2004) Corporate Reputation – A Value Creating Strategy, Corporate Governance 4 (3), 77-93.
  • Dörtok A (2004) Kurumsal İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz?, Rota Yayınları, İstanbul.
  • Fombrun C J (1998) Indices of Corporate Reputation: An Analysis of Media Rankings and Social Monitors’ Ranking, Corporate Reputation Review, 1 (4), 327-340.
  • Fortune Magazine, http://money.cnn.com/ magazines/fortune (28.10.2005).
  • Haris Interactive, Fombrun C, “Corporate Reputation Quotient”, file://C:/Documents and Settings/b/Desktop/Corporate Reputation Quotient.htm (29.10.2005).
  • Herbig P ve Milewicz J (1993). The Relationship of Reputation and Credibility to Brand Success, Journal of Consumer Marketing. 10 (1), 5-10.
  • Hildebrandt L ve Schwalbach J (2000) Finantial Performance Halo in German Reputation Data, Forschungsbericht, Institut für Management der Humbolt-Universitat zu Berlin, (Schwaiger 2004, s. 55’den alıntı).
  • Gotsi M ve Wilson A (2001) Corporate Reputation: Seeking a Definition, Corporate Communication: An International Journal, 6 (1), 2430.
  • Grunig E J (2005) Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayın Yapım, İstanbul.
  • http://www.harrisinteractive.com/news/Wirthli n Report/2001/twr0103.pdf
  • http://www.prfirms.org/docs/corp_cred_survey .pdf (29.10.2005)
  • Kitchen J P ve Laurence A (2003) Corporate Reputation: Eight Country Analysis, Corporate Reputation Review 6 (2), 103-117.
  • Kurtuluş K (1992) Pazarlama Araştırmaları, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Kuyucu Akar B (2003) Kurumlarda Başarılı ve Etkin İtibar Yönetimi, Yılmaz Argüden (der), İtibar Yönetimi, ARGE Danışmanlık Yayınları, İstanbul.
  • Sykes S (2002) Talent, Diversity and Growing Expectations, Journal of Communication Management 7 (1), 79.
  • Schwaiger M (2004) Components and Parameters of Corporate Reputation An Empirical Study, Schmalenbach Business Review, 56, 4671.
  • Şatır Ç (2006) The Nature of Corporate Reputation and The Measurement of Reputation Components: An Emprical Study Within A Hospital, Corporate Communications: An International Journal, 1 (1), 56-63.
Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 15 - 25, 19.11.2013

Abstract

References

  • Bennett R ve Kottasz R (2000) Practitioner Perceptions of Corporate Reputation: An Emprical Investigation, Corporate Communi-cation: An International Journal, 5(4), 224-235.
  • Bromley B D (2001) Relationships Between Personal and Corporate Reputation, European Journal of Marketing, 35(3-4), 316-334.
  • Dentchev A N ve Heene A (2004) Managing the Reputation of Restructuring Corporations: Send the Right Signal to the Right Stakeholder, Journal of Public Affairs, 4 (1), 56-70.
  • Dolphin R R (2004) Corporate Reputation – A Value Creating Strategy, Corporate Governance 4 (3), 77-93.
  • Dörtok A (2004) Kurumsal İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz?, Rota Yayınları, İstanbul.
  • Fombrun C J (1998) Indices of Corporate Reputation: An Analysis of Media Rankings and Social Monitors’ Ranking, Corporate Reputation Review, 1 (4), 327-340.
  • Fortune Magazine, http://money.cnn.com/ magazines/fortune (28.10.2005).
  • Haris Interactive, Fombrun C, “Corporate Reputation Quotient”, file://C:/Documents and Settings/b/Desktop/Corporate Reputation Quotient.htm (29.10.2005).
  • Herbig P ve Milewicz J (1993). The Relationship of Reputation and Credibility to Brand Success, Journal of Consumer Marketing. 10 (1), 5-10.
  • Hildebrandt L ve Schwalbach J (2000) Finantial Performance Halo in German Reputation Data, Forschungsbericht, Institut für Management der Humbolt-Universitat zu Berlin, (Schwaiger 2004, s. 55’den alıntı).
  • Gotsi M ve Wilson A (2001) Corporate Reputation: Seeking a Definition, Corporate Communication: An International Journal, 6 (1), 2430.
  • Grunig E J (2005) Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayın Yapım, İstanbul.
  • http://www.harrisinteractive.com/news/Wirthli n Report/2001/twr0103.pdf
  • http://www.prfirms.org/docs/corp_cred_survey .pdf (29.10.2005)
  • Kitchen J P ve Laurence A (2003) Corporate Reputation: Eight Country Analysis, Corporate Reputation Review 6 (2), 103-117.
  • Kurtuluş K (1992) Pazarlama Araştırmaları, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Kuyucu Akar B (2003) Kurumlarda Başarılı ve Etkin İtibar Yönetimi, Yılmaz Argüden (der), İtibar Yönetimi, ARGE Danışmanlık Yayınları, İstanbul.
  • Sykes S (2002) Talent, Diversity and Growing Expectations, Journal of Communication Management 7 (1), 79.
  • Schwaiger M (2004) Components and Parameters of Corporate Reputation An Empirical Study, Schmalenbach Business Review, 56, 4671.
  • Şatır Ç (2006) The Nature of Corporate Reputation and The Measurement of Reputation Components: An Emprical Study Within A Hospital, Corporate Communications: An International Journal, 1 (1), 56-63.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Çiğdem Şatır This is me

Fulya Sümer This is me

Publication Date November 19, 2013
Submission Date December 6, 2013
Published in Issue Year 2008 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Şatır, Ç., & Sümer, F. (2013). Kurum İtibarının Bileşenleri Üzerine Bir Araştırma: Sağlık Hizmeti Üreten Bir Kamu Kurumunda İç Paydaşlar İtibarı Nasıl Algılıyor?. Selçuk İletişim, 5(2), 15-25. https://doi.org/10.18094/si.33782