Bu çalışmada Trakya Bölgesinde, geleneksel gıda üretimi konusunda özellikle çiftçi ailelerinde kadınların aktif çalışmalarının sağlanmasında geleneksel gıda üretim ve pazarlama istekleri araştırılmıştır. Araştırma sonucunda kırsal alanda yaşayan kadınların geleneksel gıda ürünleri üreterek pazarlama isteklerinin olasılığı logit modelle tahmin edilmiştir. Model sonuçlarına göre, eğitim, yaş ve arazi miktarı büyüdükçe pazarlama isteği düşmektedir. Kendine ait bir gelirinin olmasını isteyen kadınlar (8,472 kat), gıda güveliği hakkında bilgi sahibi olan kadınlar (4 kat) ve ayrıca örgütlü biçimde aktif olarak çalışma isteği bulunan kadınlar (2,03 kat) diğerlerine göre daha fazla geleneksel gıda pazarlama isteğindedirler.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 10, 2017 |
Submission Date | October 6, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 3 |