Bu çalışmada, 8. sınıf öğrencilerinin T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı kapsamında yer alan barış değerine ve savaş kavramına yönelik algılarında ‘‘Yurtta Sulh Cihanda Sulh’’ özdeyişi ile ilgili farkındalıklarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın genel amacına ulaşmak için temel nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı, uzman görüşü alınarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Çalışmaya gönüllülük esasına dayalı ortaokul 8. sınıfta öğrenim gören 19 öğrenci katılım göstermiştir. Öğrenci görüşme formlarından elde edilen veriler, betimsel analize tabi tutulmuştur. Veriler ortak temalarda birleştirilmiş ve tablolar halinde sunulmuştur. Temaların sayısallaştırılması ile frekans dağılımları ortaya çıkarılmış ve sonrasında örneklerle desteklenen yorumlamalara gidilmiştir. Ortaya çıkan sonuçlarda, ‘‘Yurtta Sulh Cihanda Sulh’’ ilkesi bağlamında öğrencilerin barış kavramı ile daha çok yurt içerisindeki barışa vurgu yaptıkları, dünyada barış ile ilgili ülkemizin dış politikada barışa yönelik çalışmalarını ilişkilendirmişlerdir. Savaş ve barış kavramlarının ne tür etkiler yarattığı, ülkemizin iç ve dış politikasındaki gelişmeleri özdeyiş ile nasıl ilişkilendirdikleri ve günümüzde halen devam eden Rusya-Ukrayna savaşını öğrencilerin yakından takip ettiğini ve yaşanan savaşlara karşı çözüm önerileri geliştirdiklerini gösteren bulgulara ulaşılmıştır. Tarih boyunca değerini koruyan hatta son yıllarda daha da önem kazanan barış kavramı ile ilgili alan yazında çok az çalışmaya rastlanmıştır. Dolayısıyla bu çalışmanın mevcut boşluğa katkı sağlaması beklenmektedir.
Mustafa Kemal Atatürk barış savaş T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi betimsel analiz
In this study, 8th grade students T.C. It is aimed to reveal the awareness of the motto "Peace at Home, Peace in the World" in their perceptions of the value of peace and the concept of war within the scope of the History of Revolution and Kemalism course curriculum. In order to achieve the general purpose of the research, the basic qualitative research method was used. The data collection tool is a semi-structured interview form prepared by taking expert opinion. 19 students studying in the 8th grade of secondary school on a voluntary basis participated in the study. The data obtained from the student interview forms were subjected to descriptive analysis. The data are combined in common themes and presented in tables. Frequency distributions were revealed by digitizing the themes, and then interpretations supported by examples were made. In the results that emerged, in the context of the principle of "Peace at Home, Peace in the World", students associated the concept of peace with the foreign policy of our country, where they emphasized peace in the country more, and peace in the world. It has been found out what kind of effects the concepts of war and peace have created, how they relate the developments in our country's domestic and foreign policy with the idiom, and that students closely follow the ongoing Russian-Ukrainian war and develop solutions to the wars. There are very few studies in the literature on the concept of peace, which has maintained its value throughout history and has gained more importance in recent years. Therefore, this study is expected to contribute to the existing gap.
M. Kemal Atatürk peace war T.R. History of revolution and Kemalism course descriptive analysis
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2023 |
Acceptance Date | May 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |