Oyun eşliğinde gerçekleşen öğrenme ve keşfetme dönemi olan 0-6 yaş (0-72 ay) arasını kapsayan okul öncesi dönem, (kendini algılama veya kendi farkındalığına varma olgusunun özünü teşkil eden) benlik oluşumu ile bilişsel gelişimin büyük ölçüde tamamlandığı psikoseksüel gelişim açısından oldukça kritik bir süreçtir ve çocuk gelişiminde doğru uyarıcılarla ve/veya yönlendiricilerle deneyimleyerek öğrenme bakımından çok önemlidir. Buna göre, okul öncesi dönem göz önüne alındığında, doğal bir malzeme olan ahşaptan yapılmış eğitici ahşap oyuncaklar, gelişim alanları eşliğinde gerçekleşen gelişim dönemleri itibariyle, çocukları olumlu yönde etkileyen uyarıcılardan ve/veya yönlendiricilerden birisidir. Zira, lifli ve gözenekli yapısıyla doğal ve organik bir malzeme olan ahşaptan imal edilen eğitici ahşap oyuncaklar, çok yönlü ve işlevsel özellikleriyle, motor beceriler ile bilişsel ve sosyal-duygusal yetkinliklere ulaşmaya dayalı çocuk gelişiminde çocukların hem bedensel hem zihinsel hem de kişilik gelişimine önemli katkılarda bulunur. Bu çerçevede, eğitici ahşap oyuncaklar, çok yönlülüğü ve işlevselliği ile kişilik gelişimine olan katkısı itibariyle, bu çalışmada tanıtılmıştır.
Preschool period covering the period between 0-6 years (0-72 months), which is the learning and discovery period accompanied by play, is a very critical process in terms of psychosexual development, in which self-formation (that constitutes the core of self-perception or self-awareness) and cognitive development are largely completed, and it is very important for learning by experiencing with correct stimulants and/or guides in child development. Accordingly, considering preschool period, educational wooden toys made of wood, which is a natural material, are stimulants and/or guides that positively affect children in accordance with the developmental periods accompanied by development areas. Because, educational wooden toys made of wood, which is a natural and organic material with its fibrous and porous structure, with its versatile and functional features make important contributions to both physical and mental and personality development of children based on reaching motor skills and cognitive and social-emotional competencies. In this context, educational wooden toys are introduced in this study due to their versatility and functionality and their contribution to personality development.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |