Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Field Trip to an Out-Of-School Learning Environment with Middle School Students: The Case of Tropical Butterfly Garden

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 120 - 144, 25.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Aslan, A. (2019). Öğretmen adaylarının bilimsel alan gezilerine yönelik tutumlarının ve hidroelektrik santrallere yönelik görüşlerinin belirlenmesi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 4(1), 61-83. [Türkçe Makale]
  • Behrendt, M., & Franklin T. (2014). A review of research on school field trips and their value in education. International Journal of Environmental and Science Education, 9(3), 235245. doi: 10.12973/ijese.2014.213a [İngilizce Makale]
  • Bostan Sarıoğlan, A., & Küçüközer, H. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamları İle İlgili Görüşlerinin Araştırılması. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2(1), 1-15. [Türkçe Makale]
  • Bronwyn Lewis, E. (2017). Program Evaluation of Elementary School Field Trips to a Botanical Garden. (Master’s thesis). [Kurumsal Veritabanından Alınmış Yüksek Lisans Tezi]
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (On üçüncü baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. [Türkçe Kitap]
  • Can, N. S. (2019). Geri Dönüşüm Ve Çevreye Etkileri Konusunda Okul Dışı Öğrenme Ortamları Etkinliklerinin İlkokul Öğrencilerinde Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yüksek Lisans tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan). [Türkçe Tez]
  • Civelek, P.,& Özyılmaz Akamca, G. (2018). Açık alan etkinliklerinin okul öncesi dönemdeki çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2011-2019. doi: 10.24106/kefdergi.2297 [Türkçe Makale]
  • Coll, S., Coll, R., & Treagust, D. (2018a). Making the Most of Out-of-School Visits: How does the Teacher Prepare? Part I: Development of the Learner Integrated Field Trip Inventory. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 26(4), 1-19. [İngilizce Makale]
  • Coll, S., Coll, R., & Treagust; D. (2018b). Making the Most of Out-of-School Visits: How does the Teacher Prepare? Part II: Implementation & Evaluation of the Learner Integrated Field Trip Inventory. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 26(4), 20-29. [İngilizce Makale]
  • Doğan, Y., Çiçek, Ö. ve Saraç, E. (2018). Fen Bilimleri öğretmen adaylarının çevre bilimi dersi kapsamında gerçekleştirilen alan gezisi deneyimleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 104-120. [Türkçe Makale]
  • Dohn, N. B. (2013). Upper secondary students’ situational interest: a case study of the role of a zoo visit in a biology class. International Journal of Science Education, 35(16), 2732-2751. doi: 10.1080/09500693.2011.628712 [İngilizce Makale]
  • Duruk, Ü., Akgün, A., Yılmaz, N., Özün, S., Aykut, N., & Tekin, S. (2018). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamlarındaki Deneyimlerine İlişkin Görüşleri. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 315-332. [Türkçe Makale]
  • Funderburk, M. J. (2016). An Evaluation of Supplemental Activities Before and After a Field Trip to a Public Garden: Effects on Student Knowledge and Behavior. (Master’s thesis). [Kurumsal Veritabanından Alınmış Yüksek Lisans Tezi]
  • Harron, J. R., Petrosino, A. J., & Jenevein, S. (2019). Using virtual reality to augment museumbased field trips in a preservice elementary science methods course. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(4), 687-707. [İngilizce Makale]
  • Hsieh, H. F., & Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative health research, 15(9), 1277-1288. [İngilizce Makale]
  • Kennedy, M. D. (2014). The Benefit of Field Trips. (Master’s thesis). Kennedy, Michaela D., "The Benefit of Field Trips" (2014). (Master’s thesis). Retrieved from https://digitalcommons.georgiasouthern.edu/honors-theses/60 [Kurumsal Veritabanından Alınmış Yüksek Lisans Tezi]
  • Krakowka, A. R. (2012). Field Trips as Valuable Learning Experiences in Geography Courses. Journal of Geography, 111(6), 236-244. [İngilizce Makale]
  • Lee, H. (2019). Assessing the influence of preparation and follow-up on student outcomes associated with environmental education field trips. (Master’s thesis). [Kurumsal Veritabanından Alınmış Yüksek Lisans Tezi]
  • MEB. (2018a). Fen bilimleri dersi (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB. (2018b). 2023 Eğitim Vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden 17.03.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Mora Mayo, R. (2019). Field Trip Handbook For Bassett Unfied School District. A Project Presented to the Faculty of California State Polytechnic University. [İngilizce Rapor]
  • Morag, O., & Tal, T. (2012). Assessing Learning in the Outdoors with the Field Trip in Natural Environments (FiNE) Framework, International Journal of Science Education, 34(5), 745-777. [İngilizce Makale]
  • Özcan, H., Demirel, R., & Ergül, S. (2019). An Investigation of Middle School Students’ Views About Konya Science Center. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (42), 141-158. [Türkçe Makale]
  • Özgel, Z. T., Aydoğdu, M., & Güven Yıldırım, E. (2018). Doğa Kampı Destekli Çevre Eğitiminin Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalık Ve Tutuma Etkisi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 90-106. [Türkçe Makale]
  • Ren, Y., & Wang, M. (2017). A review on resources of Yuntaishan Geopark for physical geography field trips of middle schools. International Journal of Geoheritage. 5(2), 21-32 doi: 10.17149/ijg.j.issn.2210.3382.2017.02.002 [İngilizce Makale]
  • Sarışan-Tungaç, A., & Ünaldı-Coral, M. N. (2017). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Okul dışı (Doğa Deneyimine Dayalı) Eğitime Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(26), 24-42. [Türkçe Makale]
  • Thomas, M. S. (2019). Virtually There: A Phenomenological Study of Secondary Students and Their Engagement with Virtual Reality Field Trips. (Doctoral dissertation). Retrieved from https://egrove.olemiss.edu/etd/1700 [Kurumsal Veritabanından Alınmış Doktora Tezi]
  • Türkmen, H. (2018). İnformal Öğrenme Ortamının Fosiller Konusunun Öğrenilmesine Etkisi: Tabiat Tarihi Müzesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 137-147. [Türkçe Makale]
  • Tutkun, C., Aydın-Kılıç, Z.N., Balcı, A., & Kök, M. (2019) Okul öncesi öğretmenlerinin alan gezisi etkinliğine yönelik görüşlerinin incelenmesi. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 469-487. doi: 10.26466/opus.571498. [Türkçe Makale]
  • Üner, S. (2019). Fen Grubu Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Kaygı Düzeyi Değerlendirme Ölçeği Çalışması. (Yüksek Lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara). [Türkçe Tez]
  • Wita, S. (2017). Field Trip-Based Assessment To Assess Student’s Values in Science Teaching and Learning. International Conference on Science Education. [İngilizce Kongre Bildirisi]
  • Yener, D., Aksüt, P., Kiras, B., & Yener, Y. (2018). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim Gezisi ve Fen-Teknoloji Toplum-Çevre Konusundaki Görüşleri: “Müzede Bilim” Örneği. Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 212-224. [Türkçe Makale]
  • Yin, R. K. (2009). How to do better case studies. The SAGE handbook of applied social research methods, 2, 254-282. [İngilizce Eser İçerisinde Bölüm]

Ortaokul Öğrencileri ile Bir Okul Dışı Öğrenme Ortamına Alan Gezisi: Tropikal Kelebek Bahçesi Örneği

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 120 - 144, 25.12.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin bir okul dışı öğrenme ortamı olan Konya Tropikal Kelebek Bahçesi gezisine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışma 2019-2020 eğitim öğretim yılı güz döneminde 7. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışmanın yöntemi nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıdır. Araştırma kapsamında araştırmacıların geliştirmiş olduğu açık uçlu sorulardan oluşan gezi görüş tespit formu öğrencilere gezi öncesi ve sonrasında uygulanmıştır. Gezi esnasında ortaokul öğrencileri, kelebek ve böcek türleri ile etkileşimde bulunmuşlardır. Gezi sonrası geziye katılan öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmeler ve gezi görüş tespit formu neticesinde elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğrenciler, Tropikal Kelebek Bahçesi gezisinin ilginç ve merak uyandırıcı olduğunu vurgulayarak bu tür gezilerin Fen Bilimleri dersinde öğrendikleri bilgileri pekiştirdiğini ifade etmişlerdir. Bu araştırmadan hareketle alan gezilerinin öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesinde de kullanılabileceğinin altı çizilmekte, daha fazla sayıda alan gezisi düzenlenmesi ve alan gezisi esnasında öğrencilerin etkileşimde bulunabileceği ortamların artırılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Aslan, A. (2019). Öğretmen adaylarının bilimsel alan gezilerine yönelik tutumlarının ve hidroelektrik santrallere yönelik görüşlerinin belirlenmesi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 4(1), 61-83. [Türkçe Makale]
  • Behrendt, M., & Franklin T. (2014). A review of research on school field trips and their value in education. International Journal of Environmental and Science Education, 9(3), 235245. doi: 10.12973/ijese.2014.213a [İngilizce Makale]
  • Bostan Sarıoğlan, A., & Küçüközer, H. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamları İle İlgili Görüşlerinin Araştırılması. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2(1), 1-15. [Türkçe Makale]
  • Bronwyn Lewis, E. (2017). Program Evaluation of Elementary School Field Trips to a Botanical Garden. (Master’s thesis). [Kurumsal Veritabanından Alınmış Yüksek Lisans Tezi]
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (On üçüncü baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. [Türkçe Kitap]
  • Can, N. S. (2019). Geri Dönüşüm Ve Çevreye Etkileri Konusunda Okul Dışı Öğrenme Ortamları Etkinliklerinin İlkokul Öğrencilerinde Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yüksek Lisans tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan). [Türkçe Tez]
  • Civelek, P.,& Özyılmaz Akamca, G. (2018). Açık alan etkinliklerinin okul öncesi dönemdeki çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2011-2019. doi: 10.24106/kefdergi.2297 [Türkçe Makale]
  • Coll, S., Coll, R., & Treagust, D. (2018a). Making the Most of Out-of-School Visits: How does the Teacher Prepare? Part I: Development of the Learner Integrated Field Trip Inventory. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 26(4), 1-19. [İngilizce Makale]
  • Coll, S., Coll, R., & Treagust; D. (2018b). Making the Most of Out-of-School Visits: How does the Teacher Prepare? Part II: Implementation & Evaluation of the Learner Integrated Field Trip Inventory. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 26(4), 20-29. [İngilizce Makale]
  • Doğan, Y., Çiçek, Ö. ve Saraç, E. (2018). Fen Bilimleri öğretmen adaylarının çevre bilimi dersi kapsamında gerçekleştirilen alan gezisi deneyimleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 104-120. [Türkçe Makale]
  • Dohn, N. B. (2013). Upper secondary students’ situational interest: a case study of the role of a zoo visit in a biology class. International Journal of Science Education, 35(16), 2732-2751. doi: 10.1080/09500693.2011.628712 [İngilizce Makale]
  • Duruk, Ü., Akgün, A., Yılmaz, N., Özün, S., Aykut, N., & Tekin, S. (2018). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamlarındaki Deneyimlerine İlişkin Görüşleri. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 315-332. [Türkçe Makale]
  • Funderburk, M. J. (2016). An Evaluation of Supplemental Activities Before and After a Field Trip to a Public Garden: Effects on Student Knowledge and Behavior. (Master’s thesis). [Kurumsal Veritabanından Alınmış Yüksek Lisans Tezi]
  • Harron, J. R., Petrosino, A. J., & Jenevein, S. (2019). Using virtual reality to augment museumbased field trips in a preservice elementary science methods course. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(4), 687-707. [İngilizce Makale]
  • Hsieh, H. F., & Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative health research, 15(9), 1277-1288. [İngilizce Makale]
  • Kennedy, M. D. (2014). The Benefit of Field Trips. (Master’s thesis). Kennedy, Michaela D., "The Benefit of Field Trips" (2014). (Master’s thesis). Retrieved from https://digitalcommons.georgiasouthern.edu/honors-theses/60 [Kurumsal Veritabanından Alınmış Yüksek Lisans Tezi]
  • Krakowka, A. R. (2012). Field Trips as Valuable Learning Experiences in Geography Courses. Journal of Geography, 111(6), 236-244. [İngilizce Makale]
  • Lee, H. (2019). Assessing the influence of preparation and follow-up on student outcomes associated with environmental education field trips. (Master’s thesis). [Kurumsal Veritabanından Alınmış Yüksek Lisans Tezi]
  • MEB. (2018a). Fen bilimleri dersi (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB. (2018b). 2023 Eğitim Vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden 17.03.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Mora Mayo, R. (2019). Field Trip Handbook For Bassett Unfied School District. A Project Presented to the Faculty of California State Polytechnic University. [İngilizce Rapor]
  • Morag, O., & Tal, T. (2012). Assessing Learning in the Outdoors with the Field Trip in Natural Environments (FiNE) Framework, International Journal of Science Education, 34(5), 745-777. [İngilizce Makale]
  • Özcan, H., Demirel, R., & Ergül, S. (2019). An Investigation of Middle School Students’ Views About Konya Science Center. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (42), 141-158. [Türkçe Makale]
  • Özgel, Z. T., Aydoğdu, M., & Güven Yıldırım, E. (2018). Doğa Kampı Destekli Çevre Eğitiminin Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalık Ve Tutuma Etkisi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 90-106. [Türkçe Makale]
  • Ren, Y., & Wang, M. (2017). A review on resources of Yuntaishan Geopark for physical geography field trips of middle schools. International Journal of Geoheritage. 5(2), 21-32 doi: 10.17149/ijg.j.issn.2210.3382.2017.02.002 [İngilizce Makale]
  • Sarışan-Tungaç, A., & Ünaldı-Coral, M. N. (2017). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Okul dışı (Doğa Deneyimine Dayalı) Eğitime Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(26), 24-42. [Türkçe Makale]
  • Thomas, M. S. (2019). Virtually There: A Phenomenological Study of Secondary Students and Their Engagement with Virtual Reality Field Trips. (Doctoral dissertation). Retrieved from https://egrove.olemiss.edu/etd/1700 [Kurumsal Veritabanından Alınmış Doktora Tezi]
  • Türkmen, H. (2018). İnformal Öğrenme Ortamının Fosiller Konusunun Öğrenilmesine Etkisi: Tabiat Tarihi Müzesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 137-147. [Türkçe Makale]
  • Tutkun, C., Aydın-Kılıç, Z.N., Balcı, A., & Kök, M. (2019) Okul öncesi öğretmenlerinin alan gezisi etkinliğine yönelik görüşlerinin incelenmesi. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 469-487. doi: 10.26466/opus.571498. [Türkçe Makale]
  • Üner, S. (2019). Fen Grubu Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Kaygı Düzeyi Değerlendirme Ölçeği Çalışması. (Yüksek Lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara). [Türkçe Tez]
  • Wita, S. (2017). Field Trip-Based Assessment To Assess Student’s Values in Science Teaching and Learning. International Conference on Science Education. [İngilizce Kongre Bildirisi]
  • Yener, D., Aksüt, P., Kiras, B., & Yener, Y. (2018). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim Gezisi ve Fen-Teknoloji Toplum-Çevre Konusundaki Görüşleri: “Müzede Bilim” Örneği. Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 212-224. [Türkçe Makale]
  • Yin, R. K. (2009). How to do better case studies. The SAGE handbook of applied social research methods, 2, 254-282. [İngilizce Eser İçerisinde Bölüm]
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Demirel 0000-0003-3679-5960

Hasan Özcan 0000-0002-4210-7733

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirel, R., & Özcan, H. (2020). Ortaokul Öğrencileri ile Bir Okul Dışı Öğrenme Ortamına Alan Gezisi: Tropikal Kelebek Bahçesi Örneği. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 5(2), 120-144.