Mobil bilgi teknolojisinin hızlı gelişimi ve akıllı cihazların günden güne gelişmesiyle birlikte özellikle akıllı telefonlar ve sosyal medya uygulamaları iletişim süreçlerini ve daha birçok dinamiği değişime uğratmıştır. Kişilerarası iletişim ve etkileşimin büyük bir bölümünün internet ve mobil cihazlar aracılığıyla gerçekleştirilmesi ve yaygın sosyal medya kullanımı, kullanıcıların paylaşılan içerikleri anında takip etme, sürekli etkileşim halinde olma gibi kaygılar taşıyarak bu platformlara olan bağ(ım)lılığını arttırmış ve bu artış birtakım endişeleri de beraberinde getirmiştir. Bu bağlamda, günlük hayattaki tüm insani süreçlerin dijitalize olmasıyla, sosyal ağ platformlarının “aşırı” kullanımı çeşitli yorgunluklara yol açmıştır. Bu çalışmanın odağında bulunan, dijital çağın yeni salgını olarak nitelendirilen sosyal ağ yorgunluğu da bunlardan biridir. Bu makalede, dünyanın karşılıklı bağımlı ve bağlı olduğu bir dönemin zorunlu bir sonucu olarak artan sosyal ağ yorgunluğunu temel kavramlar ve güncel bulgular ışığında irdelemek amaçlanmaktadır. Bu amaçla öncelikle, sosyal ağ yorgunluğu üzerinde durulmuş ve ilgili kavramlar tanımlanmıştır. Ardından teknostres, gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO), infobezite gibi bağlı çağın sendromlarının sosyal ağ yorgunluğu ile ilişkisi üzerinde durulmuştur. Ve son olarak, sosyal ağ yorgunluğu bağlamında geliştirilen çeşitli öneriler ile çalışma tamamlanmıştır. Sonuç olarak bu çalışmada, her an ve her yerde bağ(ım)lı olmanın bir sonucu olarak sosyal ağ yorgunluğu eğiliminde bir artış olduğu, sosyal medya platformlarının aşırı kullanımının yarattığı sosyal medya yorgunluğunun, literatürdeki ilgili kavramlarla nasıl ilişkilendiği, hangi öncüller ve sonuçlar üzerinden ele alındığı güncel araştırma bulguları doğrultusunda ele alınmıştır. Aynı zamanda bu yorgunluğun kullanıcılarda yarattığı hasarın, son derece önemli psikolojik ve toplumsal sorunlara, kişilerarası iletişim sürecinin olumsuz etkilenmesine neden olduğu ortaya konmuştur.
With the rapid development of mobile information technology and the development of smart devices, particularly smartphones and social media applications, have changed communication processes and many other dynamics. The fact that a large part of interpersonal communication and interaction takes place through the internet and mobile devices, as well as the widespread use of social media, has increased users' reliance on these platforms, with concerns such as immediate access to shared content and constant interaction, and this increase has brought with it a number of concerns. In this regard, with the digitalization of all human processes in daily life, the "excessive" use of social networking platforms has led to various forms of fatigue. Social network fatigue, which is the focus of this study, is one of these fatigues. In light of basic concepts and current findings, this study aims to examine the growing social network fatigue, which is an unavoidable consequence of a world that is interdependent and interconnected. For this purpose, firstly, social network fatigue is emphasised and related concepts are defined. Then, the relationship between syndromes of the connected age such as technostress, fear of missing out (FOMO), infobesity and social network fatigue was emphasised. Finally, the study was completed with various recommendations developed in the context of social network fatigue. As a result, in this study, it is discussed in line with current research findings that there is an increase in the social network fatigue tendency caused by being connected anytime and anywhere, how social media fatigue resulting from excessive use of social media platforms is linked to related concepts in the literature, and through which antecedents and consequences it is addressed. At the same time, it has been shown that the damage caused by this fatigue in users causes
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Regional Studies |
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2023 |
Submission Date | May 13, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 16 Issue: 2 |