Case Report
BibTex RIS Cite

KÜRESEL MARKANIN KENT ve YÖRESİ İLE ETKİLEŞİMİ: STARBUCKS NEDEN ISPARTA’DA VAR, BURDUR’DA YOK?

Year 2019, Issue: 2, 1 - 9, 10.11.2019
https://doi.org/10.46236/jovosst.631230

Abstract

nyanın yeniden şekillenmesine etki eden küreselleşme kavramı, neredeyse her alanda duyulmaktadır.
Kentler, küresel geçerliliklerin öncelikli alanlarından biri olarak bu sürecin
içinde yer almaktadırlar. Elbette ki, dünya üzerinde kentler farklı sınıflandırmalar
çerçevesinde değerlendirilmelidir. Yine de küresel çağda kentlerin konumlanması
ve durumu önemli bir tartışma konusu olarak öne çıkmaktadır. Bu tartışmada
ünlü, çok büyük ve etkili metropollerin yanında büyük, orta, küçük, istisnai
gibi ölçeklerle sınıflandırılabilecek kentleri de ele almak gereklidir. Orta
ölçekli bir kent, küresel koşullardan nasıl etkilenmektedir ve ona karşı nasıl
bir duruş sergileyebilir? Makalede yürütülen tartışma ve değerlendirme, orta
ölçekli kentlerin, burada örnek olarak Isparta ve Burdur ele alınmıştır, son
yıllarda fazlaca büyüyen bir sektör olan kahve pazarındaki hâkim marka
Starbucks örneğinde küreselleşmiş markalarla kurdukları etkileşimi ele
almaktadır. Bu amaçla, söz konusu iki il merkezinde inceleme, gözlem, alan
araştırması ve görüşmeler yapılmış, istatistiki veriler derlenmiş ve bir
karşılaştırma çerçevesi oluşturulmaya çalışılmıştır. Nihayetinde Türkiye’de
kentlerin küresel koşulları dışlamayan ancak tarihi, sosyal, kültürel, doku,
coğrafi vb. özelliklerinin de göz önünde bulundurulmasının önemine dair
çıkarımlar yapılmıştır.  

References

  • https://www.worldatlas.com/articles/the-10-largest-cities-in-the-world.html (Erişim Tarihi:).https://www.starbucks.com/business/international-stores, (Erişim Tarihi:).https://oidb.mehmetakif.edu.tr/upload/oidb/49-form-389-49510620-oes.pnghttps://obs.isparta.edu.tr/Public/AnalizIndex.aspxhttps://obs.sdu.edu.tr/Public/AnalizIndex.aspx www.tuik.gov.tr www.urak.org.tr
Year 2019, Issue: 2, 1 - 9, 10.11.2019
https://doi.org/10.46236/jovosst.631230

Abstract

References

  • https://www.worldatlas.com/articles/the-10-largest-cities-in-the-world.html (Erişim Tarihi:).https://www.starbucks.com/business/international-stores, (Erişim Tarihi:).https://oidb.mehmetakif.edu.tr/upload/oidb/49-form-389-49510620-oes.pnghttps://obs.isparta.edu.tr/Public/AnalizIndex.aspxhttps://obs.sdu.edu.tr/Public/AnalizIndex.aspx www.tuik.gov.tr www.urak.org.tr
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Hakan Kiriş 0000-0001-9514-117X

Niran Cansever 0000-0002-7067-8779

Ayşen Peker Yıldızan This is me 0000-0002-3799-3910

Publication Date November 10, 2019
Submission Date October 9, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 2

Cite

APA Kiriş, H., Cansever, N., & Peker Yıldızan, A. (2019). KÜRESEL MARKANIN KENT ve YÖRESİ İLE ETKİLEŞİMİ: STARBUCKS NEDEN ISPARTA’DA VAR, BURDUR’DA YOK?. Türkiye Mesleki Ve Sosyal Bilimler Dergisi(2), 1-9. https://doi.org/10.46236/jovosst.631230