Review
BibTex RIS Cite
Year 2022, Issue: 048, 98 - 112, 31.03.2022

Abstract

References

  • [1] Uzun, K. (2011, 2-4 Şubat). Mimarlık eğitiminde kullanılan dijital tasarım programlarının bellek ve tasarım sürecine katkıları. Akademik Bilim’11-XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, İnönü Üniversitesi, Ankara.
  • [2] Işık, Ö. B. (2017). Bilgisayar destekli tasarım programlarının mimarlık eitimine katkısı. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51), 778-784.
  • [3] Yıldırım, T., Yavuz, Ö.A. ve İnan, N. (2010). Mimari tasarım eğitiminde geleneksel ve dijital görselleştirme teknolojilerinin karşılaştırılması, Bilişim Teknlojileri Dergisi, 3(3), 17-26.
  • [4] Asanowicz, A. (1998). Approach the computer implementation in architecture curriculum, 16th ECAADE, Ecole d’Architecture de Paris Val de Marne, Paris, Frabsa, 4-8.
  • [5] Bilalis, N. (2000). Computer aided design cAD, INNOREGIO Project, 26.
  • [6] Ervin, S. and Hasbrouck, H. (2001). Landscape modelling digital techniques for landscape visualization, McGraw Hill Companies, U.S.A.
  • [7] Tiede, D. and Blaschke, T. (2005). A two-way workflow for integrating CAD, 3D visualization and spatial analysis in a GIS environment, Bringing CAD and GIS together: A workflow for integrating CAD, 3D visualization and spatial analysis in a GIS environment.
  • [8] Işık, Ö. B., Bayramoğlu, E.ve Demirel, Ö. (2013). Peyzaj mimarlığında modelleme çalışmalarının kullanıcılar üzerinde etkisinin araştırılması. Kastamonu Ünv., Orman Fakültesi Dergisi, 13(1), 15-23.
  • [9] Çavaş, B., Huyugüzel, P. ve Can, T. B. (2004). Eğitimde sanal gerçeklik. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(4), 15.
  • [10] Yücel, V. (2018). Vric: Mimarlıkta yapı bilgisi öğreniminde kullanılabilecek bir sanal ortam önerisi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Üniversitesi, İstanbul.
  • [11] Yürekli, İ., Yürekli H. (2004). Mimari tasarım eğitiminde enformellik. Mimarlık, planlama, tasarım itü dergisi/a, 3(1), 53-62.
  • [12] Hodgkin, Robin.A. (1985). Playing and Exploring: Education Through the Discovery of Order, Methuen, London, p. 146.
  • [13] Onur, D. Ve Zorlu, T. (2017). Tasarım stüdyolarında uygulanan eğitim metodları ve yaratıcılık ilişkisi, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, 7(4).
  • [14] Şahbaz, E. (2018). Mimarlık eğitiminde tarihi yapıların öğretilmesi için hiper ortam araçlarının algısal bir yöntem olarak kullanılması, Doktara Tezi, Karabük Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Karabük.
  • [15] Schön, Donald, A. (1985). The Design Studio. An Exploration of Its Traditions and Potentials, London: Rıba Publication Ltd. p.89.
  • [16] Uluoğlu, B. (1990). Mimari Tasarım Eğitimi:Tasarım Bilgisi Bağlamında Stüdyo Eleştirileri, Doktora Tezi, İTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [17] Ünkap, Ö. (2006). Yüksek Lisans Tezi, Sanal mimarlık stüdyosu uygulamaları üzerine bir değerlendirme, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [18] Arıdağ, L.ve Aslan, A. E. (2012). Tasarım Çalışmları-1 Stüdyosunda Uygulanan Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Mimarlık Öğrencilerinin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin Gelişimine Etkisi, Megaron, 7, 1, s.49-66.
  • [19] Tschimmel, K. (2010). Design as a Perception-in-Action Process, ICDC2010 International Conference on Design Creativity, Editor. Taura, T.; Nagai, Y, 223-230, Springer Verlag, London.
  • [20] Yıldan, İ. (2018). Mimari tasarım eğitiminde sarmal sanal gerçeklik ortamının mekansal ilişkilerin algısına etkisi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [21] Topçu, M. (2012). Bilgisayar teknolojilerinin mimari tasarım üzerindeki etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Yakındoğu Üniversitesi, Lefkoşa.
  • [22] Yıldırım, T. (2004). Mimari Tasarımda Biçimlendirme Yaklaşımları ile Bilgisayar Yazılımları İlişkisi, Gazi Üniv. Müh. Mim. Fak. Der. Syf:67. Cilt 19, No 1, 59-71, 2004
  • [23] Özen, A. (2006). Mimari Sanal Gerçeklik Ortamlarında Algı Psikolojisi, G.Ü.
  • [24] Altın, A. (2005). İç Mekan Tasarımında Bilgisayar Teknolojilerinin Araç ve Malzeme olarak Kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, E.A.Ü. Syf: 76, 77.
  • [25] Baykan, C. (2002). Mimarlık ve Sanallık. Arredomento Mimarlık, Çağdaş Mimarlık sorunları dizisi, Boyut yayıncılık. Syf:59.
  • [26] Franck, O. A. (2002). Düşünce İçin Mimarlık: Sanallığın Gerçekliği, Çağdaş Mimarlık Sorunları Dizisi: Mimarlık ve Sanallık içinde, s. 27-30, Boyut Yayıncılık, İstanbul.
  • [27] Koca, K, S. (2005). Çağdaş mimarlıkta yersizlik,Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [28] Önder, A. (2002). Siber Uzayda Mimarlık Sanal Dünyada Gerçek Mimarlar, Çağdaş Mimarlık Sorunları Dizisi: Mimarlık ve Sanallık içinde, s. 45-54, Boyut Yayıncılık, İstanbul.
  • [29] Şekerci, C. (2017). Sanal gerçekliğin iç mimarlık eğitimine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversiteri Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • [30] Ateş, G. (1999). Görsel etki analizinde simülasyonun kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • [31] Yıldırım, T., Yavuz, Ö.A. ve İnan, N. (2010). Mimari tasarım eğitiminde geleneksel ve dijital görselleştirme teknolojilerinin karşılaştırılması, Bilişim Teknlojileri Dergisi, 3(3), 17-26
  • [32] [32] Joe, R, Steadman, P. (1997). Principles of Computer-Aided Design, UCL pres in assocation with University, Syf:1, 2.
  • [33] Uslu, D. (2008). İç Mimarlık Tasarımlarının Sunum Aşamasında, El Çizimi ve Bilgisayar Destekli Çizimin Kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, M.S.G.Ü, Syf: 107-111, 140, 149, 152- 154, 171.
  • [34] Çolakoğlu, B, Yazar, T. (2007). Mimarlık Eğitiminde Algoritma: Stüdyo Uygulamaları” Gazi Üniv. Müh. Mim. Fak. Der. Cilt 22, No 3, Syf: 380.
  • [35] Özen, A. (2006). Mimari Sanal Gerçeklik Ortamlarında Algı Psikolojisi, G.Ü.
  • [36] Toyran, T. (2008). İnsan Davranışlarının Sayısal Ortamda İncelenmesi ve Tasarım Sürecine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Y.T.Ü, Syf:39.
  • [37] [37] Deviren, S. (2001). Mimaride Yer: Yapının Araziyle ilişkisinin kavramsallaştırılması, Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Üniversitesi, İstanbul.
  • [38] Pallasmaa, J. (2005). Tenin Gözleri, 2.Basım, 2014. (A. U. Kılıç, Çev.) İstanbul: YEM Yayın.
  • [39] Akkavak, K. K. (2017). Yüksek Lisans Tezi, Mekan Tasarımında Fenomenolojik Yaklaşımlar, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • [40] Köksal, T.A. (2018). Sketchup herkes için 3 boyutlu tasarım.(3. Baskı). Pusula Yayınevi, Syf: 1-2.
  • [41] Sarıgül, A. İ. (2008). Yüksek Lisans Tezi, Mimarlıkta Gelecekçilik, Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • [42] Leach N. (2009). Swarm Urbanism. Architectural Design, Vol 79, No 4.
  • [43] Baykara, M. (2011). Yüksek Lisans Tezi, Mimarlıkta Parametrik Tasarım ve Arazide Kütle Yerleşimi İçin Bir Model Önerisi , İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [44] Kaçmaz, Ş. (2019). Parametrik Tasarım ve BIM . Yapı Bilgi Modelleme , 1 (1) , 3-9 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ybm/issue/44342/477698

