BibTex RIS Cite

Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Yeni Yaklaşımlar ve Tartışılan Konular

Year 2010, Volume: 6 Issue: 3, 111 - 122, 19.11.2013

Abstract

Günümüzde kurumsal sosyal sorumluluk bir yönetim anlayışı olarak kabul edilmektedir. Bu yönetim anlayışı genel olarak, kurumların “sorumluluk içeren” davranışları olarak kabul edilmekte ve bu şekliyle de geniş bir uygulama alanını karşımıza çıkarmaktadır. İlk uygulanmaya başladığı günlerden bu yana kavram ve kapsam olarak değişen kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaların birçoğu ülkemizde çoğunlukla yeni farkedilmekte ya da hiç farkedilmemektedir. Ülkemizde kurumsal sosyal sorumluluk halen sadece gönüllü yürütülen kurumsal iletişim projeleri olarak algılanmaktadır. Bu nedenle, gerçekleştirilecek bir çalışma ile kurumsal sosyal sorumluluğun günümüz dünyasındaki kapsamı, içeriği, uygulanma biçimleri vb. konularda iletişim uzmanlarının ve kurumlarının bilgilendirilmesi amaçlanmıştır. Konu ile ilgili kişilerin gelişmeler hakkında bilgilendirilmeleriyle toplumumuza daha faydalı olacak kapsam, içerik ve kalitede uygulamaların gerçekleştirilebileceğine inanılmaktadır. Bu inançtan hareketle çalışmanın amacı; dünyadaki kurumsal sosyal sorumluluk anlayışına yönelik, ilgili kişi ve kurumların farkındalığını artırmaya odaklanarak “kurumsal sosyal sorumlulukta yeni yaklaşımlar ve tartışılan konular”ın ortaya konması olarak belirlenmiştir. Bu çalışmada, amaçtan hareketle, literatür taraması yöntemi kullanılacaktır.   

 

References

  • Aydede C (2007) Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • Bakan Ö ve Kalender A (2007) Halkla İlişkiler Bağlamında Kurumsal İtibar ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Bilal Arık ve Mustafa Şeker (ed.), İletişim ve Ötesi, Konya, Tablet Yayınları, pp 345-370.
  • Bayraktaroğlu G, İlter B ve Tanyeri M (2009) Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Pazarlamada Yeni Bir Paradigmaya Doğru, Literatür Yayınları, İstanbul.
  • Carroll A B (1999) Corporate Social Responsibilty, Evolotion of a Definitional Costruct, Business & Society, 38 (3), 268-295.
  • Carroll A B ( 1991) The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders”, Business Horizons, July-August, 39-48.
  • Certo S C ve Certo T (2008) Modern Management, Prentice Hall.
  • Fitch H G (1976) Achieving Corporate Social Responsibility, Academy of Management Review, January, 38-46.
  • Grant J ( 2008) Yeşil Pazarlama Manifestosu, Nadir Özata ve Yasemin Fletcher (çev), Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • Grunig J (2005) İletişim, Halkla İlişkiler ve Etkin Örgütler: Kitaba Genel Bir Bakış, James E. Grunig (ed.), Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, İstanbul, Rota Yayınları, pp 11-43.
  • Kotler P ve Lee N (2006) Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sibel Kaçamak (çev), Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • Mastny L (2008) Dünyanın Durumu Yılın Özeti, Linda Starke (ed.), 2008 Dünyanın Durumu Sürdürülebilir Bir Ekonomi İçin Yenilikler, Ayşe Başçı (çev.), Tema, İstanbul, pp XXVII-XXXII.
  • L’Etang J (2002) Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Halkla İlişkiler Etiği, Jaques L’Etang (ed.) Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar, Ayşe Elif Emre (çev.), Vadi Yayınları, Ankara, pp 153-187.
  • Lovins L.H (2008) Üretimi Yeniden Düşünmek, Linda Starke (ed.), 2008 Dünyanın Durumu Sürdürülebilir Bir Ekonomi İçin Yenilikler, Ayşe Başçı (çev), Tema, İstanbul, pp 3753.
  • Perrini F, Tencati A ve Pogutz S ( 2006) Developing Corporate Social Responsibility: A European Perspective, Edward Elgar Publishing.
  • Porter M E ve Kramer M R (2005) Kurumsal Hayırseverliğin Sağladığı Rekabet Avantajı, Şirketlerin Toplumsal Sorumluluğu, Harward Business Review, Murat Çetinbakış (çev), Mess Yayınları 470, İstanbul, pp 35-71.
  • Post J E, Lawrence A T ve Weber J (2002) Business and Society: Corporate Strategy, Public Policy, Ethics, The McGraw-Hill Companies, New York.
  • Smith C (2005) Yeni Şirket Hayırseverliği, Şirketlerin Toplumsal Sorumluluğu, Harward Business Review, Murat Çetinbakış (çev), Mess Yayınları 470, İstanbul, pp 155-184.
  • Şencan H (1987) İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları ve Sosyal Sorumluluk Biriminin Örgütlenmesi, İstanbul İşletme Derg, 16 (2), 119129.
  • Özgen E (2006) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Maviağaç, İstanbul.
  • Theaker A (2006) Halkla İlişkilerin El Kitabı, Murat Yaz (çev), Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • UNDP (2008) Türkiye’de Kurumsal Sosyal Sorumluluk Değerlendirme Raporu
  • Windsor D (2001) The Future of Corporate Social Responsibility, The International Journal of Organizational Analysis, 9 (3), 225-256.
Year 2010, Volume: 6 Issue: 3, 111 - 122, 19.11.2013

