BibTex RIS Cite

İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Planlama ve Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi: Tekirdağ Örneği

Year 2011, Volume: 8 Issue: 3, 53 - 60, 01.09.2011

Abstract

References

  • Akdoğan, G. 1972. Beş Büyük Şehirde Çocuk Oyun Alanlarının Yeterlikleri ve Planlama Prensipleri Üzerinde Bir Araştırma. A. Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Algan H. ve C. Uslu, 2009. İlköğretim okul bahçelerinin tasarlanmasına paydaş katılımı: Adana örneği, Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 2009, 22(2), 129–140
  • Anonim, 2001. Ulusal Çevre Sağlığı Programı, Sağlık Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Blatchford, P. 1998. Social life in school: Pupils’ experience of breaktime and recess from 7 to 16 years. London; Bristol, PA: Falmer Press, Taylor & Francis http://www.google.com/books?hl=tr&lr=&id=qy- E4pHIlssC&oi=fnd&pg=PR7&dq=Social+life+in+school :+Pupils%E2%80%99+experience+of+breaktime+and+ recess+from+7+to+16+years&ots=1gz0kwEfT0&sig=h TV6Wy9-JJdYAeVksEzqWr- xXOw#v=onepage&q&f=true
  • Ergin, Ş. 1982. Çocuğun Oyun Gereksinimi ve İzmir/Alsancak Semtinde Çocuğa Yönelik Açık/Yeşil Mekân Araştırma, doçentlik tezi, Ege Üniversitesi, İzmir (yayınlanmamış), 112s. Üzerine Bir
  • Fjİrtoft, I. and J. Sageie, 2000. The Natural Environment as a playground for children landscape description and analyses of a natural playscape, Landscape and Urban Planning 48:83-97.
  • Johnson, L.M., L.Mielcarek, R. Tompkins, J. Parizek, G. Mayoral- R. Pena Jablonski, and R. Pinto, 2011. Schoolyard Habıtat Desıgn, School of Landscape Architecture College of Architecture, Planning and Landscape Architecture The University of Arizona, p.159. http://www.azgfd.gov/i_e/ee/resources/books/scho olyard_habitat.pdf tarihi:08.06.2011.
  • Kelkit, A. and E. Ozel, 2003. A research on the determination of physical planning of school gardens in Canakkale city. Pakistan Journal of Applied Science 3(4): 240-246.
  • Kuş, C. 2001. Ankara Kenti Yenimahalle İlçesi’nde Okul Bahçeleri Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.(Basılmamış)
  • Learning through Landscapes. 2008. Learning Outside the Classroom. Winchester, Hampshire, UK.
  • Lieberman, G.A. and L. Hoody, 1998. Closing the Achievement Gap: Using the Environment as an Integrating Context for Learning. San Diego, Calif.: State Education and Environment Roundtable.
  • Miller, D., K. Tichota and J. White, 2009. Young Children Learn Through Authentic Play in a Nature Explore Classroom. Lincoln, Neb. Dimensions Foundation
  • Ozdemir, A. and O. Yilmaz, 2008. Assessment of outdoor school environments and physical activity in Ankara’s primary schools. Journal of Environmental Psychology 28, p:287–300.
  • Özdemir, A. ve O. Yılmaz, 2009. İlköğretim Okulları Bahçelerinin Çocuk Gelişimi ve Sağlıklı Yaşam Üzerine Etkilerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:181, s: 121-130.
  • Ozmen,F., C. Dur, and T. Akgul, 2010. School Security Problems and the ways of Tackling Them. Procedia Social and Behavioral Sciences 2 (2010) 5377–5383
  • Pellegrini, A. D. 1995. School recess and playground behavior: Educational and developmental roles. Albany: State University of New York Press.
  • Pellegrini, A. D. 2005. Recess: Its role in education and development. Mahwah, NJ: L. Erlbaum Associates. Erişim http://www.google.com/books?hl=tr&lr=&id=DUeg7 0GBzlYC&oi=fnd&pg=PP1&dq=Recess:+Its+role+in+e ducation+and+development&ots=fSptd9huJn&sig=Xd xuVWequ_c1w5MTipyoB1w2jOM#v=onepage&q&f=f alse tarihi:27.06.2011
  • Tanrıverdi, F. 1987. Bahçe Sanatının Temel İlkeleri ve Uygulama Metodları, Erzurum.
  • Uzun, G. 1990. Kentsel Rekreasyon Alan Planlaması. Ç.Ü. Ziraat Fak. Peyzaj Mimarlığı Böl. Ders Kitabı No:48, Adana, 100 s.
  • Ünal S., M. Öztürk ve A. Gürdal, 2000. İlköğretim Okullarının Bina Standartlarına Uygunluğu Pamukkale Üniv.Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:7 s:74-79
  • Yavuzer, H. 2001. Okul Çağı Çocuğu. Remzi Kitabevi, 7. Basım, İstanbul, 256s.
  • Yılmaz, H. 1995. Erzurum Kenti Okul Bahçelerinin Peyzaj Mimarlığı İlkeleri Yönünden İncelenmesi, Atatürk Üni.Zir.Fak.Der. 26 (4):537-547

İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Planlama ve Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi: Tekirdağ Örneği

Year 2011, Volume: 8 Issue: 3, 53 - 60, 01.09.2011

Abstract

Gençler, özelikle de çocuklar çevre ile içgüdüsel bir etkileşime sahiptirler. İlköğretim çağındaki çocukların
hayatlarının önemli bir bölümünü okul ortamında geçirdikleri düşünülürse, özellikle bu yaşlarda oyun ve sporun yanı
sıra çevre ve doğa bilincinin kazandırılmasında da okul bahçeleri önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada Tekirdağ kent
merkezindeki belirlenen örnek okullarda okul bahçelerinin peyzaj planlama ve tasarım ilkeleri bakımından
değerlendirilmesi yapılmıştır. Okul bahçelerinin düzenlenmesine ilişkin ilkeler doğrultusunda yapılan
değerlendirmede incelenen okulların sahip oldukları alan açısından olduğu kadar yapısal ve bitkisel materyaller
açısından da yetersiz olduğu saptanmıştır.

References

  • Akdoğan, G. 1972. Beş Büyük Şehirde Çocuk Oyun Alanlarının Yeterlikleri ve Planlama Prensipleri Üzerinde Bir Araştırma. A. Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Algan H. ve C. Uslu, 2009. İlköğretim okul bahçelerinin tasarlanmasına paydaş katılımı: Adana örneği, Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 2009, 22(2), 129–140
  • Anonim, 2001. Ulusal Çevre Sağlığı Programı, Sağlık Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Blatchford, P. 1998. Social life in school: Pupils’ experience of breaktime and recess from 7 to 16 years. London; Bristol, PA: Falmer Press, Taylor & Francis http://www.google.com/books?hl=tr&lr=&id=qy- E4pHIlssC&oi=fnd&pg=PR7&dq=Social+life+in+school :+Pupils%E2%80%99+experience+of+breaktime+and+ recess+from+7+to+16+years&ots=1gz0kwEfT0&sig=h TV6Wy9-JJdYAeVksEzqWr- xXOw#v=onepage&q&f=true
  • Ergin, Ş. 1982. Çocuğun Oyun Gereksinimi ve İzmir/Alsancak Semtinde Çocuğa Yönelik Açık/Yeşil Mekân Araştırma, doçentlik tezi, Ege Üniversitesi, İzmir (yayınlanmamış), 112s. Üzerine Bir
  • Fjİrtoft, I. and J. Sageie, 2000. The Natural Environment as a playground for children landscape description and analyses of a natural playscape, Landscape and Urban Planning 48:83-97.
  • Johnson, L.M., L.Mielcarek, R. Tompkins, J. Parizek, G. Mayoral- R. Pena Jablonski, and R. Pinto, 2011. Schoolyard Habıtat Desıgn, School of Landscape Architecture College of Architecture, Planning and Landscape Architecture The University of Arizona, p.159. http://www.azgfd.gov/i_e/ee/resources/books/scho olyard_habitat.pdf tarihi:08.06.2011.
  • Kelkit, A. and E. Ozel, 2003. A research on the determination of physical planning of school gardens in Canakkale city. Pakistan Journal of Applied Science 3(4): 240-246.
  • Kuş, C. 2001. Ankara Kenti Yenimahalle İlçesi’nde Okul Bahçeleri Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.(Basılmamış)
  • Learning through Landscapes. 2008. Learning Outside the Classroom. Winchester, Hampshire, UK.
  • Lieberman, G.A. and L. Hoody, 1998. Closing the Achievement Gap: Using the Environment as an Integrating Context for Learning. San Diego, Calif.: State Education and Environment Roundtable.
  • Miller, D., K. Tichota and J. White, 2009. Young Children Learn Through Authentic Play in a Nature Explore Classroom. Lincoln, Neb. Dimensions Foundation
  • Ozdemir, A. and O. Yilmaz, 2008. Assessment of outdoor school environments and physical activity in Ankara’s primary schools. Journal of Environmental Psychology 28, p:287–300.
  • Özdemir, A. ve O. Yılmaz, 2009. İlköğretim Okulları Bahçelerinin Çocuk Gelişimi ve Sağlıklı Yaşam Üzerine Etkilerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:181, s: 121-130.