COMPUTER-AIDED DESIGN and VIRTUAL REALITY in ARCHITECTURE

Year 2022, Issue: 048, 98 - 112, 31.03.2022

Abstract

The constant development of technology has resulted in virtual reality being included in almost every aspect of our lives. Today, the opportunities offered by technology have made many conventional methods redundant, which is especially the case in the field of architecture. The sophistication of software and hardware customised for architecture means that computer literacy and keeping a close eye on technological progress has become a prerequisite for actors in the profession. The undeniable role of computer skills in professional development also presents itself in academic environments. Virtual reality is now integrated into all areas of education while the share of computer-aided design in architecture is growing steadily. These developments bring on the need to introduce different perspectives in architectural education. Computers have made it possible for students to transform abstract thoughts in their designs into concrete data much more quickly and easily with the assistance of custom hardware and software. This study aims to bring a different perspective to architectural education by explaining how virtual reality can be employed in computer-aided designs in architectural education and the new potentials it offers. In this context, the situations created by the processes before and after the use of technology in architecture were examined in detail. As a result of the examinations, it is understood that it is necessary to follow and use the developing technology in architecture, but it should also be used in the traditional method.

References

  • [1] Uzun, K. (2011, 2-4 Şubat). Mimarlık eğitiminde kullanılan dijital tasarım programlarının bellek ve tasarım sürecine katkıları. Akademik Bilim’11-XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, İnönü Üniversitesi, Ankara.
  • [2] Işık, Ö. B. (2017). Bilgisayar destekli tasarım programlarının mimarlık eitimine katkısı. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51), 778-784.
  • [3] Yıldırım, T., Yavuz, Ö.A. ve İnan, N. (2010). Mimari tasarım eğitiminde geleneksel ve dijital görselleştirme teknolojilerinin karşılaştırılması, Bilişim Teknlojileri Dergisi, 3(3), 17-26.
  • [4] Asanowicz, A. (1998). Approach the computer implementation in architecture curriculum, 16th ECAADE, Ecole d’Architecture de Paris Val de Marne, Paris, Frabsa, 4-8.
  • [5] Bilalis, N. (2000). Computer aided design cAD, INNOREGIO Project, 26.
  • [6] Ervin, S. and Hasbrouck, H. (2001). Landscape modelling digital techniques for landscape visualization, McGraw Hill Companies, U.S.A.
  • [7] Tiede, D. and Blaschke, T. (2005). A two-way workflow for integrating CAD, 3D visualization and spatial analysis in a GIS environment, Bringing CAD and GIS together: A workflow for integrating CAD, 3D visualization and spatial analysis in a GIS environment.
  • [8] Işık, Ö. B., Bayramoğlu, E.ve Demirel, Ö. (2013). Peyzaj mimarlığında modelleme çalışmalarının kullanıcılar üzerinde etkisinin araştırılması. Kastamonu Ünv., Orman Fakültesi Dergisi, 13(1), 15-23.
  • [9] Çavaş, B., Huyugüzel, P. ve Can, T. B. (2004). Eğitimde sanal gerçeklik. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(4), 15.
  • [10] Yücel, V. (2018). Vric: Mimarlıkta yapı bilgisi öğreniminde kullanılabilecek bir sanal ortam önerisi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Üniversitesi, İstanbul.
  • [11] Yürekli, İ., Yürekli H. (2004). Mimari tasarım eğitiminde enformellik. Mimarlık, planlama, tasarım itü dergisi/a, 3(1), 53-62.
  • [12] Hodgkin, Robin.A. (1985). Playing and Exploring: Education Through the Discovery of Order, Methuen, London, p. 146.
  • [13] Onur, D. Ve Zorlu, T. (2017). Tasarım stüdyolarında uygulanan eğitim metodları ve yaratıcılık ilişkisi, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, 7(4).
  • [14] Şahbaz, E. (2018). Mimarlık eğitiminde tarihi yapıların öğretilmesi için hiper ortam araçlarının algısal bir yöntem olarak kullanılması, Doktara Tezi, Karabük Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Karabük.
  • [15] Schön, Donald, A. (1985). The Design Studio. An Exploration of Its Traditions and Potentials, London: Rıba Publication Ltd. p.89.
  • [16] Uluoğlu, B. (1990). Mimari Tasarım Eğitimi:Tasarım Bilgisi Bağlamında Stüdyo Eleştirileri, Doktora Tezi, İTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [17] Ünkap, Ö. (2006). Yüksek Lisans Tezi, Sanal mimarlık stüdyosu uygulamaları üzerine bir değerlendirme, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [18] Arıdağ, L.ve Aslan, A. E. (2012). Tasarım Çalışmları-1 Stüdyosunda Uygulanan Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Mimarlık Öğrencilerinin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin Gelişimine Etkisi, Megaron, 7, 1, s.49-66.
