Okul öncesi öğretmenlerinin epistemolojik inançları, yaratıcılık düzeyleri ve düşünme stillerinin problem çözme becerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığının incelendiği bu araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim öğretim yılında Isparta’da çalışan 155 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama aracında“Problem Çözme Envanteri”, “Bilgi Bilimsel İnanç Ölçeği (EİÖ)”, “Yaratıcılık Açısından Bireyin Kendini Değerlendirmesi Ölçeği” ve son olarak “Düşünme Stilleri Envanteri” olmak üzere dört ölçek yer almaktadır. Araştırmanın verileri aşamalı çoklu regresyon testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin yaratıcılık düzeyleri algılarının pozitif yönde, öğrenmenin yeteneğe bağlı olduğuna dair inanç ve geleneksel düşünme stili algılarının ise negatif yönde olmak üzere problem çözme becerilerinin anlamlı yordayıcıları oldukları bulunmuştur
This study aims to investigate whether the epistemological beliefs, creativity levels and thinking styles of pre-school teachers are significant predictors of their problem solving skills and in accordance with this purpose, a correlational survey design was used. The sample of this study consists of 155 pre-school teachers working in Isparta in the school year 2011-2012. As data collection tools, “Problem Solving Inventory”, “Epistemological Beliefs Scale, “How Creative Are You?” and lastly, “Thinking Styles Inventory” were used. Data were analyzed by stepwise multiple regression analysis. In this study, it has been found that problem solving skills of the teachers are a significant predictor of preschool teachers’ perceptions of their creativity levels positively and perceptions of their conventional thinking styles negatively in the belief that learning depends on ability
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Other ID | JA98ZH98FG |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |