Amaç: Eleştirel düşünme, sıradan düşünmeden farklı pek çok özelliğe sahip olmakla birlikte, problem çözme, karar verme, yaratıcı düşünme gibi üst düzey düşünme becerileri ile yakından ilişkilidir. Bunun yanı sıra eleştirel düşünme, sağlık bakım alanlarında yüksek düzeyde bakım sağlamak için temel koşullardan biridir. Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin zorunlu göçle gelen bireylere yönelik eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı türde planlanan bu çalışma 235 hemşirelik öğrencisiyle yapılmıştır. Çalışmanın verileri, 13 soruluk veri toplama formu ve Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin toplanmasına başlamadan önce gerekli izinler alınmıştır.
Bulgular: Çalışma kapsamındaki öğrencilerin yaş ortalamaları 20.1±1.8 yıl idi. Öğrencilerin %83’ü zorunlu göçle gelen bireylerin sınavsız üniversiteye yerleştirilmelerini desteklemediğini, %66.7’si bu durumu adaletsiz bulduğunu, %16.9’u eğitimin kalitesinin düşeceğini ifade etmişlerdir. Öğrencilerin UF/EMI Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği toplam puan ortalaması 93.2 idi.
Sonuç ve öneriler: Ölçeğin alt boyutlarına göre; araştırma kapsamındaki öğrencilerin katılım eğilimi, bilişsel olgunluk, yenilikçi olma eğilimi yüksek düzeyde bireyler oldukları saptanmıştır. Çevresinde zorunlu göçle gelen bireylerle iletişim sorunu yaşayan öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği puan ortalamasının daha yüksek olduğu, kültür sorunu yaşayan öğrencilerin puan ortalamasının ise düşük olduğu bulunmuştur. Geleceğin sağlık profesyoneli olacak, hemşirelik bölümü öğrencileriyle yapılan bu çalışmada öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerinin yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | April 17, 2018 |
Submission Date | June 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0).