Zorunlu nedenlerden dolayı uzaktan öğretime geçilmesi e-öğrenme, çevrimiçi öğrenme, dijital programlama ile öğrenme gibi konuları ön plana çıkarmıştır. Bu öğrenme biçimi öğrencileri zaman zaman olumsuz olarak etkileyebilmektedir. Dijital ekranlar karşısında yoğun odaklanma ve konsantrasyon öğrencilerin zihinlerini fazlasıyla yormaktadır. Araştırma, öğretmen adaylarının öğrencilerin zihinlerini dinlendirme tekniklerine yönelik bilgi düzeylerini kapsamaktadır. Araştırma, öğretmen adaylarının etkili ve verimli bir öğrenme için, öğrencilerin zihinsel yapılarını dikkate alarak, zihin dinlendirme tekniklerini bilmeleri açısından önemlidir. 2019-2020 akademik yılı bahar döneminde sınıf eğitimi anabilim dalı’nda öğrenim gören ve öğrenmeyi öğrenme dersini alan gönüllü 18 son sınıf öğretmen adayı örneklemi oluşturmaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ve amaçlı örneklem türlerinden kolay ulaşılabilir örneklemle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilmiş yarı yapılandırılmış görüşme formu ile çevrim içi ortamda toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma, örneklem grup ve ölçme aracıyla sınırlıdır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmen adayları, öğrencilerin zihinlerinin yorulduğunu, sergiledikleri davranışlardan algılamakta ve daha çok ders içeriği dışında zihin dinlendirici etkinliklere yer vermektedirler. Bu sonuç dahilinde öğretmen adaylarına, öğrencilerin zihinlerinin yorulduğunu gösteren belirtilerin neler olduğu hakkında bilgi verilmesi ve ders içeriklerine dahil edilen zihin dinlendirici tekniklerin öğretiminin yapılması gerektiği önerilmektedir.
The switch to distance education due to compulsory reasons has highlighted the issues such as e-learning, online learning, digital programming and learning. This way of learning can affect students negatively from time to time. Intensive focus and concentration on digital screens strain students’ minds. The research included the level of knowledge of pre-service teachers on the techniques for listening to students’ minds. The research is essential for pre-service teachers to become aware of mental relaxation techniques for effective and efficient learning by considering the students’ mental structures. In the spring semester of the 2019-2020 academic year, 18 volunteer senior pre-service teachers who took the course of learning to learn in the classroom education department constitute the research sample. The study was conducted using the case study design, one of the qualitative research methods, and the easily accessible sample, one of the purposeful sampling types. The research data were collected using a semi-structured interview form developed by the researcher online and analysed using the content analysis method. The study is limited to the sample group and the measuring tool. According to the results, pre-service teachers perceive students’ mental fatigue from negative indicators reflected in their behaviour and primarily involve mind-relaxing activities other than the course content. As a result, it is recommended that pre-service teachers are informed about the indicators concerned by the students’ minds begin to get tired, and they should be taught about the mind-relaxing techniques including in their course content.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1 |