Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyal Bilgiler Programındaki Beceri ve Değerlerin Yeni Zelanda Sosyal Bilgiler Programındaki Beceri ve Değerler ile Karşılaştırılması

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 450 - 464, 23.10.2020

Abstract

Bu araştırmada, Yeni Zelanda ve Türkiye de 2017 yılında revize edilen sosyal bilgiler öğretim programında yer alan beceri ve değerler karşılaştırılarak, her iki ülkenin sosyal bilgiler programı arasındaki benzerlik ve farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu nedenle sosyal bilgiler öğretim programları ve bu programlarla ilgili kaynaklar ilgili ülkelerin eğitim bakanlığının sitelerinden ve bu konuda yazılan makale ve araştırma tezlerinden yararlanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda her iki ülkenin sosyal bilgiler programında beceri ve değerlerin verilme biçimi arasında farklılıklar içerdiği tespit edilmiştir. Bu farklılıklar içinde en önemlisi Türkiye sosyal bilgiler programında beceri ve değerlerin, kazanımların içeriğiyle bağlantılı olarak kazanımların gerektirdiği konu ve öğrenme alanı içinde ilişkilendirilmiş olması ve nerede, hangi beceri ve değerlerin verileceğinin belli olmasıdır. Yeni Zelanda sosyal bilgiler programında ise çekirdek program ve özelde sosyal bilgiler programı çerçevesinde beceri ve değerlerin süreçsel bağlantı noktaları aracılığıyla verilmiş olmasıdır.

References

  • DÖNMEZ, C. (2003). “Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler”, Konu alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, (Editör: Cemalettin Şahin), Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • DEMİRCİOĞLU, İ. H., TOKDEMİR, M. A. (2008). ‘Değerlerin Oluşturulma Sürecinde Tarih Eğitimi: Amaç, İşlev ve İçerik’, Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt: 6, No: 15, ss.69- 88.
  • MEMİŞ, A. ve GÜNEY GEDİK, E. (2010). ‘Sınıf Öğretmenlerinin Değer Yönelimleri’, Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt: 8, No: 20, ss.123- 145.
  • YAZICI, Kubilay (2009). “Yeni Zelanda Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Bu Programın Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Öğretim Programı İle Karşılaştırılması” Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, ss.423-435.
  • TTKB. (2017). Millî Eğitim Bakanlığı öğretim programlarının güncellenmesi https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_01/13152934_basYn_aYklamasY_13012017.pdf adresinden alınmıştır. 20.08.2019
  • http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=354, 21.08.2019
  • http://nzcurriculum.tki.org.nz/Key-competencies#collapsible1, 22.08.219
  • http://seniorsecondary.tki.org.nz/Social-sciences/Senior-social-studies/Rationale, 21.08.2019
  • http://ssol.tki.org.nz/Senior-social-studies-years-11-13, 22.08.219
  • http://www. nzcurriculum.tki.org.nz, 22.08.2019
  • http://www.education.govt.nz, 24.08.2019
Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 450 - 464, 23.10.2020

Abstract

References

  • DÖNMEZ, C. (2003). “Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler”, Konu alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, (Editör: Cemalettin Şahin), Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • DEMİRCİOĞLU, İ. H., TOKDEMİR, M. A. (2008). ‘Değerlerin Oluşturulma Sürecinde Tarih Eğitimi: Amaç, İşlev ve İçerik’, Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt: 6, No: 15, ss.69- 88.
  • MEMİŞ, A. ve GÜNEY GEDİK, E. (2010). ‘Sınıf Öğretmenlerinin Değer Yönelimleri’, Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt: 8, No: 20, ss.123- 145.
  • YAZICI, Kubilay (2009). “Yeni Zelanda Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Bu Programın Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Öğretim Programı İle Karşılaştırılması” Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, ss.423-435.
  • TTKB. (2017). Millî Eğitim Bakanlığı öğretim programlarının güncellenmesi https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_01/13152934_basYn_aYklamasY_13012017.pdf adresinden alınmıştır. 20.08.2019
  • http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=354, 21.08.2019
  • http://nzcurriculum.tki.org.nz/Key-competencies#collapsible1, 22.08.219
  • http://seniorsecondary.tki.org.nz/Social-sciences/Senior-social-studies/Rationale, 21.08.2019
  • http://ssol.tki.org.nz/Senior-social-studies-years-11-13, 22.08.219
  • http://www. nzcurriculum.tki.org.nz, 22.08.2019
  • http://www.education.govt.nz, 24.08.2019
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Yaşar Yeşilyurt

Publication Date October 23, 2020
Acceptance Date August 29, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Yeşilyurt, Y. (2020). Sosyal Bilgiler Programındaki Beceri ve Değerlerin Yeni Zelanda Sosyal Bilgiler Programındaki Beceri ve Değerler ile Karşılaştırılması. Journal of Social Sciences And Education, 3(2), 450-464.

17387  17388  18992 18993 18997 19046 197372014220988 2099229300