Gençler, özelikle de çocuklar çevre ile içgüdüsel bir etkileşime sahiptirler. İlköğretim çağındaki çocukların
hayatlarının önemli bir bölümünü okul ortamında geçirdikleri düşünülürse, özellikle bu yaşlarda oyun ve sporun yanı
sıra çevre ve doğa bilincinin kazandırılmasında da okul bahçeleri önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada Tekirdağ kent
merkezindeki belirlenen örnek okullarda okul bahçelerinin peyzaj planlama ve tasarım ilkeleri bakımından
değerlendirilmesi yapılmıştır. Okul bahçelerinin düzenlenmesine ilişkin ilkeler doğrultusunda yapılan
değerlendirmede incelenen okulların sahip oldukları alan açısından olduğu kadar yapısal ve bitkisel materyaller
açısından da yetersiz olduğu saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2011 |
Submission Date | November 2, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 8 Issue: 3 |