  • [19] Tschimmel, K. (2010). Design as a Perception-in-Action Process, ICDC2010 International Conference on Design Creativity, Editor. Taura, T.; Nagai, Y, 223-230, Springer Verlag, London.
  • [20] Yıldan, İ. (2018). Mimari tasarım eğitiminde sarmal sanal gerçeklik ortamının mekansal ilişkilerin algısına etkisi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [21] Topçu, M. (2012). Bilgisayar teknolojilerinin mimari tasarım üzerindeki etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Yakındoğu Üniversitesi, Lefkoşa.
  • [22] Yıldırım, T. (2004). Mimari Tasarımda Biçimlendirme Yaklaşımları ile Bilgisayar Yazılımları İlişkisi, Gazi Üniv. Müh. Mim. Fak. Der. Syf:67. Cilt 19, No 1, 59-71, 2004
  • [23] Özen, A. (2006). Mimari Sanal Gerçeklik Ortamlarında Algı Psikolojisi, G.Ü.
  • [24] Altın, A. (2005). İç Mekan Tasarımında Bilgisayar Teknolojilerinin Araç ve Malzeme olarak Kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, E.A.Ü. Syf: 76, 77.
  • [25] Baykan, C. (2002). Mimarlık ve Sanallık. Arredomento Mimarlık, Çağdaş Mimarlık sorunları dizisi, Boyut yayıncılık. Syf:59.
  • [26] Franck, O. A. (2002). Düşünce İçin Mimarlık: Sanallığın Gerçekliği, Çağdaş Mimarlık Sorunları Dizisi: Mimarlık ve Sanallık içinde, s. 27-30, Boyut Yayıncılık, İstanbul.
  • [27] Koca, K, S. (2005). Çağdaş mimarlıkta yersizlik,Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [28] Önder, A. (2002). Siber Uzayda Mimarlık Sanal Dünyada Gerçek Mimarlar, Çağdaş Mimarlık Sorunları Dizisi: Mimarlık ve Sanallık içinde, s. 45-54, Boyut Yayıncılık, İstanbul.
  • [29] Şekerci, C. (2017). Sanal gerçekliğin iç mimarlık eğitimine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversiteri Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • [30] Ateş, G. (1999). Görsel etki analizinde simülasyonun kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • [31] Yıldırım, T., Yavuz, Ö.A. ve İnan, N. (2010). Mimari tasarım eğitiminde geleneksel ve dijital görselleştirme teknolojilerinin karşılaştırılması, Bilişim Teknlojileri Dergisi, 3(3), 17-26
  • [32] [32] Joe, R, Steadman, P. (1997). Principles of Computer-Aided Design, UCL pres in assocation with University, Syf:1, 2.
  • [33] Uslu, D. (2008). İç Mimarlık Tasarımlarının Sunum Aşamasında, El Çizimi ve Bilgisayar Destekli Çizimin Kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, M.S.G.Ü, Syf: 107-111, 140, 149, 152- 154, 171.
  • [34] Çolakoğlu, B, Yazar, T. (2007). Mimarlık Eğitiminde Algoritma: Stüdyo Uygulamaları” Gazi Üniv. Müh. Mim. Fak. Der. Cilt 22, No 3, Syf: 380.
  • [35] Özen, A. (2006). Mimari Sanal Gerçeklik Ortamlarında Algı Psikolojisi, G.Ü.
  • [36] Toyran, T. (2008). İnsan Davranışlarının Sayısal Ortamda İncelenmesi ve Tasarım Sürecine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Y.T.Ü, Syf:39.
  • [37] [37] Deviren, S. (2001). Mimaride Yer: Yapının Araziyle ilişkisinin kavramsallaştırılması, Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Üniversitesi, İstanbul.
  • [38] Pallasmaa, J. (2005). Tenin Gözleri, 2.Basım, 2014. (A. U. Kılıç, Çev.) İstanbul: YEM Yayın.
  • [39] Akkavak, K. K. (2017). Yüksek Lisans Tezi, Mekan Tasarımında Fenomenolojik Yaklaşımlar, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • [40] Köksal, T.A. (2018). Sketchup herkes için 3 boyutlu tasarım.(3. Baskı). Pusula Yayınevi, Syf: 1-2.
  • [41] Sarıgül, A. İ. (2008). Yüksek Lisans Tezi, Mimarlıkta Gelecekçilik, Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • [42] Leach N. (2009). Swarm Urbanism. Architectural Design, Vol 79, No 4.
  • [43] Baykara, M. (2011). Yüksek Lisans Tezi, Mimarlıkta Parametrik Tasarım ve Arazide Kütle Yerleşimi İçin Bir Model Önerisi , İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [44] Kaçmaz, Ş. (2019). Parametrik Tasarım ve BIM . Yapı Bilgi Modelleme , 1 (1) , 3-9 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ybm/issue/44342/477698
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Engineering
Journal Section Review
Authors

Hacer Mutlu Danacı 0000-0002-7325-6168

Arzu Çakmak 0000-0002-4634-5923

Publication Date March 31, 2022
Submission Date July 22, 2021
Published in Issue Year 2022 Issue: 048

Cite

IEEE H. Mutlu Danacı and A. Çakmak, “COMPUTER-AIDED DESIGN and VIRTUAL REALITY in ARCHITECTURE”, JSR-A, no. 048, pp. 98–112, March 2022.