Günümüzde kurumsal sosyal sorumluluk bir yönetim anlayışı olarak kabul edilmektedir. Bu yönetim anlayışı genel olarak, kurumların “sorumluluk içeren” davranışları olarak kabul edilmekte ve bu şekliyle de geniş bir uygulama alanını karşımıza çıkarmaktadır. İlk uygulanmaya başladığı günlerden bu yana kavram ve kapsam olarak değişen kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaların birçoğu ülkemizde çoğunlukla yeni farkedilmekte ya da hiç farkedilmemektedir. Ülkemizde kurumsal sosyal sorumluluk halen sadece gönüllü yürütülen kurumsal iletişim projeleri olarak algılanmaktadır. Bu nedenle, gerçekleştirilecek bir çalışma ile kurumsal sosyal sorumluluğun günümüz dünyasındaki kapsamı, içeriği, uygulanma biçimleri vb. konularda iletişim uzmanlarının ve kurumlarının bilgilendirilmesi amaçlanmıştır. Konu ile ilgili kişilerin gelişmeler hakkında bilgilendirilmeleriyle toplumumuza daha faydalı olacak kapsam, içerik ve kalitede uygulamaların gerçekleştirilebileceğine inanılmaktadır. Bu inançtan hareketle çalışmanın amacı; dünyadaki kurumsal sosyal sorumluluk anlayışına yönelik, ilgili kişi ve kurumların farkındalığını artırmaya odaklanarak “kurumsal sosyal sorumlulukta yeni yaklaşımlar ve tartışılan konular”ın ortaya konması olarak belirlenmiştir. Bu çalışmada, amaçtan hareketle, literatür taraması yöntemi kullanılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | November 19, 2013 |
Submission Date | December 4, 2013 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 6 Issue: 3 |