This research aims to examine the effects of online activities, which include reflections from daily life in different teaching methods and techniques, on the teaching images and teaching styles of pre-service chemistry teachers. The activities include methods such as context-based learning, argumentation, project-based learning, problem-based learning, guess-eye-explain, STEM, out-of-school learning, inquiry-based learning, mobile learning and nature of science teaching methods and techniques, which include reflections from daily life. In the 2021-2022 academic year, 34 pre-service chemistry teachers studying in the third and fourth years of chemistry teaching from seven different state university education faculties participated in the research. In this study, a pretest-posttest experimental research design without a control group, one of the quantitative research methods, was used to examine the changes in the teaching images and teaching styles of pre-service chemistry teachers towards themselves. The data were collected with the checklist created for analysis of the drawings, and the pre-service chemistry teachers participating in the research were asked to think of themselves as a teacher in the future and to draw these thoughts. For the analysis of the data obtained, the related samples t-Test from parametric tests was used. As a result of the research, it was determined that online activities, which include reflections from daily life, among the teaching methods and techniques that pre-service chemistry teachers will apply in the education-teaching process, have a statistically significant effect on their teaching images and teaching styles. While pre-service chemistry teachers had both student and teacher-centered teaching images at the beginning of the research, it was concluded that they had student-centered images at the end of the research. In addition, at the beginning of the research, pre-service chemistry teachers generally had a conceptual teaching style, but at the end of the research, it was concluded that they had exploratory teaching styles.
Daily life pre-service chemistry teacher teaching image teaching style.
TÜBİTAK-2237A
1129B372100166
Bu araştırmanın amacı, kimya öğretmen adaylarının, farklı öğretim yöntem ve tekniklerin içerisinde günlük yaşamdan yansımaların yer aldığı çevrimiçi etkinliklerin, kendilerine yönelik öğretmenlik imajlarına ve öğretim stillerine etkisini incelemektir. Etkinlikler, bağlam temelli öğrenme, argümantasyon, proje tabanlı öğrenme, problem dayalı öğrenme, tahmin et-gözle-açıkla, 5E öğrenme modeli, STEM, okul dışı öğrenme, sorgulamaya dayalı öğrenme, mobil öğrenme ve bilimin doğası öğretim yöntem ve tekniklerinin içerisinde günlük yaşamdan yansımaların yer aldığı uygulamaları içermektedir. Araştırmaya, 2021-2022 akademik yılında, yedi farklı devlet üniversitesi eğitim fakültesinden, kimya öğretmenliği üçüncü ve dördüncü sınıfında öğrenim gören 34 kimya öğretmen adayı katılmıştır. Bu araştırmada kimya öğretmen adaylarının kendilerine yönelik öğretmenlik imajları ve öğretim stillerinde meydana gelen değişimi incelemek için nicel araştırma yöntemlerinden ön test - son test kontrol grupsuz deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Veriler, araştırmaya katılan kimya öğretmen adaylarının kendilerini gelecekte nasıl bir öğretmen olarak düşünmelerini, bu düşüncelerini çizmeleri istendiği ve çizimlerin analiz için oluşturulan kontrol listesi ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için parametrik testlerden ilişkili örneklemler t-Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kimya öğretmen adaylarının, eğitim-öğretim sürecinde uygulayacakları öğretim yöntem ve tekniklerin içerisinde günlük yaşamdan yansımaların yer aldığı çevrimiçi etkinliklerin, kendilerine yönelik öğretmenlik imajlarına ve öğretim stillerine istatistiksel olarak anlamlı etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Kimya öğretmen adayları araştırmanın başlangıcında hem öğrenci hem öğretmen merkezli öğretmenlik imajlarına sahip iken araştırmanın sonunda öğrenci merkezli imajlara sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmanın başlangıcında kimya öğretmen adayları genellikle kavramsal öğretim stiline sahipken araştırmanın sonunda keşfettirici öğretim stillerine sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır
Günlük yaşam kimya öğretmen adayı öğretmenlik imajı öğretim stili.
1129B372100166
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1129B372100166 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2 |