Bilgi ve iletişim çağında varlığını sürdürme çabası veren kurumlar formal (resmi) ve informal (resmi olmayan) bilginin yönetimi konusunda önemli problemlerle karşı karşıya kalmaktadır. Özellikle bir kurumda çok çeşitli nedenlerle çalışanlar arasında informal bilginin işleyişi, zaman zaman idealize edilen biçimden uzaklaşmaktadır. Genel olarak kurumlarda dedikodu ve söylenti gibi sözlü iletişim ile hissettirilen aynı zamanda da sözsüz iletişim unsurları ve davranışlar ile ortaya konulan zehirli iletişim, hem çalışanları hem de yöneticileri olumsuz olarak etkileyebilmektedir. Bu durum bir kurumu sağlıklı ilişkiler boyutundan uzaklaştırarak hastalıklı bir konuma doğru sürüklemektedir. Kurum içinde yayılan ve giderek kurumu hakimiyeti altına alan zehirli etkiler fark edilmediğinde verimlilikte bir azalma söz konusu olabilmekte, bununla birlikte birçok zaman kurumun varlığını devam ettirmesi dahi tehlikeli bir hal almaktadır. Bu çalışmada, bir kurumda zehirli iletişimin nasıl ortaya çıktığı ve zehirli iletişimi önlemek için neler yapılması gerektiği konusuna odaklanılarak sağlıklı bir kurum atmosferinin oluşturulup korunması için önerilere yer verilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | November 19, 2013 |
Submission Date | December 6, 2013 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 5 Issue: 3 |