  • Ozmen,F., C. Dur, and T. Akgul, 2010. School Security Problems and the ways of Tackling Them. Procedia Social and Behavioral Sciences 2 (2010) 5377–5383
  • Pellegrini, A. D. 1995. School recess and playground behavior: Educational and developmental roles. Albany: State University of New York Press.
  • Pellegrini, A. D. 2005. Recess: Its role in education and development. Mahwah, NJ: L. Erlbaum Associates. Erişim http://www.google.com/books?hl=tr&lr=&id=DUeg7 0GBzlYC&oi=fnd&pg=PP1&dq=Recess:+Its+role+in+e ducation+and+development&ots=fSptd9huJn&sig=Xd xuVWequ_c1w5MTipyoB1w2jOM#v=onepage&q&f=f alse tarihi:27.06.2011
  • Tanrıverdi, F. 1987. Bahçe Sanatının Temel İlkeleri ve Uygulama Metodları, Erzurum.
  • Uzun, G. 1990. Kentsel Rekreasyon Alan Planlaması. Ç.Ü. Ziraat Fak. Peyzaj Mimarlığı Böl. Ders Kitabı No:48, Adana, 100 s.
  • Ünal S., M. Öztürk ve A. Gürdal, 2000. İlköğretim Okullarının Bina Standartlarına Uygunluğu Pamukkale Üniv.Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:7 s:74-79
  • Yavuzer, H. 2001. Okul Çağı Çocuğu. Remzi Kitabevi, 7. Basım, İstanbul, 256s.
  • Yılmaz, H. 1995. Erzurum Kenti Okul Bahçelerinin Peyzaj Mimarlığı İlkeleri Yönünden İncelenmesi, Atatürk Üni.Zir.Fak.Der. 26 (4):537-547
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

E.e. Şişman This is me

P. Gültürk This is me

Publication Date September 1, 2011
Submission Date November 2, 2014
Published in Issue Year 2011 Volume: 8 Issue: 3

Cite

APA Şişman, E., & Gültürk, P. (2011). İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Planlama ve Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi: Tekirdağ Örneği. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 8(3), 53-60.
AMA Şişman E, Gültürk P. İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Planlama ve Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi: Tekirdağ Örneği. JOTAF. September 2011;8(3):53-60.
Chicago Şişman, E.e., and P. Gültürk. “İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Planlama Ve Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi: Tekirdağ Örneği”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 8, no. 3 (September 2011): 53-60.
EndNote Şişman E, Gültürk P (September 1, 2011) İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Planlama ve Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi: Tekirdağ Örneği. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 8 3 53–60.
IEEE E. Şişman and P. Gültürk, “İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Planlama ve Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi: Tekirdağ Örneği”, JOTAF, vol. 8, no. 3, pp. 53–60, 2011.
ISNAD Şişman, E.e. - Gültürk, P. “İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Planlama Ve Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi: Tekirdağ Örneği”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 8/3 (September 2011), 53-60.
JAMA Şişman E, Gültürk P. İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Planlama ve Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi: Tekirdağ Örneği. JOTAF. 2011;8:53–60.
MLA Şişman, E.e. and P. Gültürk. “İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Planlama Ve Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi: Tekirdağ Örneği”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 3, 2011, pp. 53-60.
Vancouver Şişman E, Gültürk P. İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Planlama ve Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi: Tekirdağ Örneği. JOTAF. 2011;8(3):53-60.