Abstract

References

  • Aydede C (2007) Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • Bakan Ö ve Kalender A (2007) Halkla İlişkiler Bağlamında Kurumsal İtibar ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Bilal Arık ve Mustafa Şeker (ed.), İletişim ve Ötesi, Konya, Tablet Yayınları, pp 345-370.
  • Bayraktaroğlu G, İlter B ve Tanyeri M (2009) Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Pazarlamada Yeni Bir Paradigmaya Doğru, Literatür Yayınları, İstanbul.
  • Carroll A B (1999) Corporate Social Responsibilty, Evolotion of a Definitional Costruct, Business & Society, 38 (3), 268-295.
  • Carroll A B ( 1991) The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders”, Business Horizons, July-August, 39-48.
  • Certo S C ve Certo T (2008) Modern Management, Prentice Hall.
  • Fitch H G (1976) Achieving Corporate Social Responsibility, Academy of Management Review, January, 38-46.
  • Grant J ( 2008) Yeşil Pazarlama Manifestosu, Nadir Özata ve Yasemin Fletcher (çev), Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • Grunig J (2005) İletişim, Halkla İlişkiler ve Etkin Örgütler: Kitaba Genel Bir Bakış, James E. Grunig (ed.), Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, İstanbul, Rota Yayınları, pp 11-43.
  • Kotler P ve Lee N (2006) Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sibel Kaçamak (çev), Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • Mastny L (2008) Dünyanın Durumu Yılın Özeti, Linda Starke (ed.), 2008 Dünyanın Durumu Sürdürülebilir Bir Ekonomi İçin Yenilikler, Ayşe Başçı (çev.), Tema, İstanbul, pp XXVII-XXXII.
  • L’Etang J (2002) Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Halkla İlişkiler Etiği, Jaques L’Etang (ed.) Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar, Ayşe Elif Emre (çev.), Vadi Yayınları, Ankara, pp 153-187.
  • Lovins L.H (2008) Üretimi Yeniden Düşünmek, Linda Starke (ed.), 2008 Dünyanın Durumu Sürdürülebilir Bir Ekonomi İçin Yenilikler, Ayşe Başçı (çev), Tema, İstanbul, pp 3753.
  • Perrini F, Tencati A ve Pogutz S ( 2006) Developing Corporate Social Responsibility: A European Perspective, Edward Elgar Publishing.
  • Porter M E ve Kramer M R (2005) Kurumsal Hayırseverliğin Sağladığı Rekabet Avantajı, Şirketlerin Toplumsal Sorumluluğu, Harward Business Review, Murat Çetinbakış (çev), Mess Yayınları 470, İstanbul, pp 35-71.
  • Post J E, Lawrence A T ve Weber J (2002) Business and Society: Corporate Strategy, Public Policy, Ethics, The McGraw-Hill Companies, New York.
  • Smith C (2005) Yeni Şirket Hayırseverliği, Şirketlerin Toplumsal Sorumluluğu, Harward Business Review, Murat Çetinbakış (çev), Mess Yayınları 470, İstanbul, pp 155-184.
  • Şencan H (1987) İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları ve Sosyal Sorumluluk Biriminin Örgütlenmesi, İstanbul İşletme Derg, 16 (2), 119129.
  • Özgen E (2006) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Maviağaç, İstanbul.
  • Theaker A (2006) Halkla İlişkilerin El Kitabı, Murat Yaz (çev), Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • UNDP (2008) Türkiye’de Kurumsal Sosyal Sorumluluk Değerlendirme Raporu
  • Windsor D (2001) The Future of Corporate Social Responsibility, The International Journal of Organizational Analysis, 9 (3), 225-256.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Tuğçe Gürel This is me

Publication Date November 19, 2013
Submission Date December 4, 2013
Published in Issue Year 2010 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Gürel, T. (2013). Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Yeni Yaklaşımlar ve Tartışılan Konular. Selçuk İletişim, 6(3), 111-122. https://doi.org/10.18094/si.90179