Gastronomi turizmi farklı lezzetler ve beslenme türleri için en önemli turizm çeşididir. Özellikle gastronomi turizminde ürün çeşitliliği açısından fark yaratmada önemli olan bir noktada coğrafi işaretli ürünlerin çeşitliliği ve bu ürünleri bünyesinde bulundurmasıdır. Hürmetçi Sazlığının bu konuda elinde bulundurduğu potansiyelinin fazla olması bu çalışmaya yön vererek çalışmanın yapılması konusunda belirleyici unsur olmuştur
Kayseri ili sınırları içerisinde yer alan Hürmetçi Sazlığı içerisinde barındırdığı; Akdeniz mandası familyasının içinde bulunan Anadolu Mandası, yine doğal yaşam alanları olan su kuşu türleri, geniş otlakları ve zengin botanik yapısıyla büyük baş ve küçük baş türlerinin yetiştiriciliğinin verimli ve organik bir biçimde yetiştiriciliğinin yapıldığından dolayı gastronomi turizminin ham madde kaynağıdır. Gastronomik ürünlerin çeşitliği ve endemikliğinden dolayı gastronomi turizmi açışından önemli bir potansiyeldir. Bu ürünlerin işlenip tarladan çatala olan süreci en doğal haliyle gözlemleme ve uygulama imkanı sunarak, gastronomi turizmi için önemli bir uğrak noktası olmaya adaydır. Özellikle bölgede üretilen Hürmetçi Manda Kaymağı, Hürmetçi Manda Yoğurdu, Hürmetçi Manda Tereyağı, Hürtmeçi Manda Peyniri, Hürmetçi Manda Süt Reçeli, Hürmetçi Manda Kreması, Hürmetçi Manda Kavurması, Hürmetçi Manda Sucuğu ve Hürmetçi Manda Pastırması şuanda üretilmeyen ama üretilmesiyle ayrıca bir önem kazanacak olan Hürmetçi Manda Tarağı ile coğrafi işaretli ürünlere başvurusu yapılabilecek bir çok potansiyeli içerisinde barındırmaktadır. Bu çalışmada; literatür taramasıyla ile alan gezisi yöntemi kullanılarak, öncelikle gastronomi turizmi ve coğrafi işaretli ürünler kavramları irdelenmiştir. Akabinde manda yetiştiriciliği ve manda mamulleri incelenmiştir. Sonrasında Hürmetçi Sazlığının gastronomi turizm ve coğrafi işaretli ürünler açısından sosyo-ekonomik potansiyeli değerlendirilmiştir. Son olarak bulgular ışığında önerilerde bulunulmuştur.
Gastronomy tourism is the most important type of tourism for different tastes and types of nutrition. Especially in gastronomy tourism, it is important to make a difference in terms of product variety, the diversity of geographically marked products and their incorporation. The high potential of Hürmetçi Sazlığı in this regard has been the determining factor in the direction of this study.
Hürmetçi Marshes located within the borders of Kayseri province; The Anatolian Buffalo, which is a member of the Mediterranean buffalo family, is the raw material source of gastronomic tourism due to its natural habitats, waterfowl species, large pastures and rich botanical structure, and efficient and organic breeding of bovine and small head species. Due to the variety and endemicity of gastronomic products, it is an important potential for gastronomy tourism. It is a candidate to become an important stopover point for gastronomy tourism by offering the opportunity to observe and apply the process from the field to the fork in the most natural form by processing these products. Hürmetçi Buffalo Cream, Hürmetçi Buffalo Yogurt, Hurmetçi Buffalo Butter, Hemeçi Buffalo Cheese, Hürmetçi Buffalo Milk Jam, Hürmetçi Buffalo Milk Oil, Hürmetçi Buffalo Sausage and Hürmetçi Buffalo Pastrami are not produced yet, but will gain importance with the production of Hürmetçi Buffalo Broom. It contains many potentials that can be applied to products. In this study; The concepts of gastronomy tourism and geographically marked products were first examined by using the field trip method with a literature review. Subsequently, buffalo breeding and buffalo products were examined. Afterwards, the socio-economic potential of Hürmetçi Reeds in terms of gastronomy, tourism and geographically marked products was evaluated. Finally, recommendations were made in the light of the findings.
Gastronomy Tourism Geographical Indication Buffalo Kayseri Hürmetçi Marshes Gastronomy Tourism, Geographical Indication, Buffalo, Kayseri, Hürmetçi Marshes
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |