Amaç; Bu çalışma, hemşirelik son sınıf öğrencilerinin halk sağlığı hemşireliği uygulamasında çıktıkları ev ziyaretinde karşılaştığı güçlükleri, bu güçlüklerle baş etmek için neler yaptıklarını, halk sağlığı hemşireliği profesyonel rollerini alanda kullanıp kullanmadıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Metod; Araştırma Samsun Sağlık Yüksek Okulu Hemşirelik Bölümü 4.sınıfta okuyan 79 öğrenciye yapılmıştır. Veriler 23 sorudan oluşan tanıtıcı soru formu kullanılarak
toplanmıştır.
Bulgular; Çalışma kapsamındaki öğrencilerin %83.5’i kız, % 16.5’i erkektir. Aile tarafından kabulü etkileyen en önemli faktör % 49.4 oranında ailenin zaman uygun olmamasıdır, ilk ev ziyaretinde yaşanılan güçlük ise % 41.8 oranında eve kabul 2
edilmemedir. Öğrenciler ev ziyaretinde öğretimi yaparken yaşadıkları en önemli zorluğun % 46.8’ oranında ev ortamında engelleyici faktörler olduğunu belirmişlerdir.
Staj boyunca karşılaştıkları güçlüklerle baş edebilmek için öğrencilerin % 87.3’ ü kendilerini eksik gördükleri konularda geliştirdiğini belirtmişlerdir. Öğrencilerin %41.8’i ev ziyaretlerini anneye eğitim ve danışmanlık konularında bilgim arttı şeklinde ev ziyaretlerini olumlu olarak değerlendirmişlerdir. Öğrenciler, hemşirelerin % 16.5’nin eğitici, uygulayıcı gibi, profesyonel rollerinin farkında olduğunu, profesyonel rollerinin farkında olmayanların ise %17.7’sinin sadece uygulayıcı rolünü en çok kullandıklarını belirtmişlerdir.
Sonuçlar; Çalışmada öğrencinin ev ziyaretleri yaparken yaşadıkları güçlüklerin ailenin zaman olarak uygun olmadığını ifade ederek eve kabul etmemesi, kabul etse dahi ikinci ziyarette kabul etmemesi olduğu saptanmış olup, profesyonel rollerinin farkında olan hemşirelerin en çok eğitici ve uygulayıcı rollerini kullandıkları saptanmıştır. Halk sağlığı hemşiresinin görev ve rolleri öğrencilere tam olarak benimsetilip, hizmet ettiği toplum ile iletişimin önemi vurgulanmalıdır.
Klinik Katkı; Bu çalışma, Hemşirelik bölümü öğretim elemanlarının öğrencilerin alanda karşılaştıkları güçlüklerin farkına varması ve öğrencilere güçlüklerle baş edebilmeleri konusunda destek olmaları için bir model oluşturacaktır.
Journal Section | Review |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 9, 2016 |
Submission Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0).